Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Halsbandparkiet zet opmars voort Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2010-01-17 - 18:34:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Denk eerder dat de ergste plaag daarvan nog altijd de ratten zijn


Ik denk dat dat de mens zelf zal zijn?? Er is geen dier vernietigender voor zijn omgeving waar ook ter wereld dan de mens zelf.

Misschien zorgen de roofvogels voor het schoonhouden van het platteland? Er vlogen hier vorig jaar ook 3 halsbanden, maar 2 ervan zijn in elk geval gepakt door buizerds toen ze uit een boomgaard kwamen vliegen.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-01-17 - 18:44:12

Nu komen de halsbanden nog alleen in stedelijke gebieden voor, als ze zich volledig aangepast hebben kan het weleens een onuitroeibaar probleem worden.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-01-18 - 10:02:01

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Er zitten toch al behoorlijke kolonies in Europa als men het even opzoekt, met name in NL, Belgie,Duitsland en GB. Zo ook van de muisparkiet, deze lijkt nog meer verspreid te zijn. Zitten ook in dezelfde landen, maar daar komt nog Italie en Spanje erbij, zullen er hoogstwaarschijnlijk dus ook in Frankrijk te vinden zijn.
We weten ook dat de mens de grootste schuldige is van dierenvernietiging, maar dat staat los van deze feiten.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-18 - 21:58:48

halsbanden, muisparkieten....
hoe zit het met de grasparkiet? ook best een taaie rakker, daar zijn er in de loop der jaren ook zat van ontsnapt, zouden die overlevingskansen hebben in Nederland? want het vreemde is, dat je daar nooit over hoort of leest, en ook bij de vogeltelling/spotters er van hoort.


jesme40@home.nl
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-01-19 - 11:43:28

Onlangs bij onze dochter in Zaandam op bezoek. Daar vliegen de halsbanden al sinds jaren, mede omdat ze veel vaste voederplaatsen hebben. Ik heb ze gefotografeerd en en artikel in ons clubblad geschreven.Ik blijf ze best wel mooi vinden.
PS.Een buizerd vangt geen halsband denk ik. die pakt er allaan een als de te ziek is om te vliegen. Daar moet een of andere valk aan het werk geweest zijn.
Voor dat artikel kijk na 25 januari op www.vogelvenlo.nl



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede