Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > help oplichter te vinden..
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : help oplichter te vinden..
marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2010-01-23 - 09:45:07 send message to marc1

Beste Marc1,

Dit is dus niet waar VogelArena zich voor leent!
Het uitvechten of uitvinden van conflicten met anderen zul je toch zélf en eventueel op de wettelijke manier mee klaar moeten komen.

Het is niet toegestaan om dit via VogelArena te doen.

Je kunt objectief en zonder namen je ervaring delen zodat anderen gewaarschuwt zijn, maar nooit met naam en toenaam.

Aangezien VogelArena dit een serieuze zaak vind, krijg je bij deze dan ook meteen een waarschuwing.
Bij herhaling kan de webmaster je de toegang tot VogelArena ontzeggen!

ParkietenPeter
Moderator VA


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2010-01-23 - 11:10:49 send message to Goffi

ik ken hem niet maar je maakt me wel nieuwschierig....


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2010-01-24 - 12:51:06 send message to marc1

Dan is het goed om de webmaster een e-mailtje te schrijven met alle bewijzen, e-mail correspondentie en bewijs van overschrijven, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat oplichters via VogelArena actief zijn.
Dat is een situatie waar VogelArena wel mee aan de slag gaat.

Als ik een topic wijzig zal deze doorgaans altijd blijven staan totdat er een reactie is geweest.

Natuurlijk kun je via dit topic ook de situatie uitleggen. Ook daarvoor is dit topic blijven staan.

Een waarschuwing is in zo'n geval altijd standaard omdat we in het verleden hier al vaker mee te maken hebben gehad. En die discussies gingen veel te ver.

Parkietenpeter
Moderator VA


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2010-01-24 - 12:52:47 send message to marc1

dit was de reactie van peter, een ieder die info heeft over een duitser of pool die zaken oplicht, kan bij mij via een pb info vragen.
ik begrijp dat het niet gepast is om naam en telefoonnummer te vermelden, er is aangifte gedaan bij politie in Duitsland, dus maar hopen dat ze hem pakken.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-01-24 - 13:03:53 send message to Karel

Daarmee weten wij als lezers nog steeds niet wat er aan de hand is Marc. Kun je ons de situatie en gebeurtenissen uileggen, zonder namen e.d. te vermelden?


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2010-01-24 - 14:22:27 send message to marc1

we hebben vogels besteld, de man zou ze versturen, maar blijkt een oplichter te zijn.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-01-24 - 14:33:11 send message to Daniel

kan je misschien meer details geven? Hoe gaat hij te werk, om welk type vogels gaat het.


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-01-24 - 15:05:07 send message to supervalk007

Marc,

hij heeft een eigen website waar hij toch heel veel info over zichzelf geeft oa adres en foto's. Dus als hij doelbewust iemand zou oplichten geeft hij toch wel veel vrij,er staat zelfs een routeplanner op zn site om zijn huis makkelijk te vinden.

gr. Martin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-01-24 - 15:30:06 send message to ParkietenPeter

Ik heb de oorspronkelijke tekst gewijzigd omdat hier direct een naam en telefoonnummer gemeld werd met de vraag om info over deze persoon.

Ik heb dus uitgelegd dat dit zo niet toegestaan is op VogelArena. Hier wordt geen black-list vermeld of zonder wederhoor persoonlijke gegevens vermeld.

Marc1 gaf dus aan dat hij vogels besteld en betaald had en de man uit Duitsland, uit waarschijnlijk de regio 01768 (waarvan het nummer niet via het Duitse telefoonboek te vinden is), de vogels dus niet vertsuurd heeft.

Omdat Marc1 aangaf dat hij ook via VogelArena zaken met deze man had gedaan is het goed om dit uit te zoeken. Daar zijn wij ook mee bezig.

Helaas is met de opgegeven naam/mail-gegevens geen lid bij VogelArena bekend. Aan Marc1 graag dan ook meer info zoals gebruikersnaam en elke info die hij reeds bezit.
Wel via een persoonlijk bericht en neit via het forum. (omdat e.e.a. dan toch eerst geverifieerd moet worden)

Ik neem aan gezien de reactie dat supervalk007 meer weet. Graag ook even contact via PB.

Verder moge het duidelijk zijn dat je nooit geld moet overmaken als je geen gedegen persoonlijk contact hebt gehad. Daar moge iedereen voor gewaarschuwt zijn.

ParkietenPeter
Moderator VA


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-01-24 - 15:46:38 send message to supervalk007

Marc1 ik heb je een PB gestuurd, en Peter ik wacht even zijn reactie af en daarna krijg jij bericht van me.

gr. Martin


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-01-24 - 17:06:56 send message to mijnkaketoes.nl

En als het daadwerkelijk een oplichter is dan ook naam etc bekend maken. Moet een keer afgelopen zijn met die oplichters binnen de vogelwereld

Henk


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2010-01-24 - 17:12:08 send message to vasco

Indien die man werkelijk een oplichter blijkt te zijn zie ik ook niet in waarom je zo iemand niet vermeld.Alleen zo kan je zulke praktijken stoppen door anderen te waarschuwen zodat deze met zijn vogels als ze van hem zijn blijft zitten.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2010-01-24 - 17:14:31 send message to Daniel

ten eerste is de vraag of het een werkelijke oplichter is. Dit bewijzen is en blijft lastig. En als dat zo is is het een zaak van de politie en niet van vogelarena.com.
De enige rol die vogelarena zou kunnen spelen is waarschuwen voor de methodes, maar naming en shaming is en blijft een moeilijk proces en het is voor de moderators onmogelijk om te bepalen of iemand echt schuldig is of niet.


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-01-24 - 18:48:47 send message to supervalk007

Even een update, het blijkt dat ik informatie had gevonden over een kweker uit Duitsland met dezelfde achternaam, het bleek hier dus niet te gaan over de persoon die Marc1 zoekt.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2010-01-24 - 19:45:12 send message to marc1

mannen bedankt voor al jullie reacties, we geven het over aan nederlands en duitse politie.

met vr groet
Marc


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-01-24 - 20:54:25 send message to Karel

quote
Even een update, het blijkt dat ik informatie had gevonden over een kweker uit Duitsland met dezelfde achternaam, het bleek hier dus niet te gaan over de persoon die Marc1 zoekt.



shocked 8O

Dit is dus al één goede reden om geen namen e.d. op Arena te plaatsen!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede