Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Huisvestingskeuze grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Huisvestingskeuze grijze roodstaart
Nicky sommers
Website Member
Posts :38

Website Member
2010-01-26 - 23:10:36 send message to Nicky sommers

hallo, ik heb een heel mooi vogelhok waar ik austarlische parkieten inhoud. het zijn binnenkooien met rennen van 3 meter eraan. nu wil ik overgaan op papegaaien. ik ben bij iemand geweest die echt prachtige grijze roodstaarten kweekte. nu wil ik mijn binnenhok uitbeiden. zodat ik een centrale gang in het midden kan maken met aan allebei de zijden 4 kweekkooien van 1 meter breed en 1,5 diep met een buitenvoliere van een meter aan elk hok. zou dit genoeg zijn om meerdere koppels grijze roodstaarten te huisvesten. ik wil niet dat het zon fabriek word. ik vind het zelf al vrij klein. maar veel kwekers zeggen dat als je ze in een grote voliere doet dat ze dan ook de hele dag op dezelfde plek zitten. en dat ze beter kweken in binnenhokken met een klein volieretje eraan.

groeten n. sommers


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-01-27 - 06:37:26 send message to bert1974

het is voor ieder koppel weer anders maar de stelling dat ze in een klein hok beter kweken dan in een grote voliere is onzin.
daar zijn uiteraard de meningen over verdeeldt.

mijn schoonzus heeft een stel in een voliere zitten en daar heeft ze in 14 maanden 3 nesten van gehad alles natuurbroed.
de eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ze de twee jaar ervoor niets hadden gedaan.
dus ik bedoel maar.

ik had zelf een koppel in een binnen voliere van 2x1 zitten en die deden netjes twee nesten per jaar.

wat voor het kweken met grijzen uiterst belangrijk is is rust en dat alles blijft zoals het is dus geen zitstokken veranderen en dat soort dingen.

groet bert


Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2010-01-27 - 19:08:14 send message to Wilhelmus69

Hoi Nicky,
je hebt een mooie voliere zag ik op je foto's.
Leuk om je hobby uit te breiden met grijze roodstaarten. Ik denk dat het goed te doen is, zoals je plan is.
Ik heb zelf mijn grijsjes in een buiten voliere/ hok van 1 meter bij 1 meter en 2 meter hoog.
Ik ben beperkt met mijn ruimte, maar het is meer als dat ze in een huiskamerkooi zitten.
Echter is mijn mening wel dat een voliere niet groot genoeg kan zijn.
En vogels zullen zich goed aanpassen.
Ik heb zelf voor het eerst jongen van mijn grijze roodstaarten en ze zitten nu niet bepaald rustig.
heb 7 kinderen die regelmatig buiten spelen.
Toch rustig zitten broeden en perfect de jongen groot gebracht.
Je moet het ook net treffen en toch ook wat geluk hebben..
Veel succes
groetjes Wim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede