Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Stierlijk verwend.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Stierlijk verwend....
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-21 - 23:03:19 send message to natasja

soms kloppen dingen niet hoor ..

Ik heb 2 dochertjes ( 6 en 8 jaar oud ) en die krijgen altijd pakjes drinken , yogi , cola , vruchtendrank etc. te drinken .. koop ik eens limonade dan is het van Yessssss we hebben limonade !! (iets wat ik vroeger altijd kreeg want dat kost tenslotte niet zo duur )
Nouja goed dat zijn dan mensenkindertjes he .. en de mens is nou eenmaal een raar diersoort wink ;)

Maar neem nou Kicah ,inmiddels wel bekend dat dat mijn edelpop is , ze is nu 7 maanden oud en ontzettend lief maar ze heeft van mij een enorme bewegingsvrijheid gekregen in huis in de vorm van een leefboom ipv. een kooi , sterker nog ze heeft nog nooit opgesloten gezeten bij me maar omdat ik haar graag ook af en toe buiten wil kunnen zetten dacht ik ik wen haar eens aan een papegaaienkooi dus de kooi van zolder , schoongemaak voorzien van d'r bekende speeltjes en d'r leefboom tijdelijk even opgeruimd zodat het wennen wat makkelijker gaat ( daarbij is en een kooi en een leefboom in mijn woonkamer me wat te vol ) Nou .. eerlijk is eerlijk met pijn in m'n hart heb ik d'r achter de tralies gezet sad :(
en .. ze vind het prachtig !!!! sprong ze normaal contineu van d'r boom af om maar op de bank te zitten .. nee nu speelt ze en klimt ze in d'r kooi , het is een jockkooi dus hij staat ook gewoon open maar ze zit erin erop van alles ... eerst dacht ik ze is misschien te bang om er vanaf te gaan maar welnee 's avonds komt ze nog gewoon op de bank slapen dus dat is het niet.
Hoezo stierlijk verwend als je een papegaai blij maken kan met een kooi ? shocked 8O maarja .. denk je je papegaai een plezier te doen met een heuse boom ipv. een kooi ...


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-21 - 23:46:46 send message to Hawkeye_NL

Ik hou van papegaaien en dit is 1 van de redenen waarom!
laugh :D wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-21 - 23:48:21 send message to Karel

Tja, we denken te weten wat "goed" is voor onze vogels maar hanteren hierbij toch nog vaak "mensen-maatstaven".
Wij associeren tralies met iets akeligs, maar vogels blijkbaar niet altijd. Hoeveel papegaaien gaan er niet 's-avonds uit zichzelf de kooi weer in om lekker veilig te gaan slapen? Mijn ouders hadden een papegaai die dan zelfs het deurtje achter zich dicht trok!

Wat is wijsheid? Gewoon blijven observeren en steeds weer leren van de gedragingen van je vogels, want vaak willen ze heel andere dingen dan wij denken.....


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-07-22 - 00:04:29 send message to aws

Als de mensen eens nadenken wat er in een papegaai omgaat kan zelf wel verzinnen dat zo'n beest met vleugeltjes liever beschut zit dan open en bloot in een huiskamer. En dus een kooi prefereert boven een boom. Je zal in de natuur ook geen vogels onbedekt zien zitten.

Maar wat mij de laatste tijd op dit forum veel opvalt is wel, dat er mensen zijn die liever de veren in hun eigen reet stoppen, door te schrijven van kijk eens hoe goed ik dat doe en ik met vogels kan omgaan.
Maak je eigen website of weblog en begin daar lekker iedereen te vervelen met verhalen over jezelf en ga niet dit forum, welke best leerzaam voor de meeste mensen is, vervuilen met je eigen verhalen.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-22 - 00:19:45 send message to Hawkeye_NL

quote
Maar wat mij de laatste tijd op dit forum veel opvalt is wel, dat er mensen zijn die liever de veren in hun eigen reet stoppen, door te schrijven van kijk eens hoe goed ik dat doe en ik met vogels kan omgaan.
Maak je eigen website of weblog en begin daar lekker iedereen te vervelen met verhalen over jezelf en ga niet dit forum, welke best leerzaam voor de meeste mensen is, vervuilen met je eigen verhalen.
En ik maar denken dat een forum juist hiervoor is.
Laat ik nu ook mijn eigen site nog eens hebben zodat ik de mensen dubbel kan vervelen met mijn vreselijke verhaaltjes. angry
Op verzoek kan je het adres wel krijgen. wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-22 - 01:00:27 send message to Karel

quote
Je zal in de natuur ook geen vogels onbedekt zien zitten.

Dan zou je toch eens wat beter om je heen moeten kijken als je buiten bent. Dan zul je zien dat er soorten zijn die graag een hoog punt uitkiezen met veel ruimte om zich heen om alles goed te kunnen bekijken.

quote
Maak je eigen website of weblog en begin daar lekker iedereen te vervelen met verhalen over jezelf en ga niet dit forum, welke best leerzaam voor de meeste mensen is, vervuilen met je eigen verhalen.

Een onderdeel van dit forum heet "De Kroeg". Volgens mij ga je naar de kroeg om eens lekker naar andermans verhalen te luisteren of ze zelf te vertellen......soms serieus....soms met een knipoog....en als een verhaal je niet bevalt...ga je toch aan een ander tafeltje zitten.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-07-22 - 08:19:38 send message to tonnl

Smaken verschillen nu eenmaal....
Ik vind het juist heel leuk om ook de leuke dingen te lezen.
Als ik zelf wat bijzonders heb laat ik het ook graag weten.

Terug naar Kicah; misschien is het wel vergelijkbaar met een hond in een bench. Heel veel honden beschouwen dat hokje als hun veilige plek, iets van hun zelf. Het kan ook het nieuwe zijn, de meeste papegaaien zijn nu eenmaal dol op nieuwe ervaringen.
Natas, lekker genieten van dat malle beest en ons lekker laten meegenieten, zou ik zeggen happy :)

Groeten, Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-22 - 12:19:12 send message to natasja

aws ,volgens mij Jan er geen enkel probleem mee als ik wat opschrijf ,daarbij met die veren valt het echt wel mee als je eens wat meer van mijn postings zou lezen zou je weten dat in 9 van de 10 keren vermeld staat dat ik een leek ben op het gebied van vogels.

Overigens als je nog beter had gelezen had je ook zien staan dat ze 's avonds op de bank komt slapen dus niks geen bescherming om d'r heen .

Wat Kicah betreft denk ik dat zij de kooi nu gebruikt zoals andere een speelboom gebruiken ,alleen haar wereldje is dus net even contra vond het wel een grappige vergelijking omdat het met mijn kinderen en de limonade dus net zo werkt , typisch geval van het gras bij de buren ..


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-07-22 - 16:16:23 send message to Mario

Ik vind het goed dat er ook positieve dingen verteld worden en verhalen geschreven worden over hoe een probleem opgelost wordt.
Maar als het naar sluikreclame voor jezelf of iemand anders begint te ruiken dan kan je beter een advertensie plaatsen in de rubliek advertensies of een artikel schrijven voor de rubliek artikelen.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-07-22 - 19:41:50 send message to DenisdeV



quote
Als de mensen eens nadenken wat er in een papegaai omgaat kan zelf wel verzinnen dat zo'n beest met vleugeltjes liever beschut zit dan open en bloot in een huiskamer.
Oftewel diegene die dit anders doet is dom of in ieder geval onnadenkend. Pak aan die schoffering Natasja.

quote

Maar wat mij de laatste tijd op dit forum veel opvalt is wel, dat er mensen zijn die liever de veren in hun eigen reet stoppen, door te schrijven van kijk eens hoe goed ik dat doe en ik met vogels kan omgaan.
Maak je eigen website of weblog en begin daar lekker iedereen te vervelen met verhalen over jezelf en ga niet dit forum, welke best leerzaam voor de meeste mensen is, vervuilen met je eigen verhalen.
Beste AWS,
Dit soort schofferende en in mijn optiek zwaar ongenuanceerde reacties zorgt er (mede)voor dat het vogelwereldje zo bekent staat als een gesloten bolwerk van in zichzelf gekeerde ouderwetse heren. En is helaas de bevestiging van wat velen hier de laatste maanden al hebben geschreven dat er in een heleboel posts ineens weer een negatieveling opduikt (en niet alleen jij)die alle voorgaande opbouwende opmerkingen afbreekt door dit soort ge...
Laat andere mensen hun verhalen kwijt en reageer met steekhoudende argumenten,niet met dit soort borrelpraat. Sorry dat ik hier zo over uitval.
Maar waar jij je blijkbaar ergert aan verhalen die liefhebbers met anderen willen delen om zelf wat te leren,en anderen wat te leren,erger ik me aan die arroganten die de wijsheid denken in pacht te hebben en anderen daarover de les willen lezen.

Amen.


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-07-22 - 23:49:25 send message to aws

Een klein beetje commentaar en ze moeten al gaan gillen. Zielig. Amen

En nee ik ben zeker niet ouderwets of oud en laat staan dat ik in mezelf ben gekeerd.
Mensen kunnen tegenwoordig met het internet niets zelf meer bedenken, het staat tenslotte op het net. Makkelijk en je hoeft je eigen hersens niet meer te kraken.
vb Ik heb ooit eens een post zien staan of dat iemand zijn vogeltjes naar buiten konden terwijl de mussen dood van dak vallen, dan denk ik gebruik je hersens. Bij zo iemand horen geen vogels thuis.

En Natasja, dit was zeker niet persoonlijk bedoeld maar meer in de vorm wat hierboven staat.

En Karel kijk nu eens echt naar de vogels die gaan roesten, ze zitten op het hoogste punt net onder het bladerdak. Lekker beschut tegen aanvallen van sperwers, kiekendieven ed.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-23 - 01:33:14 send message to natasja

Aws ik begrijp deels wel wat je bedoeld , en ja .. als je zelf die kennis al jaren in huis hebt is het vervelend als mensen aankomen met vragen die voor jezelf zo simpel zijn dat je niet snapt dat mensen het nog durven vragen , maar better safe then sorry ... niet iedereen heeft net zoveel ervaring als de ander en hierdoor zullen dit soort dingen gevraagt blijven worden.

Nogmaals ik snap best wat je bedoeld maar gezien mijn posting geen vraag inhield of dergelijke .. snap ik niet waarom je juist mijn posting uitgekozen hebt om hiermee te reageren , uiteraard word als ik een persoonlijke posting plaats waar jij op reageerd het ook persoonlijk opgevat..


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-07-23 - 12:11:12 send message to tonnl

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar aan gevoelens als "Een klein beetje commentaar en ze moeten al gaan gillen. Zielig. Amen
En nee ik ben zeker niet ouderwets of oud en laat staan dat ik in mezelf ben gekeerd.
Mensen kunnen tegenwoordig met het internet niets zelf meer bedenken, het staat tenslotte op het net. Makkelijk en je hoeft je eigen hersens niet meer te kraken.
" kunnen psychotherapeuten soms best nog wel wat doen.

Als je het vervelend vindt dat er zoveel op "het net" staat, waarom doe je daar dan zelf aan mee?

Kennelijk kun je het niet hebben als anderen het leuk hebben, da's pas zielig.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-23 - 13:05:54 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vrienden,
Laten we nu niet ruzie maken.
We zijn hier allemaal tenslotte om te genieten en/of te leren van de verhalen van anderen. Ik neem de eerste uitspraak van AWS dan ook gewoon met een enorme klont zout.
Als hij de verhalen goed zou lezen dan ziet hij ook wel dat het geen veren in de kont stekerij is maar gewoon een deling van een ervaring.

Deze site heeft namelijk alleen bestaansrecht en is alleen maar leerzaam als er mensen zijn die hun ervaringen willen schrijven. Als niemand schrijft is de site saai en dood!

Respect!
Erwin


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-23 - 15:08:57 send message to Karel

Helemaal mee eens Hawkeye, het is dan ook met de beste informatieve bedoelingen dat ik toch even wil reageren op:

quote
En Karel kijk nu eens echt naar de vogels die gaan roesten, ze zitten op het hoogste punt net onder het bladerdak. Lekker beschut tegen aanvallen van sperwers, kiekendieven ed.

Ik begrijp wat je bedoelt en waar je naar toe wilt. Alleen is dit een beetje ongelukkig voorbeeld want sperwers zijn vogels die graag tussen de bomen, onder de bladeren jagenhappy :).
De kiekendief jaagt graag boven weide en rietlanden op gevogelte zoals grutto's en scholeksters. Ik heb nog nooit een grutto in een boom onder het bladerdek zien zitten met zijn jongenhappy :).

Hiermee komen we weer op de oorspronkelijk vraag van Natasja. Je komt er dus niet met alleen maar logisch nadenken waarom een vogel iets wel of niet doet. Je zult (zoals meestal) moeten beginnen met theoretische kennis en ervaring, voordat je zelf kunt gaan redeneren, anders loop je het risico dat je iets gaat geloven alleen omdat je zelf logisch vindt.

Hoe meer ervaringen (en theoretische kennis) we dus kunnen uitwisselen via dit forum, des te beter kunnen we bepaalde zaken beredeneren.

Ook "verhalen" zijn overigens ervaringen en dus nuttig om te lezenwink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-23 - 20:15:13 send message to natasja

ach en aangezien ik als enige hier mijn Kiek ken .. kan ik dus zeggen dat ze stierlijk verwend is haha wink ;)

en wat betreft de reden van het leuk vinden van de kooi denk ik toch dat ze het ziet als een speelruimte zoals gekooide vogels een speelboom zien.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede