Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hennepzaad voor grijze roodstaarten?? mogelijk?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hennepzaad voor grijze roodstaarten?? mogelijk??
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-02-24 - 12:53:22 send message to jaap van de pol

Hallo,

Je hoort vaak verhalen dat door het geven van hennepzaad de broedlust wordt opgewekt.
Is dit ook mogelijk voor de grijze roodstaart papegaai??

En waar moet je eventueel aan denken? Eén lepen hennepzaad per drie dagen ofzo??

Groeten Jaap


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2010-02-24 - 16:45:51 send message to Raimond Wolfert

Hoi Jaap,

Ik weet niet of het werkt voor grijze roodstaarten, daarmee heb ik nog nooit een nest gehad.
Bij mijn venezuela amazones doe ik het in elk geval wel, ik bouw het langzaam op van 1x in de week 1 maatlepel tot 5x per week 2 maatlepels.

Ik gebruik de maatlepels van calcilux. Sinds ik hier mee begonnen ben (op aanraden van een kweker) heb ik ieder jaar jongen op stok van de amazones. Ik weet dus niet 100% zeker of het werkt, ofdat ze ineens zin in elkaar gekregen hebben. Maar zolang ze iedere keer weer gaan broeden verander ik het maar niet.wink ;)


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-02-24 - 16:47:59 send message to barraband

vraag zou dat hennepzaad ook werken bij taranta s
of bij tropen


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-02-24 - 16:56:03 send message to ParkietenPeter

Sterker nog, het werkt zelfs bij mensen. laugh :D

wink ;) Peter


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-02-24 - 17:02:48 send message to jboe

het werkt inderdaad, maar als je man te broeds word, terwijl de pop nog niet in conditie is, is het best een risico wat je neemt.

Waarom ga je geen zaad kiemen, dat is ook een natuurlijke vorm van "het is voorjaar en er is weer vers zaad"


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-02-24 - 17:28:46 send message to jaap van de pol

Hallo,

Zaad kiemen doe ik het hele jaar door al, maar bij sommige koppels zijn er weinig activiteiten in de broedruimtes. Daarom wilde ik eens met hennep gaan werken.

Groeten


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-02-24 - 19:15:21 send message to denegon

Misschien zijn deze vogels nog helemaal niet aan kweken toe. ook al zijn ze al oip een leeftijd dat ze het zouden kunnen doen.
Hennep zaat is er om de broed stemming te verhogen en dit geld ook bij papegaaien. Het middel is er niet om de broedstemming op te wekken hier is de lente voor en of het een koppel is als de pop de man niets vind zal ze het waarschijnlijk niet doen.
groetjes egon


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-02-24 - 20:35:21 send message to arjandaf

proberen kan geen kwaad na het nog een poos aangekeken te hebben maar zoals al gezegd geef liever minder dan meer . mocht de pop er idd geen trek in hebben ( betreden worden ) dan zit het bloed tot op het dak

succes


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2010-02-24 - 21:36:57 send message to jan-ferdinand

weken jullie de hennep ook. zoals kiemzaad. of word het gewoon droog verstrekt aan de vogels


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-02-24 - 22:49:08 send message to jaap van de pol

Ja, dat is een goede vraag, moet je het ook kiemen?

Groeten


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2010-02-25 - 16:47:31 send message to Raimond Wolfert

Ik heb het wel een paar keer geprobeerd om te kiemen/weken, maar dat werd een hele vieze massa. Ik denk dat de schillen van de hennep een soort zuur ofzo bevatten.

Kiemzaad krijgen ze bij mij ook het hele jaar door.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2010-02-25 - 18:53:47 send message to P.Rooth

gebruik al zeker 10 jaar geen exstra hennep meer ook niet in het kiemzaad wat bij mij destijds wel goed kiemde zonder viezigheid .

Geduld lijkt mij een beter middel dan hennep

Paul


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-02-25 - 21:36:36 send message to whitebulldog

paul kan je ook vertellen waarom je het niet meer gebruikt, en of je verschil hebt gemerkt tussen wel en niet gebruiken?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2010-02-26 - 13:38:33 send message to P.Rooth

Hallo Whitebulldog

Gebruikte het vroeger vrij veel en resultaten met vogels waren prima de jongen groeiden er als kool van , echter er waren enkele oversexte driftkikkers bij die de poppen gingen mollen ook als er jongen in het blok lagen en sindsdien geen exstra hennep meer gegeven en de broedresultaten waren er echt niet minder om .

Daarbij had ik veel minder echtelijke ruzies die als het tegenzat op moordpartijen uitliepen want gewoonlijk zetten we allemaal 2 vogels bij elkaar die direct aan de leg en tientallen jongen op stok ' moeten ' brengen

Vind trouwens het gebruik van hennep louter en alleen om de broeddrift te bevorderen geheel overbodig want je wint er soms helemaal niks mee en als je wel wat zou winnen dan zijn de vogels die er het meeste van vreten door het dolle heen en die minder krijgt is de sigaar vandaar ik ermee gestopt ben .

Het geleidelijke proces van langere dagen gekiemde zaden en hele goede voeding gelegenheid om in de zon en regen te zitten zijn voldoende om een goed stel vogels tot voortplanting te brengen buiten een bijna perfecte broedgelegenheid en conditie , ik zeg bijna omdat ze zelf er ook nog het een en ander aan moeten doen .

Nu weten vele liefhebbers dat in veel landen hennep verboden is ook als diervoeder het waarom hoef ik niet uit te leggen dacht ik
en ook in die landen wordt goed gekweekt zonder gebruik van hennep .

Gebroken haver zou ook de broeddrift bevorderen .

Ik houd het liever op het geleidelijke wel zo goed voor de poppen en geduld wordt gewoonlijk beloond .

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-02-26 - 19:15:59 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
weken jullie de hennep ook. zoals kiemzaad. of word het gewoon droog verstrekt aan de vogels



Ik verwerk het in mijn kiem zaad. ongekiemde hennep is een zeer vette zaad net zo als zonnebloempitten dor het te kiemen gaat een gedeelte vet weg
groetjes egon


jan-ferdinand
Website Member
Posts :86

Website Member
2010-02-27 - 21:04:07 send message to jan-ferdinand

ik gebruik zelf geen hennep maar ik gebruik kadjang bonen en daar gaat het goed mee
het weken en heb ook gevoel dat ik daar de splendid parkieten mee in broedstemming krijg



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede