Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > wie weet amirikaanse vekoop sides voor papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-02 - 23:18:45 send message to Niltava

Misschien zijn deze meer gedomesticeert? (meer generaties?)
Bij de mens werkt het natuurlijk ook zo(en dieren) meisjes worden steeds vroeger ongesteld. Dit heeft met de verbeterde omstandigheden(voor het lichaam dan) te maken.
Kan dus zijn dat alle omstandigheden daar beter zijn. Beter/ altijd voedsel aanwezig, goede conditie door bovenstaande en vrije vlucht, beschikking over nestkasten (geen gevecht) en al langer doorgekweekt zijn.

Niltava

He Karel, zag net een amerikaanse zeearend vliegen : )



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-03 - 00:38:42 send message to dooren

Genetische achtergrond speelt ook een rol, zelfs de omgeving e.d. Karel, maar ik bedoel natuurlijk 1 zelfde soort met goede genetische achtergrond, goed voer e.d. anders kom je nooit tot snelle resultaten in Florida. Koude winters in nederland zullen altijd een nadelige invloed hebben ten opzichte van bv het warme en zonnige land waar de vogels vandaan komen wat betreft snelheid tot het broedrijp worden. Dat was ook het belangrijkste verschil met Florida in Amerika zoals de vraagsteller het bedoelde ten opzichte van Nederland. In dat oogpunt hebben wij nu eenmaal pech dat we in een kouder land wonen. (er zijn natuurlijk ook voordelen ervan)happy :)
Groet gert.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-03 - 19:24:35 send message to Karel

Bij de bovenste 2 posts kan ik me wel aansluiten, zij het dat we de verschillende begrippen niet moeten verwarren:

1.- geslachtsrijpheid
2.- lichamelijke volwassenheid
3.- broedrijpheid

1. vindt al op vrij jonge leeftijd plaats. Zoals aangegeven door Niltava kan deze leeftijd inderdaad verlagen door verbeterde omstandigheden. Volgens mij gaat het dan om min of meer structurele verbeteringen aangezien de leeftijdsdaling een lange termijnkwestie is(was).

2. de leeftijd waarop een vogel(dier) op verantwoorde wijze een ei(jong) ter wereld kan brengen. Dat er verschil is tussen 1) en 2) bleek mij nog deze middag bij een tv-programma:
In Ethiopie worden meisjes tot een huwelijk gedwongen als zij 12 jaar oud zijn. Al snel zijn zij zwanger. Dat de volwassenheid van het lichaam en de geslachtsrijpheid nog (lang) niet met elkaar overeenstemmen bleek wel uit het feit dat de zeer pijnlijke bevallingen meerdere dagen in beslag nemen en vrijwel altijd een doogeboorte + lichamelijke verminking als resultaat hebben.
(Sorry dit moest ik even kwijt, want mijn maag keert om van zulke verhalen)

3) Ja, duidelijk een "state of mind" agv hormoonwerking onder invloed van daglichtlengte, temperatuur enz. (en een aantal toch nog onbekende factoren)

quote
He Karel, zag net een amerikaanse zeearend vliegen : )

Ik vanochtend nog in Avifauna! Waar zag jij hem?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-03 - 20:43:34 send message to Niltava

In Canada Karel, via de webcam voor orca's, hij vloog twee keer voor de camera langs alsof hij het erom deed.
Goed die bij jou was natuurlijk dichterbij maar aan de andere kant(van de wereld) was deze vrij

Leuk wijfje opgepikt in avifauna?? ?

Niltava


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-03 - 20:47:52 send message to Karel

quote
Leuk wijfje opgepikt in avifauna?
Beetje suggestieve vraag, vind je niet?laugh :D

Voor de duidelijkheid: Ja, ik heb een prachtige slechtvalkvrouw opgehaald. Volgend voorjaar mag ze bij haar nieuwe man. Tot die tijd is het alleen nog maar naar elkaar kijken op afstand


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-03 - 21:18:55 send message to Niltava

hehe,
dacht dat je dat wel kon hebben. En er stond niets vreemd in toch? lol

Niltava



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede