Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > nu het toch zo rustig is ... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : nu het toch zo rustig is ...
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-26 - 22:10:15 send message to natasja

nu het toch zo rustig is op het forum kan ik wel even binnenvallen met wat vraagjes over kicah wink ;)

Ik begin te geloven dat kicah zo ongeveer de enige papegaai word die hier bij naam bekend is .. maargoed even voor de onwetende kicah is een edelpop van 8 maanden .

Ik heb eigenijk 2 vraagjes van wat me opvalt aan d'r gedrag en wat ik zelf andere papegaaien nog niet heb zien doen , kiek slaapt op d'r zij .. een beetje zoals een kip dat kan doen op de grond , zo half onderuitgezakt dit heb ik zelf andere papegaaien nog nooit zien doen maar kiek slaapt steevast in die houding op de bank ( op d'r stok lukt dat natuurlijk niet he razz :p )

en een tweede vraag is ze krabt met d'r poten over de bank heen , ook weer zoals een kip dat doet met scharrelen maar zij doet het meestal vlak voordat ze wil gaan slapen , begin me haast af te vragen of ik niet stiekem een kippekuiken gekocht heb wink ;)

Maar word dit gedrag herkend door iemand ?
Ik heb zelf grijzeroodstaarten en amazones gehad maar die deden het niet terwijl het bij kiek juist heel "normaal" is dat ze het doet.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-07-27 - 06:55:17 send message to ParkietenPeter

Mag ik even voorstellen;
Luna

Als Luna 's avonds bij ons zit, zit ze ook zo half onderuit gezakt. Ook als ze op mijn schouders ligt neemt ze die houding aan. gewoon heerlijk erbij komen luieren.

Het krabben doet Luna niet. Zij heeft in har kooi zo'n stenen stok waar ze haar nagels aan kan slijten. Misschien dat dat de reden kan zijn dat Kicah dit doet?

Groetjes Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-27 - 12:34:44 send message to natasja

*oef* ik heb dus geen kip wink ;)

Het krabben is zeker niet bedoeld als nagelslijten ,Ook kiek kan dr nagels slijten aan een steen het is haast alsof ze d'r bedje opmaakt ??!?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-27 - 12:42:22 send message to Hawkeye_NL

Als de ouder vogels hun nest betreden op het moment dat ze eieren hebben dan krabben ze op de genoemde manier vaak hun eieren naar een bepaalde plaats zodat ze er rustig op kunnen gaan zitten.

Als er op dat moment al èèn of meerdere jongen in het nest zitten dan zien ze dit gedrag en zouden ze dit in theorie over kunnen nemen!

Ik zeg dus niet dat het zo is maar het lijkt mij wel tot de mogelijkheden behoren.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-27 - 13:08:06 send message to Karel

quote
het is haast alsof ze d'r bedje opmaakt
Ik denk dat dat wel klopt. Veel vogels die in een nestkast slapen doen dit ook (dat kun je horen). Ook buiten de broedtijd. Het lijkt wel of ze de bodem dan een beetje uit willen graven (lekker kuiltje) en op willen kloppen. Een losse ondergrond zou beter kunnen isoleren dan een compacte(?).


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-07-27 - 14:07:25 send message to Anjolo

Hoi Natasja,
Zou jou (en iedereen) graag laten kennismaken met Kika, een Ruppel papegaai van 6 1/2 maand oud.
Alleen lukt me niet om een foto te plaatsen in deze reactie.
Heeft iemand een tip?
Groetjes Anjolo


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-27 - 18:29:52 send message to Hawkeye_NL

om een foto toe te voegen moet je de volgende tag gebruiken zonder de spaties.
[ img ] het volledige url .nl [/ img ]
url = internet adres waar de foto staat opgeslagen. Dit mag niet op de eigen pc zijn.
Dus niet c:mijndocumentenfoto'snaamfoto. jpg
Maar www .naamadres.nl/img/naamfoto. jpg


bulldog
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-07-27 - 18:43:56 send message to bulldog

hallo natasja
ik heb zelf diverse tamme vogels maar 1 van hun de lori die slaapt zelfs op zijn rug het is net een klein mensje in zijn doen en laten dus kijk maar niet vreemd op er zijn er die vreemder slapen en dergelijke

joop


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-27 - 19:40:23 send message to natasja

ik ben weer helemaal gerustgesteld wink ;)

ben ook erg benieuwd naar een foto van kika en .. uiteraard van de op de rug slapende vogel he wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-07-28 - 16:25:56 send message to ParkietenPeter

Natasja,

Volgens mij is dit krabben gewoon een uiting van zijn opvoeding. Jij veegt je schoenen waarschijnlijk als je binnen komt. Nou, een papeaai is net een na-aperlaugh :D

Goeie opvoeding.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-29 - 00:29:12 send message to natasja

uh-oh shocked 8O wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-07-29 - 07:50:58 send message to Jacqueline

happy :)

Het krabben dat over het algemeen jonge vogels doen, heeft betrekking op het nest gedrag.
Papegaaien ondoen hun nest niet, zoals koolmezen van ontlasting, dus moet er stevig worden gekrabt om toch het een en ander onder te dekken.
En zo krijgen ze een redelijke zuiver laagje weer boven om op te liggen en slapen.
Veel jonge papegaaien en ara's blijven dit nog een tijdje volhouden na hun netsblok periode.

wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-29 - 10:24:40 send message to natasja

klinkt logisch wink ;)
maar .. mijn kicah deed het voorheen dus niet en gaat het naar mate ze ouder word juist steeds vaker doen ..( op zich trouwens wel een heel lief gezicht alleen als ze het doet in m'n haar is het wat minder leuk wink ;) )


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-29 - 17:39:45 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Omdat Anjolo het zelf niet voor elkaar kreeg hierbij de foto van:
Kika de Ruppel papegaai van 6 1/2 maand. (ipv jaar)



respect,
Erwin



Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-07-29 - 20:22:44 send message to Anjolo

Met dank aan Erwin, maar toch ff een correctie:
Kika is geen 6 1/2 jaar maar 6 1/2 maand.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-29 - 20:31:07 send message to natasja

ahh mooie vogel hoor !!

lekkere eigenwijze uitstraling wink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede