Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweek wildzang !!!!!!!!!!!!!!!! help !!!!!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweek wildzang !!!!!!!!!!!!!!!! help !!!!!!!!!
michiel_1992
Website Member
Posts :326

Website Member
2010-03-10 - 20:33:32 send message to michiel_1992

wanneer kan men beginnen met de kweek van wildzang , ik heb in mijn buitenvolière+ nachthok koppel noordse barmsijzen en koppel groenlingen zitten en ze hebben allebij( de poppen ) een broedplek .
Nu heb ik enkele weken geleden 2 nestbakjes boven in het nachthok gehangen en enkel de groenvinken zitten erin of erop maar vliegen van het ene nestkast naar de andere en geen interesse in het nest materiaal


michiel_1992
Website Member
Posts :326

Website Member
2010-03-10 - 20:34:07 send message to michiel_1992

Graag wat info wat ik nu moet doen
met dank


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-03-10 - 20:50:20 send message to Niltava

Nog even geduld, het is nog niet eens half maart.
Je kweekt koud, dus kijk naar de vogels buiten!


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-03-10 - 21:49:19 send message to digipeet58

ik heb geen verstand van de vogels die jij hebt.
maar ik heb wel geleerd en zelf ondervonden dat je altijd meer nestkasten moet ophangen dan dat je koppels hebt,
dan maken ze geen ruzie en is er wat te kiezen.
en ik zou (later) zowel binnen als buiten nestkasten ophangen.
groeten Peterwink ;)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-03-10 - 22:47:57 send message to roodmus

hallo Michiel.

Je bent nog veel te vroeg zeker met deze temperatuur.

Heb je de vogels ook opgevoerd naar het broedseizoen.

Van hardvoer en 1x in de week eivoer naar nu zo,n 3-4 per week met kiemzaad en levendvoer.

En geef ze de tijd,ik zelf wil nu nog geen nesten van mijn goudvinken hebben met deze kou.


tuinman222
Website Member
Posts :29

Website Member
2010-03-11 - 22:02:56 send message to tuinman222

dag jongeman nog even geduld hebben de temperatuur wordt al beter denk er omwat mij voorganger zij de voor bedreiding is het belangrijkst anders wordt het niks al heb je wel een kans dat eind maart je misschien eieren hebben bij de groenlingen zij zijn echte voorlopers vorig jaar had ikmijn eerste jongen eind maart toen hadden ze een nestje gemaakt in het groen bij mij maar let op mei juni dat zijn vaak de beste jongen meer uren ligt om meer voedsel tekunnen vinden meeste voedsel zijn dan voor deze vogels aanwezig waardoor je sterke vogels krijgt jou vogels hebben ook meelwormen buffalowormen nodig en natuurlijk eivoer succes verder mocht er toch binnekort een ei komen laten liggen meestal gaat het wel goed en over het slepen van nestmateriaal van de ene kast naar de ander is gewoon zo gauw je ziet dat de groenlingen paren en dat gebeurt meestal in de lucht zie je dat het vaker gebeurt dan hebben de groenlingen ook hun keus bepaald welk nestje zij willen ik kweek zelf ook allemaal cultuurvogels groet gerard


baardman
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-03-29 - 18:50:10 send message to baardman

hallo;
zeker niet beginnen met de kweek begin april midden april kun je eraan beginnen


bulldog
Website Member
Posts :58

Website Member
2010-03-30 - 18:15:51 send message to bulldog

hallo ik heb de eerste jonge zanglijsters al bijna uitvliegen buiten maar de rest doet nog niets maar de lijster is 1 van de eerste die kweekt buiten wacht maar tot het wat langer licht wordt en dan komt het van zelf mits de koppels elkaar accepteren


bulldog
Website Member
Posts :58

Website Member
2010-03-30 - 18:17:55 send message to bulldog

vogels kweken op lichturen en niet op temperatuur ik kweek al een tijd cultuurvogels binnen en buiten maar niet verwarmd maar puur op het licht



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede