Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe ver ga je met zorg? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Hoe ver ga je met zorg?
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-03-19 - 09:52:40 send message to ParkietenPeter

quote
Vrouw geeft 55.000 euro uit voor chemo papegaai
TAMPA - Anne Lowery is een echte dierenvriend en helemaal gek van haar papegaai Areba. Dus twijfelde ze geen moment toen een dierenarts vaststelde dat het 42-jarige diertje was getroffen door kanker.

Toen ze hoorde dat het huisdier nog maximaal twee maanden te leven zou hebben, stemde de Amerikaanse direct in met een peperdure chemotherapie voor haar dier. In totaal kostte de behandeling de vrouw 55.750 euro. Ondanks de chemo stierf Areba 13 maanden later.

Anne bekijkt het positief en is blij dat ze door de therapie nog een jaar extra met haar vogeltje, dat ze al 30 jaar had, heeft kunnen doorbrengen.

De papegaai leefde de laatste maanden in een dierenkliniek in Tampa, Florida. Anne: "Ik bezocht Areba iedere dag, en ook vaak hele nachten. Na iedere chemo knapte ze op, maar te redden was hij niet meer", aldus de Amerikaanse.

bron: www.telegraaf.nl[/quote]

Kun je hier praten over een echte dierenvriend?
Hoe ver gaat de "nuchtere Nederlander"?


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-03-19 - 10:08:17 send message to blg

De papegaai leefde de laatste maanden in een dierenkliniek in Tampa, Florida.

Denk niet dat de papegaai de laatste 13 maanden als een verrijking van zijn leven heeft ervaren, al die stres van de behandelingen.
Het is meer voor de gemoedsrust van de bezitter.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-03-19 - 16:55:14 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ieder naar draagkracht lijkt me het meest gewenst.

Ik lees liever zo'n bericht dan hier regelmatig te lezen hoe mensen aanklooien met medicijnen omdat een mestonderzoekje geld kost.
"ik heb nu dit middel gegeven en dat en daarna dat maar de vogel is nog steeds ziek, iemand nog een idee?"


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-03-19 - 19:41:57 send message to digipeet58

ja Ton,
dat snap ik;
maar als je weinig te besteden hebt
en van vogels houd
en ermee wilt proberen te kweken,
stel je vragen op dit forum
en dan probeer je zelf zo'n vogel te helpen.
heb ik zelf ook gedaan
en dan vond ik het echt niet leuk
als zo'n vogel toch dood ging.
Peter.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-19 - 20:38:32 send message to whitebulldog

ik begrijp wel wat je bedoeld digipeet, maar ik begrijp je voorganger ook goed, want ik erger mezelf regelmatig aan de zielige advertenties op marktplaats met de meest uiteenlopende "smoesjes"tot aan de kinderen ervoor gebruiken om aan een gratis papegaai te komen wegens weing financiele draagkracht, maar hij krijgt wel een liefdevol thuis wordt er dan gezegd.
Nu mijn punt : als je al niet eens de financiele draagkracht hebt om zo'n vogel aan te schaffen, hoe zit het dan met de verzorging? wat als zo'n beetsje ziek wordt, iets mankeerd? hoe gaat die persoon het dan bekostigen? als ie ziek is helpt de liefde hem echt niet hoor, dus als je de middelen niet hebt zint dan eer ge begint.
Dus "aanrommelen/ expirementeren"vanwege het feit dat je geen geld hebt vind ik ( maar dat is geheel persoonlijk) dat je eigenlijk de hobby niet kunt betalen, want we zullen allemaal van tijd tot tijd best een zieke vogel in ons bestand krijgen, en ik ben van mening dat je zo'n beetje dan zijn verzorging niet mag onthouden.


X_anita_X
Website Member
Posts :76

Website Member
2010-03-19 - 21:30:41 send message to X_anita_X

poe wat een geld, ik zou dat persoonlijk zelf niet doen. het beestje is al 42 jaar oud een mooie leeftijd vind ik, en kanker is haast niet te bestrijden voor zo,n dier. chemo moet ook erg pijnlijk zijn en aangezien je zo,n dier niks kan uitleggen is het alleen maar stress gepaart met pijn. nee dan besloot ik het uit zijn lijden te verlossen en een ander dier(en) een goed leven te geven. verdriet heb je toch de eerste weken. dus heb niks met zuunig te maken maar meer realiteit happy :)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-03-19 - 23:08:42 send message to whitebulldog

klopt, ik doel mn op zorg, niet onnodig rekken , uit "eigen belang om hem nog even bij je te hebben" als blijkt dat ie geen kans op redding heeft uiteraard uit z'n leiden verlossen. Maar je weet nu eenmaal als je aan beesten begint dat het je geld kan kosten,, en dan vind ik het geen excuus om een beest zijn zorg te onthouden toch?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-03-20 - 06:26:18 send message to bert1974

ik persoonlijk zou het ook niet gedaan hebben.
maar ik denk wel dat je hier eingelijk helemaal niet over kunt oordelen.
ik bedoel ieder mens gaat op een andere manier met dit soort situaties om en voor de een gaat dit verder dan voor de ander.
helemaal als je niet op het geld hoeft te letten.

groet bert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-20 - 10:55:35 send message to Karel

quote
Hoe ver gaat de "nuchtere Nederlander"?



Tja, zijn we nog wel zo nuchter, Peter? Is het al niet uiterst decacent om een "partij voor de dieren" in de kamer te hebben? Ik schaam me een beetje om het een buitenlander te moeten uitleggen eigenlijk.
Misschien moeten we eens ernstig nadenken over een terugkeer naar de Nederlander die "het schuurtje bij het huisje" wist te houden.


jboe
Website Member
Posts :89

Website Member
2010-03-20 - 13:55:39 send message to jboe

Ik denk dat de nuchtere nederlander ook zijn eigen zal afvragen of die vrouw het geld makkelijk kon missen of niet.

Misschien geeft zij het net zo makklijk uit aan haar huisdier als de gemiddelde vogelliefhebber 100 euro uitgeeft!!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-03-20 - 14:54:51 send message to johanblok

Een groot deel van de nederlanders is verre van nuchter, maar dat blijkt meer uit de opkomst van andere politieke bewegingen dan de partij van de dieren die op een tamelijk stabiele en normale manier in de kamer gekomen is.

Verder is het maar net waar je prioriteiten liggen: geld dat besteed wordt aan welzijn en gezondheid van dier of mens lijkt me zinniger dan aan overbodige materiele luxe zoals exorbitante villa's, auto's etc.
Wat dat betreft is Nederland overigens een fantastisch land: ook met een 'laag' inkomen kun je door scherpe keuzes te maken veel voor elkaar krijgen en bijvoorbeeld je hond zo nodig laten opereren.

Decadent is Nederland wat dat betreft zeker wel. Het is maar wat je belangrijker vindt: een grote flatscreen tv of een operatie voor je huisdier; diezelfde tv of goed onderwijs.

Het decadente van Nederland is dat het gros van de mensen (inclusief veel mensen met lage inkomens) absurde bedragen uitgeven aan dergelijke luxegoederen, maar klagen zodra ze een (vaak veel) kleiner bedrag kwijt zijn aan bijvoorbeeld zorg of onderwijs(middelen) voor hun kinderen.

Kortom, mijns inziens is materialistische decadentie een veel groter en wijdverspreider probleem dan huisdieren decadentie. shocked 8O


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-03-20 - 16:55:50 send message to ParkietenPeter

Ik heb het inderdaad niet over het feit of iemand er zoveel geld aan uit mag/kan geven. Mijn gedachte gaat ook uit naar het beetsje zelf. Je ziet namelijk dat in 9 van 10 gevallen zo'n extreme zorg meer utigevoerd wordt om het geweten van de eigenaar te sussen en niet met het oog op het welzijn van het dier. Want ik ben nog steeds van mening "dat ik mijn huisdier heb voor mijun plezier, en voor mijn plezier hoeft het diertje niet te lijden."
Zo'n chemokuur, in dit geval, is voor een mens al geen pretje, en dat zou ik een dier niet aan willen doen. (voor een mens vind ik dit een heel ander verhaal, maar ook persoonlijk)


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-03-20 - 17:48:38 send message to Ton Koek

We dwalen af, maar een partij voor de dieren vind ik een stuk minder erg dan de parij die achter een idioot aanloopt.
Dáár schaam ik me voor.

Voor huisdieren heb ik veel over, maar wel met de overweging of het in het belang van het dier is.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-03-20 - 17:56:48 send message to johanblok

Inderdaad moet medische zorg nog wel zinvol zijn voor het dier (of mens) zelf, d.w.z. het moet perspectief in de vorm van een zinvolle verlenging bieden. In dit geval is zeer te betwijfel of dat zo is. Daarbij is kwaliteit van leven zeker zo belangrijk als kwantiteit.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-21 - 00:21:32 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

@Ton
De door jou bedoelde partij is er een waar ik me eveneens voor schaam. Wat dat betreft zijn we het eens.
Als ik daarnaast mag uitleggen wat ik bedoel met mijn opmerking over de Partij vd Dieren:
Allereerst heb ik niets tegen deze partij en ben het zelfs vaak met ze eens. Waar mijn schaamte uit voortkomt is het feit dat in vele landen de mensen uit pure noodzaak stemmen (áls ze al mogen stemmen!) op partijen die nog enige verlichting kunnen bieden waar het gaat om "simpele" zaken als voldoende te eten, gas en licht, medische en sociale voorzieningen, onderwijs enz. Dat wij het hier economisch en sociaal zó goed hebben, dat wij het ons kunnen veroorloven om op een dierenpartij te stemmen, vind ik moeilijk uit te leggen aan mensen die amper genoeg hebben om van te leven.

Het uitgeven van ruim 50.000 euro voor het iets langer in leven houden van een huisdier, valt voor mij in dezelfde categorie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-03-21 - 00:32:44 send message to Karel

@Johan
Ik zou graag reageren op je post van 14:54:51 ,daar staat namelijk een aantal opmerkingen in waar ik het hardgrondig mee oneens ben, maar dat zou enkele a4-tjes kosten en bovendien teveel off-topic raken.
Wellicht kunnen we hier eens bij een goed glas wijn over van gedachten wisselen. Je bent van harte uitgenodigd.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede