Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eivoer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : eivoer
bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-23 - 20:00:43 send message to bram en jake

hallo allemaal ik wil graag met zebravinken en diamand duifjes en kanaries kweken. ik weet dat je voor de jonkies eivoer nodig hebt om opte vullen maar hoe werkt eivoer moet dat met water en hoeveel moet er in een bakje en waneer enz

geef mij maar zo veel mogelijk infomatie alvast bedanktwink ;)

groeten bram


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2010-03-23 - 20:17:00 send message to parrotmaniak

en jij wilt met grijze roodstaarten gaan kweken die je eerst zelf met de hand hebt grootgebracht VEEL SUCCES


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-03-23 - 20:17:56 send message to Ubernoob

Ik heb dan wel andere vogels als jou maar ik doe het in de kweekperiode zo.

Elke dag een hoeveelheid droog eivoer in een bakje waar ik dan wat gekiemde zaden doorheen doe.
Als ik er geen kiemzaad door doe dan maak ik het rul met een scheutje water.
Ik ververs het elke dag.

De hoeveelheid eivoer die je geeft moet je een beetje uitvinden. Zo veel dat de vogels het net wel/niet allemaal opeten.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-03-23 - 20:22:34 send message to Ubernoob

@parrotmaniak

Kom op man die jongen is 14!! Geef hem een goed advies waar hij wat mee kan in plaats van dat ongezouten commentaar. Als je vind dat hij iets niet goed doet of als je zijn plannen afkeurt laat dat dan op een normale manier weten onderbouwt met argumenten waar een jonge vogelliefhebber iets mee kan.


kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2010-03-23 - 20:41:29 send message to kommie78

Hé, mijn kanarie eivoer wordt zo bereid:
pak 1 ei en een halve koffie beker melk(mager)dit doe je in een steelpannetje, dit kook je op een klein vuurtje gedurende een minuut of 7 dan wordt het een beetje hard, dit meng je onder 250g eivoer (in mijn geval CéDé)hier gooi ik in de voorbereiding op de kweek nog een beetje hennep door (theelepel)en als je net zo als ik de poppen apart hebt zitten kun je er bij de poppen vitamine A doorheen doen. Dit kun je een halve week in de koelkast bewaren mocht je het niet in 1 keer op krijgen, dan gewoon rul maken de dag erna met een beetje water (let op rul is absoluut niet nat!)

Dit moet je als je jongen er zijn 2 a 3 keer per dag vervangen, dit eivoer wordt bij mij altijd super goed gegeten, mochten ze het niet lekker vinden kun je er altijd nog een beetje geraspte appel door doen. Dit eivoer bevat alles en vinden ze lekker

vrgr Kommie78


kommie78
Website Member
Posts :65

Website Member
2010-03-23 - 20:43:53 send message to kommie78

En hoeveel er in een bakje moet?

ik zou zeggen als de jongen er zijn het bakje goed vol, de pop moet voldoende kunnen verstrekken aan de jongen.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-03-23 - 21:39:14 send message to arjandaf

ik verstrek het hele jaar door eivoer in kleine mate, pas in de kweekperiode verstrek ik extra eivoer in een apart bakje met de ene dag vermeng met honing dan weer met geraspte wortel en of appel ( appel zoet en niet die zure harde schoolreis krengen )ook eivoer met keimzaden erdoor word gegeven

arjan


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-24 - 15:46:47 send message to bram en jake

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

erg bedankt voor julie tips ik zal het op julie manier doenwink ;)

ps parrotmaniak heeft niet goed gelezen wat ik met de papegaaien wou, maar dat maakt niet uit. maar voor de andere posters: BEDANKTwink ;)


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-29 - 20:36:40 send message to bram en jake

ik kan toch gewoon meteen eivoer geven zonder dat er jonkies zijn of heeft dat geen nut?


tuinman222
Website Member
Posts :29

Website Member
2010-03-29 - 21:16:27 send message to tuinman222

jij kan gewoon met eivoer beginnen je moet het zo bekijken als je de ouders al vast leert het eivoer eten dan geven zij daar ook door aan de jongen en dat gaat van generaties op generaties door ik geef al mijn vogels 1 keer per week eivoer buiten het broedseizoen om tijdens mijn broedseizoen en dat is nu krijgen ze elke dag eivoer geeft jou zebravinken een kanarie kastje of een half open kastje en de rest volgt van zelf heb je vragen stel ze gewoon er is altijd wel imand die je wilt helpen of kom anders op de chat groet gerard ps met zebravinken kun je het hele jaar kweken zelf kweek ik met 1 paartjes 3 rondes en dan stop ik en geeft ze 6 maanden rust in een grootte buiten voliere


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-03-30 - 11:36:56 send message to maewim

probeer het zelf uit te zoeken in een goede boek of zo hier ga je zelden of nooit een antwoord krijgen op wat je vraag
ik stel een vraag over aras en wat antwoorden krijg ik, wel van alle mensen die geen aras hebben de goede kwekers zullen je hier niets wijzer maken


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-03-30 - 12:31:34 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Volgens mij krijgt de vragensteller hier(in bovenstaande reacties) een antwoord op zijn vragen.happy :)

Ik geef mijn vogels het gehele jaar door een 2 a 3 keer eivoer per week.

als ze jongen hebben geef ik ze dagelijks eivoer.

Zelf voer ik mijn vogels een zelfgemaakt eivoer van aves,maar als beginnende liefhebber zou ik je een kant en klaar eivoer aanraden wat je niet vochtig hoeft te maken.

http://www.orlux.be/NUTRI/Nutrition/Pages/Products/groupProductList.jsp?lng=1&mkt=2597&fam=3648&ani=4671&ran=2595&pro=-1

Dit is gewoon makkelijk en goed voor jouw soort vogels.

Succes met de hobby

groeten Rene


bram en jake
Website Member
Posts :81

Website Member
2010-03-30 - 16:11:10 send message to bram en jake

oke bedankt ik ga er meteen aan beginnen


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-03-30 - 16:51:05 send message to roodmus

Beste Meawim.

probeer het zelf uit te zoeken in een goede boek of zo hier ga je zelden of nooit een antwoord krijgen op wat je vraag
ik stel een vraag over aras en wat antwoorden krijg ik, wel van alle mensen die geen aras hebben de goede kwekers zullen je hier niets wijzer maken

Vind jouw stelling nu niet bepaald motiverend,voor dit forum en zeker niet voor de vraag steller.

Grt Roodmus.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-03-30 - 17:09:28 send message to ParkietenPeter

quote
Vind jouw stelling nu niet bepaald motiverend,voor dit forum en zeker niet voor de vraag steller.

Nee precies, zeg dan helemaal niks, want dat antwoord van jou draagt ook nergens toe bij. sad :(
En zelf uitproberen, is natuurlijk echt geen advies. Daar stel je geen vraag voor.

Maar ja, ...


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-03-30 - 22:53:38 send message to roodmus

beste parkieten Peter.

Misschien kun je eens terug kijken naar antwoorden die ik zo links en rechts gegeven heb,
die zijn toch echt goed bedoeld,maar zo te zien uit jou reactie valt dat bij jou niet op.
Grt .



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 263 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede