Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > aanschaf Lori van de blauwe bergen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : aanschaf Lori van de blauwe bergen
haley
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-04-12 - 16:09:34 send message to haley

Hallo,

Ik sta op het punt een koppel lori's van de blauwe bergen aan te kopen. Waar moet ik op letten ? Hoe dik moeten de stokken in de voliére zijn ? Alvast bedankt voor jullie hulp.


Exofauna
Website Member
Posts :141

Website Member
2010-05-08 - 19:15:41 send message to Exofauna

Je moet er vooral opletten dat je geen vervelende buren hebt zoals bij mijangry.
Vroeger had ik alleen maar lori's van de blauwe bergen echt geweldige vogels, maar nadat ik ze al meer dan een jaar had gingen de buren vanuit het niets klagen over mijn vogels.
Met als gevolg dat ik na een paar maanden noodgedwongen al mijn vogels moest verkopen.
Toen was ik echt heeeel erg boos hierover en soms nog steeds.
Dus vooral op de buren letten.
Verder kan ik je over deze geweldige vogels vertellen dat ze het liefst [bij mij tenminste] op armdikke stammen zitten maar ook graag wat dunnere takken hebben om in te klimmen en stuk te knagen.
Ik hield ze zelf in een buitenvoliere zonder nachthok met een paar nestkasten en ze kwamen de winter prima door, ze zaten zelfs beneden de -10 nog vrolijk buiten te spelen.
Voer en water gaf ik ze vanaf een voederplank met redelijke randen want ze gooien graag hun fruit naar beneden.
De honingoplossing die ik ze gaf was van cede en dat is zeker een van de beste om ze te geven want het mengt goed zodat je geen klonten hebt en is ook niet zo plakkerig.
De voliere waarin ik ze hield was helemaal begroeit met bamboe enzo en nog een klein grasveldje.
Verder hoefde ik dus ook niet veel tijd aan schoonmaken te besteden want met een paar gieters water is de ergste poep wel weggespoeld en hoefde ik alleen nog maar oud fruit van de grond weg te halen.
Als kooivogel zijn ze niet zo geschikt tenzij je iedere dag de hele kooi wilt schoonmaken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Vriendelijke groet Robin!



Kakariki20
Website Member
Posts :35

Website Member
2010-05-08 - 21:38:40 send message to Kakariki20

Je moet inderdaad geluk hebben als je geen zeikerds hebt in de buurt, die je hobby zo kunnen verpesten.
Ik heb al eens eerder bij een kweker een koppel blauwe bergen gezien, ook inderdaad zonder nachthok, maar wel een beschutte plek. Met stokken in verschillende diktes blijven de spieren in de poten goed in postuur werd mij verteld, dit geld voor elk soort vogels wel.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-05-08 - 22:42:48 send message to dooren



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-05-09 - 08:26:58 send message to mijnkaketoes.nl

Het lijkt me zowieso geen overbodige luxe om het met de buren te bespreken. Het komt regelmatig voor dat buren klagen over het geluid van vogels etc. Je kunt hier veel problemen mee voorkomen. Mijn ervaring (kaketoes) is dat met overleg veel mogelijk is.

Henk


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2010-05-09 - 09:47:14 send message to Fokke

Ik woon in een nieuwbouwwijk, heb 10 koppels lories en nog nooit een klacht gehad van de buren.Heb 2 koppels blauwe bergen in volieres zonder nachthok de rest heeft wel een nachthok waar ik ze sávonds in opsluit en s'morgens rond negen uur weer vrij laat. Uiteraard scheelt het natuurlijk wel wat voor buren je hebt. Voor verzorging en huisvesting zie www.lories.nl



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede