Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Putter X kanarie kweken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Putter X kanarie kweken
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-04-18 - 09:44:04 send message to ParkietenPeter

quote
Jordy1987
Website Member
Posts :1

2010-04-16 - 17:34:24 -

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo vogel liefhebbers,

ik heb een vraagje over het kweken van bastaard putters.
vorig jaar heb ik ook wat geprobeerd zonder resultaat. nu wil ik zeker wel wat kweken ik heb de vogels al ff met z'n 2je in de voliere zitten 2x2x1
putter man kanarie pop.
Vorig jaar was de kanarie gekoppeld met een andere kanarie er kwamen alleen 4 wind eieren uit.
ik heb die nu bij een putter zitten dus en er licht al sinds 12 op 13 april 1 ei in en er komt er maar geen ei bij is dat normaal? ik ben bang dat de pop alleen maar scheinzwanger is de putter voert het popje wel maar ze komt 2 keer per dag van het eitje af.
ik wil dus weten wat ik niet goed doe of wat ik juist moet doen. ik ben nieuw op dit forum

alvast bedankt!

quote
bulldog
Website Member
Posts :43

2010-04-16 - 21:32:13 -

--------------------------------------------------------------------------------
hoelang heb je de vogels al bij elkaar zitten.hoe oud zijn ze en wat voer je ze. als ik bastaarden kweek zitten de koppels al de herfst ervoor bij elkaar.voeren ze elkaar ook.dat is ook heel belangrijk

quote
roodmus
Website Member
Posts :725

2010-04-16 - 22:49:37 -

--------------------------------------------------------------------------------
Je mist dus een paar eitjes zo te zien.

Liggen er geen kapotte eitjes op de grond of schilfers daarvan,want dan kan het zijn dat de putter de eieren rooft.

Verder heeft de pop geen legnood,dat kan ook de oorzaak zijn dat je geen eieren krijgt,ze zit dan dik en op de grond.

quote
Ton Koek
Website Member
Posts :1407

2010-04-17 - 23:04:12 -

--------------------------------------------------------------------------------
Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zou zelf de pop niet zo vertrouwen, vorig jaar alleen mislukte eitjes.
Normaal koppel je ze inderdaad lang voor het kweekseizoen, maar ik heb het ook wel zien goed gaan als je er later 3 kanariepoppen bij zet.
Misschien is dat een optie nog?

Succes en welkom hier.


Jordy1987
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-04-19 - 13:11:32 send message to Jordy1987

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zo ik werd even in verwarring gebracht maar ik snap het weer. En hartelijk bedankt "ParkietenPeter".

@Bulldog. De vogels zitten nu vanaf vorig jaar zomer in de voliere de man al 1,5 jaar was de eerste vogel in me voliere, maar er hebben die tijd ook andere vogels bij gezeten die ik pas in februari weg heb gepakt. En de man voert de pop continue,en ze komt maar 2 keer per dag van der nest. heb net nog gekeken 13:00 en was nog maar 1 ei.

@Roodmus. ik kijk iedere dag op de grond maar er licht helemaal niets en het enigste eitje licht altijd op de zelfde plek en licht er nog steeds.

Had ik beter het eitje weg moeten pakken ?

@ Ton Koek. de kanarie had vorig jaar ook een nest met een kanarie man legte toen maar 3 eieren is opsig al beter en ze kan het dus wel maar die waren ook leeg tot 2 keer toe maar dat kan toch niet liggen aan de pop die nie vruchtbaar is of komt dat wel ooit voor ?
ik had er voor te controleren een pop bij gedaan en ben er bij gebleven en een keer weggegaan maar die word alleen maar aangevallen zowel door de pop als de man, ik denk dat je dat ook vanaf het begin beter kan doen 2 poppen tegelijk in de voliere loslaten ofzo.
ik moet denk ik nog veel leren op het kweek gebied!

Ik verwacht nu dus alleen maar serieuze meningen of antworden.


bulldog
Website Member
Posts :58

Website Member
2010-04-19 - 15:15:24 send message to bulldog

ik denk dat dit toch goede reacties waren maar ik denk inderdaad dat je nog veel moet leren want bastaarden kweken kan niet iedereen geloof mij maar
mag ik vragen hoe oud je bent


Jordy1987
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-04-19 - 16:41:54 send message to Jordy1987

Hmm ja

ik ben 22! en zit ook pas een jaar iets langer in het vak dus ja


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-04-19 - 17:16:23 send message to roodmus

Jordy zoals bulldog al vroeg weet je hoe oud de vogels zijn.

Het kan ook zijn dat de pop te oud is,of te vet.

Er zijn natuurlijk legio mogelijk heden,en het is voor een ieder hier gissen.

Probeer anders om te koppelen dus een andere pop er bij,en de oude weg halen.

grt Roodmus.


Jordy1987
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-04-19 - 17:19:48 send message to Jordy1987

de putter niet zo oud 2 ofzo en de pop weet ik eerlijk gezegd niet en te vet zulle ze niet zijn denk ik want normaal vliegen ze de heledag en ik geef ze verder gewoon wildzang voer en kanarie voer en wat onkruid zaad nu sinds een week en ei voer al een paar weken elke dag


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2010-04-19 - 20:34:56 send message to hj de graaf

verwacht niet te veel van je putter deze is nog lang niet broedrijp als deze gewoon buiten zit.


dat is ook vaak het grote probleem je kanarie wordt eind maart begin april broedrijp buiten zonder verlichting en kachel. etc. je putter is pas broedrijp vanaf half mei dus gewoon nog even geduld.


groeten

HJ de Graaf


Jordy1987
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-04-19 - 22:33:07 send message to Jordy1987

Ow is dat zo ? Bedankt voor de info.
is er misschien iets om dat te stimuleren of moet ik gewoon geduld hebben wat ik niet erg vind.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-04-19 - 22:37:14 send message to roodmus

je kunt het zien aan de kleur van de snavel van de putter of deze al broedrijp is dan is deze wit,en anders zit er nog een zwarte punt op


Jordy1987
Website Member
Posts :6

Website Member
2010-04-23 - 18:45:47 send message to Jordy1987

Ei was leeg of terwijl niet bevrucht denk dat het aan de pop licht want die spoort niet helemaal
en de putter heeft nog een klein beetje zwart op z'n snavel dus dat was ook al niet goed.
heb hem weggepakt en er even een andere pop bijgedaan en ze doen het al goed met elkaar.
ze happe al naar elkaar nu even geduld weet ik.

maar is het beter om die eerste pop er ook bij te doen? of beter even zo laten.???????


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2010-04-23 - 22:30:16 send message to roodmus

Als het klikt met de nieuwe pop zou ik zeker de oude er niet bij doen.


Putterjer
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-08-08 - 09:14:13 send message to Putterjer

Hallo,

In het verleden had ik wel ervaring met het kweken van kanaries en exoten.
Nu wil ik een oude liefde terug opnemen en te gelijk een stapje verder gaan.

Het kweken van kruisingen kanarie x putter ,
Welke kleur kanaries zijn hiervoor het best geschikt.
Rood agaat mozaiek,
agaat geel
agaat wit
???
Graag jullie mening of reacties...




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede