Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > scheetjes?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : scheetjes??
kimmy
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-03 - 09:16:53

Hallo, ik heb een gele parkiet gevonden en geen eigenaar kunnen vinden. Ik heb nu besloten om hem te houden en heb een vriendinnetje voor hem gekocht. Het gaat super goed tussen die twee. Maar de gele is van begin af aan al "niet lekker"geweest. Van de dierenarts heb ik antibiotica gehad en gegeven. Werkt niet, hij zit nog steeds bol. Nu lijkt het net of hij steeds een scheetje laat, dat kan niet denk ik maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Wie kan mij helpen??!! Je mag me ook bellen op 06-13481298
Bedankt, Kimmy


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-03 - 15:33:09

Hoe zien de uitwerpselen van de parkiet eruit?
Is hij mager???(kan je voelen aan het borstbeen als dit scherp is is hij te mager)
Eens ontwormen en anti cossidiose geven kan helpen.
Helpen bovenstaande dingen niet dan kan je eens proberen met Baytrill dit is het krachtigste antibioticum voor dieren die er is.(wel opletten met dosering)
Bovendien hebben antibiotica die je moet oplossen in water niet veel nut bij parkieten daar deze niet elke dag drinken dus het beste is om via een spuitje(zonder naald)of druppelaar dit rechtstreeks in de snavel te druppelen en de vogel zo laten drinken zodat hij het effectief binnenkrijgt.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-03 - 16:58:12

Wel alsjeblief de Baytril verdunnen met water voor je het rechtstreeks gaat indruppelen, want anders kon dit wel eens slecht aflopen. Baytil is in verschillende sterktes verkrijgbaar.
je kunt bv. 2.5% ook injecteren onder de huidplooi bij het borstbeen. Vogels van 200 gram 0.3 ml. Heeft me in het verleden wel eens vogels gered welke reeds al zeer slechte toestand waren door in bacteriëninfectie.
Groet gert.


kimmy
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-03 - 17:27:29

Mario en Gert bedankt,
hij heeft al baytril gehad en ik zal morgen eens proberen een ontwormingsmiddel te geven. Ik weet niet wat anti cossidiose is maar dat ga ik wel even vragen aan de arts.
Zijn ontlasting is trouwens een beetje droog, er zit niet echt wit bij.
Groetjes kimmy


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-03 - 18:43:06

Als zijn ontlasting droog is dan geen anti cosidiose gebruiken daar vogels met cosidiose een dunne groene ontlasting hebben en sterk vermageren.
Ontwormen kan je doen kan nooit kwaad.
Ik zou ook eens een sterke vit. kuur geven want die baytrill loopt met alles weg.


kimmy
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-03 - 20:31:08

Oke Mario,
Wat goed dat je zo snel reageert, happy :), ik ga 'm (Smeagel heet ie trouwens)ontwormen en extra vitamines geven. Thanks, Kimmy


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-03 - 21:05:23

nou hopenlijk komt alles goe met de smeagol wink ;)

hoe heb je hem trouwens gevonden ?
( en snif .. waarom vind ik ,..zelfs na al mijn getuur in de bomen .. nou nooit een leuk vogeltje .. wink ;) )


kimmy
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2004-08-04 - 15:19:59

Ik heb Smeagel gevonden op de manege waar ik werk, ik dacht dat de hond achter een gele stuiterbal aan ging, alleen dit bleek een stuiterbal met vleugeltjes die op het hek kon balancerenwink ;), het heeft wel even geduurt voor ik hem had, uiteindelijk was ie zo moe van al dat vliegen dat ik 'm zo kon pakken.
Doordat ik al veel medicijnen heb moeten geven wordt ie niet echt handtam, maar hij is tevreden met zijn vriendinnetje Gollemhappy :).
groetjes kimmy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede