Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waarom vind ik geen drol over princes of wales parkieten ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Waarom vind ik geen drol over princes of wales parkieten ?
AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-05-30 - 22:47:22 send message to AlmeerseParkiet

Hallo,

Ik vind princes of wales parkieten echt prachtig en zit er over te denken om ze te gaan kweken. Ik vind alleen geen drol over ze op internet en ik zie dat er ook bijna niks te koop is sad :( wie weet er een goeie website?


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2010-05-31 - 18:20:06 send message to sylvain

Hallo,

Ik ken dat , ik ben ook al bijna drie jaar opzoek naar een mooie princes parkiet mansad :(

Mvg Sylvain


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-05-31 - 18:32:20 send message to Niltava



Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-05-31 - 21:35:02 send message to Peggy

een drol van een Princes of Wales kan ik je wel sturen hoorlaugh :D

maar het kweken wil hier helaas niet lukken, waarschijnlijk omdat de man een hand opfok is, die snapt niet wat de pop wil, dus "voorlopig" geen uitbreiding hier.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-06-01 - 13:40:42 send message to Ton Koek

Princess of Wales parkiet (Polytelis alexandrae)

De princess of Wales parkiet leeft in Centraal-Australië en zoekt daar altijd het schaarse water op. Omdat het soms jaren achter elkaar erg droog is in dat gebied, verhuizen de vogels regelmatig naar gebieden waar het wel geregend heeft. Bij die verhuizingen worden honderden, soms zelfs meer dan duizend kilometer afgelegd.
Ze leven in groepen maar ze zijn extreem monogaam. Na verlies van een partner verlaten ze de groep en blijven als eenling achter en niet zelden gaan ze kort erna ook dood.

Het verschil tussen man en pop is duidelijk te zien. Eerst aan de blauwe kopkleur van de man, de pop is meer grijs op de kop. Ook de staart verschilt, die van de man is groen met blauw, die van de pop lichtgroen met rood. Ook is de staart van de man veel langer.

Princess of Wales parkieten houden zich voornamelijk op de grond op, ze eten daar vooral graszaden. De harde grassen in hun leefomgeving moeten veel zaden produceren om te overleven in het soms extreem droge klimaat, de princessen profiteren daarvan.

Ook deze parkiet nestelt in boomholtes en tijdens het broedseizoen kan met name de man erg luidruchtig zijn. Hij roept zeer regelmatig zijn partner als die maar even uit beeld verdwijnt. Princess of Wales parkieten nestelen als het regenseizoen begint, ze weten dan dat er voldoende verse zaden gaan komen, waarmee ze de jongen voeren.

De balts vindt plaats op de grond, de man loopt parmantig rondjes om de pop en biedt haar lekkere hapjes aan. Zodra ze die accepteert, volgen de paringen. De pop legt meestal 4 eieren, soms 5. De pop broedt deze in ruim 3 weken uit en de jongen groeien razendsnel door het hoge eiwitgehalte van de verse zaden. Ze vliegen al na 6 weken uit, voor grote parkieten is dit vrij snel. De jongen worden nog wel weken gevoerd als ze eenmaal zijn uitgevlogen, en ze zijn pas helemaal volwassen als ze ruim een jaar oud zijn.

Bron www.allevogels.nl
Groeten, Ton.


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-06-01 - 18:45:41 send message to AlmeerseParkiet

moderator heeft dit bericht verwijderd


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-06-01 - 18:50:58 send message to Peggy

ik niet.
ik denk dat je gewoon even moet afwachten en blijven zoeken bijvoorbeeld op VA.
als er al nesten zijn zullen kwekers toch echt eerst afwachten wat er uitkomt en wat ze eventueel voor zichzelf willen houden.

heb je er haast mee dan?


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2010-06-01 - 19:30:25 send message to termaat

ik heb nu twee jonge lutino's in het blok zitten, ik weet niet of je dat zoekt of wildkleur. anders eens informeren bij de plaatselijke vogelvereniging


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2010-06-01 - 19:43:59 send message to AlmeerseParkiet

Ja het liefst een koppeltje van 2 lutino's, 2 albino's, 2 blauwe en 2 wildkleur


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2010-06-03 - 14:48:47 send message to theelepeltje

Dit lijkt op een verkapte advertentie. Hier is een mooi gedeelte van de site voor ingericht:
http://www.vogelarena.com/search/

Waarom wil je koppels met mutaties samenstellen? Ik zou mutatie x split doen...


nijmegenkweker
Website Member
Posts :64

Website Member
2010-07-27 - 23:12:27 send message to nijmegenkweker

ik heb ze vroeger ook gekweekt in de kleuren wildkleur en blauw . dit ging het ene jaar wel goed en het andere jaar minder . als je op google in tikt dan verschijnen er genoeg paginas over deze mooie parkiet


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-07-28 - 01:39:31 send message to Peggy

hoi, ik heb een wildkleur 9pap opfokman) man, en een blauwe pop.
nee, de man weet nog steeds niet wat ie met haar moetsad :(
al hoewel... laatste 2 maanden komt de man toch vaker naar de pop, dus ik hoop volgend jaar, of als hij echt erg traag van begrip is.
wat voor kleuren zou ik dan kunnen verwachten?
oja,verstand van split voor/na uuhhh??
heb ik dus niet.
maar dan vraag ik het wel weer zodra het er toe doet.

dit zou voor sommige mensen toch eigenlijk wel een les moeten zijn om nu eens niet alles op hand opfok te zetten?
ik had de man met 2 jaar gekocht, de eigenaren was verteld dat hij +- 3 a 5 maanden was!!!
en dat moest zijn in Juli 2007, terwijl hij een ring van 2006 heeft.
ik ben heel happy met deze vogel, maar als je hem echt voor de kweek had willen kopen had je er dus echt niets aan.
nu maar hopen dat deze 2 elkaar volgend jaar weer vinden, want het knuffelen wordt al beter laugh :D
wie weet volgend jaar toch nog een paar jonkies


stef_aalbers
Website Member
Posts :17

Website Member
2010-08-01 - 15:49:02 send message to stef_aalbers

geloof dat er een advertentie staat van princes of wales op marktplaats..


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-08-01 - 16:08:19 send message to freddy321

die staan er genoeg ,er zijn er zat tekoop tenminste hier in friesland


michiel_1992
Website Member
Posts :326

Website Member
2010-08-02 - 14:07:14 send message to michiel_1992

kan ik een princes of wales ook in een houten volière houden , knagen deze ?
mvg


nijmegenkweker
Website Member
Posts :64

Website Member
2010-08-03 - 10:54:35 send message to nijmegenkweker

ze knagen wel ja maar als je er voldoende wilgentakken in doet dan moet da goed kunnen gaan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 255 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede