Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dode jongen Adelaide rosella. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Dode jongen Adelaide rosella.
Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2010-05-31 - 14:03:35 send message to Fokke

Mijn buurman heeft een probleem met zijn kweekkoppel adelaide rosella's. Het is een prachtig onverwant koppel van 4 jaar oud en die hebben nu 2 jaar gebroed en beide keren 5 bevruchte eieren. Maar nu doet zich het volgende probleem voor, iedere keer komen er maar een paar jongen uit en de rest zit dood in de dop. Maar het ergste is dat de jongen die wel uitkomen een, het lijkt wel ingedeukte buik hebben met een vrij grote zwarte vlek in het midden van de buik en ze gaan allemaal na een paar dagen dood. De paar dagen dat de jongen leven worden ze wel goed door de ouders gevoerd. Wie heeft dit ook meegemaakt en weet wat de oorzaak is en wat er aan te doen is.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-05-31 - 16:33:17 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dit is altijd een lastige, Fokke. De ingevallen buik en de zwarte plek kunnen indicaties zijn voor zeer uiteenlopende diagnoses, van ouders die niet goed voeren tot een salmonellabesmetting aan toe. Maar ook inwendige bloedingen kunnen zwart doorschijnen.

Ik zou hem aanraden met één of meer dode jongen naar een vogelarts te gaan en voor de zekerheid ook wat ontlasting van de ouders mee te nemen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede