Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Beo`s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Beo`s
Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-08-07 - 23:25:05

Hallo, ik zal me even voorstellen ik benCarrie en net lid geworden. Mijn man en ik zijn helemaal weg van beo`s en willen er graag een kopen. Maar dat is nog niet makkelijk. graag hadden we er een van een kweker maar volgens mij zijn die niet in ons land tenminste niet van beo`s heb ik het idee.Wat vinden jullie van een geimporteerde beo? Ik hoor er veel negatiefs over Graag krijg ik tips van jullie. Alvast bedankt.







Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-08 - 00:43:52

Hallo carrie leuk dat je mijn raad opvolgt ik hoop echt voor jullie dat iemand hier jullie kan helpen.wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-08 - 01:24:33

Hallo Carrie , welkom op het forum en hopenlijk kunnen ze je hier verder helpen met je vragen .

een Beo , mooi hoor ik zal de eerste keer dat ik een Beo zag nooit vergeten ,ik was zo rond de 7 a 8 jaar oud en mocht op school altijd de "klas" dieren verzorgen ( cavia,kwartels ) en babbelde dan altijd met de concierce meneer kwint die woonde tegenover de school en zei opeens tegen me .. ik heb zoiets geks .. moet je maar eens komen kijken ( ja als ik dat nu zo lees ziet het er heel raar uit maar het was echt een hele lieve man met een hele lieve vrouw ) en toen had hij in de tuin een kooi met een hele rare vogel staan !! een Beo , geweldig vond ik 'm , ook omdat meneer kwint deed alsof hij mijn raad en advies nodig had voor de verzorging van die gekke vogel happy :)

Dus de Beo zal voor mij altijd een speciale herrinering ophalen.

Niets te maken met je vraag maarja wink ;)

Veel succes met je zoektocht , mijn droomvogel de edel pop is ook dankzij dit forum bij me gekomen ,ik wens jou en je man net zoveel geluk toe.

natasja


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-08-08 - 12:33:58

Welkom op vogelarena.com happy :)
Je zou eens kunnen informeren bij de speciaalclub vruchten- en insecteneters.
Op www.vogelspeciaalclub.nl staan wel adresgegevens.

Groeten, Ton.


Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-08-08 - 15:54:39

Fijn dat jullie zo snel reageren. happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-08-08 - 23:50:23

Carrie,

Succes met het zoeken. Als dierenvriend vind ik dat je vogels niet zo snel uit het wild moet halen. Als het bedreigde soorten betreft en het gaat om een kweekprogamma, oke. Maar neit omdat we er zo nodig eentje moeten hebben.
Er zullen toch wel kwekers zijn omdat je ze wel ziet met een ring om. Denk ook eens aan de grotere vogelmarkten. Hier komen veel en vreemde vogels met vreemde vogelslaugh :D.

Beos'zijn altijd al apart geweest. Veel plezier

Peter


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-08-16 - 17:40:11

Hallo welkom ook namens mij op dit forum

Ik ben Marianne en heb twee beos in de voliere tussen valkjes, kakerikies,bourkes,zanglijster , vinken, ch.appelvinken,en wat kanaries dit gaat al jaren goed , ik heb geen slechte ervaringen met beos en het vernielen van andermans eieren/nesten of jongen, maar zelf willen ze niet al te goed broeden, er komen eieren ( heel mooi blauw van kleur) soms broedt ze ze uit, soms komen er zelfs jongen maar om wat voor reden dan ook gooit ze ze uit het nest, volgens mij omdat ze weer broedrijp is en al weer toe aan de volgende leg.
Pogingen ze bij andere vogels te leggen en zo groot te brengen zijn helaas niet gelukt ( vorig jaar bij de 3 kleur glansspreeuwen) dus er blijft mij nog maar een mogelijkheid, direct na het uitkomen overgaan op handvoeren, het moet kunnen.

Het zijn hele leuke vogels iets minder geschikt voor in de huiskamer omdat ze nogal nat en ver spuiten met hun poep en zeer slordig zijn met de voerbakken.
Ze behoren tot de "softbills" en eten dus absoluut geen zaad, maar krijgen universeel voer, vermengd met veel fruit zoals appels,sinaasappels en vruchten van het seizoen , zoals nu aardbeitjes en aalbessen, meloenen enz enz.

De voeding ze krijgen moet een laag ijzergehalte hebben, omdat ze anders kunnen overlijden aan leververvetting en ijzeropstapeling, iets wat mij bij mijn in totaal 6 beos helaas 3 keer (na gedane sectie) is overkomen.
Verder houdt een beo erg van een badje en s nachts kruipt hij graag in een nestje of hokje.

Een beo kan wel praten en dat doen die van mij ook maar nimmer zo mooi en met zoveel woorden en melodietjes als van een grijze roodstaart.

Ik ken eigenlijk maar een kweker/eigenaar dat is Ron Hazenberg in Waalwijk, heel misschien is hij ook lid van deze site, dat weet ik niet.

Er is ook een heel goed engelstalig forum www.mynah.com als ik het goed zeg waar ik ook lid van ben.

Als er nog vragen zijn stel ze, je mag ook best eens een keertje komen kijken, ik zal bij "mijn voliere" nog wat fotos bijzetten hier .

Marianne.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-08-16 - 17:44:10

sorry, verkeerde link het moet zijn :

mynahbird.com

en ik zie dat je al bent verwezen naar de club vruchten- en insekteneters, die heeft zeker adressen van kwekers, wildvang zou ik afraden.

marianne


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-08-16 - 18:44:27

Onze tandarts had vroeger een Beo in de wachtkamer staan. Hoe kan het ook anders hij hete Leo. Dit is zo'n 30 jaar geleden maar de vogel maakte zo'n indruk. Het staat me nog bij.

Succes
Peter


Carrie
Oud Lid
Posts :21

Oud Lid
2004-08-17 - 21:26:14

Hallo Allemaal,

Ik wil jullie even bedanken voor jullie reacties, hartstikke aardig. Ik heb inderdaad van de club van vruchten en insekten eters een lijst met tel. nr. gehad en dus heb ik ze allemaal gebeld maar nul op rekest.
Of het is import en dat wil dus niet en de kweker die ik gesproken heb had ook niets er was een beo van zijn koppel overleden en hij was dus zelf ook al een tijd op zoek. Maianne Ron Hazeberg uit Waalwijk is inmiddels ex kweker dus erg jammer maar wel bedankt hoor.
Mocht ik er ooit een vinden.......... ik hou jullie op de hoogte Groetjes Carrie.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-17 - 21:39:35

quote
Een beo kan wel praten en dat doen die van mij ook maar nimmer zo mooi en met zoveel woorden en melodietjes als van een grijze roodstaart.
De beo die bij een maatje van mij zat kon praten als brugman. Niet zomaar een paar woordjes maar echt super goed. Hij deed ook allerlei geluiden na. Ik denk dat dit net als bij de papegaaien een stukje willen is en niet een stuk kunnen.

Respect, erwin


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-08-19 - 22:30:10

Ze kunnen inderdaad heel veel leren, helaas een van de mijn door leververvetting en ijzeropstapeling overleden beo JACKIE zei hele zinnen en woorden "en houd nu maar eens je kop want je bent een kletskous", "het busje komt zo","1-2-3....5 !!" "ik ben even weg koffiedrinken" enz enz, maar die kwam van iemand die er de hele dag mee bezig was, en bij mij zitten ze in de buitenvoliere, wat ze hier nog wel hebben geleerd is de namen van de kinderen en van de honden.
Leuk detail is dat de man beo als Jan s morgens gaat voeren altijd hetzelfde zegt in een duidelijk "oud vrouwenstemmetje" : wegblijven !
maar nogmaals mijn gaaitjes zeggen meer.

MARIANNE



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede