Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > tijd voor kattenbelasting?
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
volgende >>>


Auteur Onderwerp : tijd voor kattenbelasting?
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-09 - 21:03:59

was net aan het discuseren in het andere forum ( kweek en verzorging) en daar hebben we het over katten, en de overlast die katten voor sommige liefhebbers meebrengen ( dode vogels, stress etc etc).
Raar eiegenlijk dat je in Nederland wél belasting moet betalen voor een hond, maar niet voor een kat terwijl de overlast daar vaak groter van is.
Ben eens benieuwd naar de mening van collega liefhebbers.


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2010-06-09 - 21:25:31

Niet in elke gemeente is er hondenbelasting.
Bij katten is het veel moeilijker te bepalen wie het baasje is (omdat ze los lopen en soms ook bij mensen aan komen lopen en daar een tijdje blijven).
Mijn schoonouders lijken nu ook 2 katten te hebben, 1 is van hunzelf, de andere is aan komen lopen en heeft nog weinig zin om weer te vertrekken :P
De overlast van katten is ook zeer verschillend per plaats (platteland of woonwijk) maar dat laatste geldt ook voor honden natuurlijk.
Wij houden onze kat 's nachts binnen. En we hebben vanaf het begin gezegd dat als hij een goede jager blijkt te zijn, hij een kattenbelletje om krijgt, zodat de vogels meer kans hebben om weg te komen.
Verder begraven katten hun ontlasting, dus je zult het niet aan je schoenen krijgen zoals bij de hondenpoep.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-06-09 - 21:48:35

Het zit veel simpeler. Hondenbelasting is ooit ontstaan als een middel voor een gemeente om geld in het laadje te krijgen en zo de begroting sluitend te krijgen. In feite heeft het niets met honden te maken.
Men had ook kunnen besluiten om bijvoorbeeld in plaats van de hondenbelasting een bomenbelasting in te voeren, bebaseerd op het aantal bomen in iemands tuin.

Dat de oorsprong van de hondenbelasting zo ligt is tevens de reden dat gemeenten niet verplicht zijn om het geld ten behoeve van hondenbezitters uit te geven. Hondenuitlaatplaatsen worden bijv. dan ook betaald uit de algemene middelen en dus door iedereen.


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2010-06-09 - 21:50:21

Hallo maar als ik in de tuin bezig ben heb POEP aan de vingers van de kat van de buren!!!!!!!!!!
groetjes Herman


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2010-06-09 - 21:52:42

Dus kattenbelasting


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2010-06-09 - 22:23:58

Misschien een vogelbelasting dat brengt wat meer in het laadje!

Het is toch allemaal onzin. En zoals al gezegd was het is alleen maar om geld in het laadje te brengen.

Iedereen heeft zo zijn dingetje. Zo hebben wij vogels en een ander een kat!

Wat als je over al je vogels belasting zou moeten betalen, wordt je ook niet bepaald vrolijk vanwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-06-10 - 00:14:57

Het gaat er niet om waar de belastingcenten vandaan komen maar het is wel zo, als kattenbezitters zouden moeten betalen voor elke kat dan zouden er heel wat minder katten loslopen. Een kat kun je ook een chip geven waardoor hij te herkennen is. Is er geen chip aanwezig dan is het een zwerver welke naar het asiel kan. Dan kun je wel zeggen dat een kat los moet kunnen lopen maar dat is onzin, niet voor de kat natuurlijk want die heeft het wel naar zijn zin. Een kat kan makkelijk in eigen huis of tuin gehouden worden. Kijk maar eens bij liefhebbers van raskatten, die zullen niet snel los lopen op straat. Vroeger liepen er ook honden los over straat, dit zie je tegenwoordig ook maar zelden meer. Voor een hond zou het ook leuker zijn als hij de hele dag op straat kan rondhangen en als hij honger krijgt zijn neus thuis even laat zien.
Ik ben het er wel mee eens dat er aan katten ook best wat gedaan kan worden.

Groeten Meyerwink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-06-10 - 09:46:31

Probleem bij het heffen van kattenbelasting:

a) We betalen met z'n allen al genoeg belasting
b) Op het moment dat mensen kattenbelasting betalen denken ze dat de katten vanaf dat moment legaal in iemand anders tuin poepen onder het mom van: 'Wat zeur je nou....ik betaal toch belasting?.

Naar mijn mening geen goed idee.sad :(


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-06-10 - 12:08:57

ze mogen van mij ook de hondenbelasting afschaffen hoor.
om de zoveel jaar hoor je een politicus wel eens zeggen dat het afgeschaft moet worden maarja...
is nog niet gebeurd.

en mijn honden poepen ook niet op straat en begraven ook netjes hun drol.
maar daar is de groenvoorziening ook niet blij mee.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-06-10 - 12:17:33

Kinderbelasting!!

Voor iedereen die kinderen gaat houden moeten ze belasting betalen. Hoe meer er gefokt wordt hoe meer belasting. Ze lopen maar los en bléren wat. En er zijn er ook bij die dingen slopen.
Helpt ook goed tegen het fokbeleid wink :)

Vat hem niet al te serieus op!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-10 - 21:22:57

quote
Op het moment dat mensen kattenbelasting betalen denken ze dat de katten vanaf dat moment legaal in iemand anders tuin poepen onder het mom van: 'Wat zeur je nou....ik betaal toch belasting?.



dat is natuurlijk onzin, als hondenbezitter wordt je ondanks het feit dat je hondenbelasting betaald alsnog geacht de uitwerpselen op te ruimen.Terwijl er uit het geld van de hondenbelasting juist de poepoverlast zou worden aangepakt!!!
maar laten we het nu eens omdraaien!!! De hondeneiegenaren mogen de poep laten liggen ( want ze betalen belasting) de kattenbezitters moet verplicht opruimen ( want betalen geen belasting)eens kijken hoe gauw de lol er dan vanaf is.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-10 - 21:24:17

quote
Misschien een vogelbelasting dat brengt wat meer in het laadje!


bij postduiven is daar serieus sprake van geweest om dat in te gaan voeren.
Maar leg mij nu eens uit wie er last heeft van de ( kleine) uitwerpselen van vogels in mijn eigen volliere?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-06-12 - 10:49:21

Dit probleem hoef je niet op te lossen met belasingcenten. Hondenbelasting hoeft ook niet in elke gemeente betaald te worden en toch lopen er bijna geen honden meer los wat vroeger wel anders was.
Om van het katten probleem af te komen moeten alle katten vanaf een bepaald jaar een chip krijgen zodat de eigenaar altijd te achterhalen is. Heeft een kat geen chip dan is dit een zwerfkat die naar het arsiel kan en misschien daar een nieuwe baas krijgt en een chip.
Ik ben het er mee eens dat ook katten makkelijk op eigen terein gehouden kunnen worden en dat moet dan na het chippen ook maar gaan gebeuren.
Neem als kattenbezitter eens een kijkje op site's van raskatten bezitters en kijk eens hoe die hun katten toch buiten kunnen houden maar dan op eigen terein.

Als mensen een beetje van hun dieren houden dan willen ze deze ook niet graag kwijd raken en zullen ze hun kat of katten laten chippen.
Dit kan natuurlijk jaren gaan duren maar eens moeten ze toch gaan beginnen.

succes.

Groeten Meyerwink ;)


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2010-06-12 - 10:52:37

@ Rogert.

helaas betalen de mensen zonder kinderen al mee aan kinderbijslag,zelf mensen die goed verdienen krijgen die bijslag, dus kindjes krijgen word beloont zeg maar.
dus dat is al de wereld op zijn kop, ik moet met mijn huurhuis ook mee betalen aan de kinderspeel spullen hier in de wijk, dus helaas zie ik het somber in.

iedereen geniet hier van het groen, terwijl ik en de andere honden bezitters dubbel mogen betalen daarvoor.
maar daar denk ik maar niet aanwink ;)


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2010-06-12 - 11:55:59

Honden zijn roedeldieren, die zijn gelukkig als ze bij hun baasjes zijn. Hier loopt een hond los rond en die blijft altijd in deze straat, dichtbij zijn huis.
Katten zijn veel zelfstandiger. Vooral katers kunnen echt een enorm territorium hebben (veel groter dan welke tuin dan ook). Als je die in een tuin houdt, gaan ze zich gewoon vervelen. Een kat heeft veel meer vrijheid nodig dan een hond. Dus je kunt die 2 huisdieren niet gelijk stellen aan elkaar.

Tuurlijk ben ik altijd bezorgd om onze kat, als hij buiten loopt. Bang voor auto's, bang dat mensen hem jatten, bang dat hij ziek wordt, etc. Maar wat is voor zo'n beestje nou beter: een fijn leven met risico's, of een saai leven in gevangenschap? Dus ik word altijd een beetje boos als mensen suggereren dat ik niet zoveel van mijn kat zou houden, want ik heb echt wel het beste met hem voor!

Als hij voor overlast zorgt, moeten de buren maar naar ons toe komen en dan praten we erover. Ik wil best helpen met het vinden van een oplossing die niet alleen goed is voor hen maar ook voor onze kat.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-06-12 - 13:03:00

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Als hij voor overlast zorgt, moeten de buren maar naar ons toe komen en dan praten we erover. Ik wil best helpen met het vinden van een oplossing die niet alleen goed is voor hen maar ook voor onze kat.



maar wat is dan de oplossing voor een kat die steeds bij de buren de volliere opzoekt?
ofwel binnen houden, ofwel aanlijnen, ofwel omheining om eigen tuin zodat ie daar niet meer uit kan.
We kunnen er lang of kort over praten een groot deel van de katten in Nederland zorgt voor overlast.

maar 10 tegen 1 dat als er een kattenbelasting wordt ingevoerd, dat er een hoop zullen gaan verdwijnen.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede