Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > KDS en het voortbestaan van de hobby. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Charlot
Website Member
Posts :8

Website Member
2010-09-07 - 14:45:14 send message to Charlot

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en ps: ik denk dat ik wel goed bij mijn hoofd was als ik mijn positieve vogels (mijn schatjes die ik nog altijd mis)heb laten inslapen...

Ik heb daardoor de rest van mijn bestand behoed tegen die vuile ziekte !!!! Mijn bestand is clean nu! Moest ik ze laten zitten hebben dan woekerde het borna virus verder rond in mijn bestand en bij de ene ging het uitbreken als KDS en bij de andere niet, maar overzetten doen ze sowieso en daar het om tamme vogels gaat bij mij en dat ze heel veel fysiek contact hebben met mij en met mekaar was dit te riskant!

Moest ik bijvoorbeeld maar 1 vogel gehad hebben en ie positief teste, dan kan je het overwegen, dan zou ik het ook doen, om hem te houden. Tot de ziekte eventueel zou uitbreken. Maar dan mag er absoluut totaal geen contact zijn met andere vogels !!!!!!!
En als KDS uitbreekt moet je de vogel onmiddellijk laten inslapen !!!! Anders sterft hij of zij een hongersdood !!!! Gruwelijk!

Jammer genoeg, ervaring zat, de eerste zes maanden van mijn jaar 2010 waren een hel ... Gelukkig is het nu al een hele tijd rustig en geen problemen meer.

Zo das even van mijn hart.



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-09-07 - 18:43:52 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote: Charlotte Ik heb dit gecheckt bij Prof. Dorrestein

Helemaal perfect dat je dit zo gecheckt hebt bij mensen die er voor geleerd hebben. Zo hoort het ook zonder met wilde vage artikelen te gaan smijten.

Wat je meegemaakt hebt is verschrikkelijk ik wens je heel veel sterkte en een gezond bestand in de toekomst.

Henk


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-09-07 - 22:33:33 send message to whitebulldog

dit virus zou dus ook bij bijv ( ontsnapte) halsbanden kunnen voorkomen?
Hoe zit het dan met deze vogels? gaan die massaal elkaar besmetten? gaat er van nature een afweersysteem ontwikkelen? gaan er vogels resistent worden etc etc, kortom kan men ook daar geen proeven mee doen door bijv een aantal verwilderde exemplaren vangen ( er zijn er zat inmiddels in Nederland) en daar testen op los laten of zij bijv antistoffen o.i.d hebben ontwikkeld, en bijv of een exemplaar uit gevangenschap anders /slechter reageerd dan bijv een verwilderd exemplaar etc etc.
zouden we niet ook testen met en kijken naar wilde ( verwilderde) vogels?


vogelei
Website Member
Posts :22

Website Member
2010-09-08 - 09:29:48 send message to vogelei

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

user wiped their message



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede