Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Witkuifgaai(lijster) - Garrulax leucolophus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Witkuifgaai(lijster) - Garrulax leucolophus
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2010-07-07 - 11:28:42 send message to theelepeltje

Ik wil misschien een koppel Witkuifgaaien (Garrulax leucolophus) aanschaffen. Heb ze al regelmatig gezien in dierentuinen, erg mooie vogels. Ze lijken me erg leuk qua gedrag. Op de bekende sites zie ik ze wel eens te koop staan. (Voor bijna bizarre bedragen naar mijn mening!?).
Ik weet nog niet veel af van deze vogels. Ik zou graag wat advies inwinnen over de huisvesting, voeding, kweek (dit zou moeilijk zijn?) etc. (en kom nou niet met de 1e link van google, die ken ik al). Ervaringen met deze vogelsoort is natuurlijk helemaal mooi!



eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-07-07 - 13:12:57 send message to eckers

inderdaad zeer mooie vogels,ik heb ze wel eens bij een kweker gezien,maar ze worden niet veel aangeboden,ze kunnen mooi,maar wel hard fluiten,je moet ze per koppel in een voliere houden,want ze roven de nesten van andere vogels,volgens mij zijn ze best moeilijk te kweken,anders was het aanbod groter


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-07-07 - 19:06:25 send message to Glansspreeuw

Geloof me maar dat ze héél hard lawaai maken. Als je dicht op je buren woont zou ik ze niet aanraden. Ik vond het uiteindelijk niet zo'n leuke vogels. Nadat mijn pop was gestorven door legnood viel de man mij steeds aan als ik in de volière moest zijn. Zonder pet en stok had ik steeds schrammen op armen en hoofd. Ik snap ook niet waarom er zo'n gekke prijzen wordt voor gevraagd.


chassy
Website Member
Posts :118

Website Member
2010-07-09 - 14:08:11 send message to chassy

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het zijn prachtige vogels en ook sterke.
Wij hadden vroeger een man die bij ons in de vrije natuur leefde, heeft zeker 9 jaar continu buiten verbleven. Voor te kweken moeten ze zeker apart zitten want ze verjagen al de rest. De prijs is idd hoog nu, maar dit is bij alle vogels waar weinig of niet me gekweekt wordt.
succes
gr


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2010-07-09 - 21:49:30 send message to lapland

Mooie keus Toine, De prijs is hoog maar dat is met zeldzaame vogels nu een maal zo ,je kan ze goed vergelijken met Vlaamsegaaien, erg nieuwschierige vogels en naar mijn meening roepen ze mooi het is beslist geen gekrijs,lang niet zo luid als Kookaburra"s die ook een pracht geluid maken, bij ons is een paar keer gelukt jongen vlieg vlug te krijgen als het koppel klikt is het klaar, betekent ,Rust, koppel alleen, en veel beplanting, ook blijven ze dan nog tam {aten uit de hand} voeding, gemalen runder hart, muizen,kuikens insecten,zelf gemaakt eivoer,verpulverde honden brokken merk Cavom,universeel wilden ze bij ons niet eten,als de kans er weer komt komen ze zeker in onze collectie terug.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede