Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Aanschaf Ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aanschaf Ara
sharida
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-08-11 - 20:33:30

Wij denken eraan om een Ara aan te schaffen als huisdier. Ik heb hier en daar gevraagd naar welke vogel het meest geschikt is en ik krijg hele verschillende antwoorden.
Het liefst willen wij een geelvleugel maar ik begrijp dat deze heel duur is en dast er hiervoor een vergunning nodig is. Ook kreeg ik te horen dat Ara's geen lieve vogels zijn, dat ze haast geen woordjes leren en heel veel schreeuwen.
Ik werd bijna ontmoedigd...
Wie kan mij vertellen wat de verschillen, naast de kleuren natuurlijk, zijn tussen de blauwgele, de groenvleugel en de geelvleugel Ara? Welke is het meest geschikt als huisdier? Weet iemand een goede kweker en/of handelaar bij wie ik met een gerust hart een papegaai kan kopen?


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-08-11 - 21:48:25

oei, Sharida..... als je voor het eerst een papegaai in huis haalt en dan gelijk voor een ara (de grootste) kiest..... dan adviseer ik je nog eens na te denken en vooral eens te kijken bij mensen die ook een ara als huiskamervogel houden. Vergeet niet dat de huisvesting nogal wat eisen stelt, qua grootte en sloopbestendigheid. Schreeuwen...., tja elke vogel maakt geluid maar ja een ara is vrij groot en heeft een hard, doordringend volume dus al die gaat schreeuwen dan hoor je dat zeker. Laat je niets wijsmaken.... ELKE vogel maakt zeker 1 of 2x per dag lawaai, ook al het geen schreeuwer is en de vogel het prima naar zijn zin heeft bij je. Een geelvleugel ara dient verkocht/gekocht te worden met Cites papieren, hier dient de kweker/handelaar voor te zorgen. Verder staan er in diverse forums op- en aanmerkingen over diverse bekende handelaars, lees deze vooral eens voordat je een aankoop gaat doen. Mijn persoonlijke mening is dat je beter rechtstreeks bij de hobby kweker kunt kopen, een persoon met aandacht en liefde voor zijn/haar dieren en waar je ook voldoende informatie kan krijgen voor de verzorging. Iemand die bereid is om tijd in jou te steken om zowel voor de vogel als voor de nieuwe eigenaar het zo aangenaam mogelijk te maken. Maar nogmaals: bezint eer gij begint !
groetjes
Ans


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-08-11 - 23:21:42

Beste Sharida,

VOORDAT je een papegaai aanschaft, en ik begrijp dat het jou eerste is, kijk dan snel een sop de pagina van de Nederlandse Opvang Papegaaien.
www.papegaai.org/nlindex.htm
Hier is een knop (een papegaai aanschaffen en een papegaai als huisdier) met veel informatie over verschillende papegaaien en waar je op moet letten en waar je rekening mee moet houden als je een papegaai aanschaft. Ook wordt er een indicatie gegeven welke papegaaien praters zijn en welke schreeuwers!
Helaas is de mooiste niet altijd de geschiktste.

Deze stichting vangt de papegaaien op die aangeschaft zijn voordat er over nagedacht is, ze zitten ver vol!

Laat je keuze verstandig zijn, tijd om te genieten komt later wel!

Succes
Peter


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-08-11 - 23:30:52

happy :)

Blauwgele ara een van de meest gehouden huiskamer ara's.
Mits goed opgevoed een lust voor het gehele gezin.
Qua geluid, ja iedere ara wil zich weleens laten horen, maar om nu te zeggen dat het storend is nee daar hebben we geen ervaring mee, ook onze buren niet.
Het karakter, leergierig,soms een tikkeltje eigenwijs, maar over het algemeen genomen prettig in omgang.
Praten geen enkel probleem.

Groenvleugel ara, een werkelijk geweldig zachtaardig karakter, vriendelijk en zeer toegangkelijk voor het gehele gezin.
Qua geluid hetzelfde als boven vermelde soort.
Praten geen enkel probleem.

Geelvleugel ara, pittig karakter, sommige noemen hem de Dobberman onder de ara's.
Lief voor bekende, maar onprettig in omgang, met voor hem vreemde.
Brengt ook mee dat geluid weleens aanwezig is.
Ervaring met deze soort is gewenst.
Praten geen enkel probleem.

Probeer met mensen in contact te komen die een van deze soorten als huiskamer vogel hebben, die kunnen je een rieel beeld geven.
En begin met een zelfstandige baby of beter nog probeer met de kweker een afspraak te maken dat je hem ook wil voeden onder het toeziend oog van de kweker.
Een goede kweker die wil dat zijn nakweek goed terecht komt zal hier zeker aan mee werken.

Heel veel succes met de ara die je gaat nemen ongeacht welke soort.

wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-12 - 10:31:58

quote
Een goede kweker die wil dat zijn nakweek goed terecht komt zal hier zeker aan mee werken.

er zijn vast ook goede kwekers die willen dat hun nakweek goed terecht komt die hier niet aan mee wille werken wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-08-12 - 10:56:51

happy :)

Dan is de keuze heel snel gemaakt.!!!!!

wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede