Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rose slaapt veel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rose slaapt veel
joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-07-22 - 08:59:26 send message to joossie1

hallo liefhebbers
ik ben nieuw op deze site, maar heb een vraag waarop misschien iemand een antwoord weet.
ik heb sinds 1 1/2 jaar een koppel rose kakatoes, die in april 22mnd waren en 4 eieren hebben gehad.
door de onervarenheid van de pop zijn deze helaas kapot gegaan. half juni merkte ik dat de pop wel erg mager was, bol zat met de kop tussen de veren en veel sliep. na onderzoek de vogel binnenshuis gehaald en een wormenkuur gegeven. binnen een paar daqen weer de oude (rennen over de stok en roepen naar de man), en terug in de voliere. Ze vliegt naar de stok, gaat bol zitten met de kop tussen de veren en slapen. dit heb ik een paar dagen aangeken en op aanraden van de kweker waar ik de vogels gekocht heb wederom uitgevangen en 5dagen op baytrill gezet. de vogel was na een week weer normaal. toen ik haar de volgende dag terug wilde zetten zat ze ook in de huiskamer een beetje in elkaar, en omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de dierenkliniek in drachten gegaan. hier werd gedacht aan legnood maar na een aantal onderzoeken (mestonderzoek)konden ook zij niets vinden. omsat ze mager was is ze een paar dagen daar gebleven voor dwangvoeding. na een paar dagen de vogel weer opgehaald en thuis in de voliere gezet. jullie geloven het niet, weer bol zitten en slapen. dit heb ik een paar dagen aangekeken, en weer naar drachten gereden voor onderzoek. er zijn rontgen foto's, bloedonderzoek, bariumpap ingespoten, en al deze onderzoeken gaven een negatieve uitslag. kortom de vogel is kerngezond. de dierenarts wilde de vogel nog een paar dagen houden met camera observatie om te kijken of zij ook daar hetzelfde gedrag vertoonde, maar na 4 dagen kon ik haar ophalen met de mededeling dat ze goed eet, helder uit haar ogen kijkt, en niet slaapt.
ik heb de vogel in de voliere gezet en binnen 5 minuten ging zij weer bol zitten met de kop tussen de veren en slapen. ze vliegt verder goed, poetst haar veren, eet, en is nu in de rui.
is er iemand die dit gedrag herkend en zoja hoe ik dit kan verhelpen. alle reacties zijn welkom want ik weet het niet meer.


mootje123
Website Member
Posts :13

Website Member
2010-08-22 - 15:37:37 send message to mootje123

dat is geen goed tekensad :(
Ik heb 1xvalkje en 1xgrasje
mijn valkje kreeg een ongeluk
met parfum.
Hij was sliep heel veel al snel
zag ik dat ie ziek was
dus..
dat is geen goed tekensad :(


pana
Website Member
Posts :72

Website Member
2010-08-24 - 15:34:38 send message to pana

Hoe gaat het er nu mee ? Misschien was je pop toch al enigszins verzwakt door het leggen van haar eieren en daarbij de beginnende rui. 22 maanden lijkt me immers erg jong voor een rosé om reeds te leggen. Veel variatie in het voer, aanvullen met xtra vitamines, eivoer edm om haar terug op volle kracht te krijgen. Succces


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-09-06 - 12:01:50 send message to joossie1

de betreffende rose pop leeft nu nog steeds, maar slaapt nog erg veel. heb al vitamines, eiwit etc. geeven maar ik zie geen verbetring.
ikzelf denk ook dat het met deze factoren te maken heeft maar we zitten nu in september dus ik had nu al wel resultaat verwacht


G. Bekkers
Website Member
Posts :51

Website Member
2010-09-06 - 13:55:19 send message to G. Bekkers

Ik heb ook een rose pop van 2007 die vorig jaar al eieren gelegd heeft.
Deze zit niet te slapen, en vliegt gewoon door de voliere.
Dus ik denk dat er toch iets anders aan de hand is, dat kan niet door het (te) vroeg eieren leggen komen, denk ik.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-09-06 - 14:18:41 send message to Rogert

Ik zou toch ook even naar de dierenarts gaan.

Wel een vogelarts want de normale dierenartsen hebben daar onvoldoende verstand van.

Beter een paar centen kwijt aan advies dan een vogel kwijt.



joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-09-06 - 14:30:09 send message to joossie1

hoi, hr. bekkers.
ik zeg niet dat het alleen komt door het eieren leggen,maar gelijk daarna vol met wormen, en daarna gelijk in de rui. ik zoek dus een oplossing dat ze weer wat actiever wordt.

roger.
zoals in het eerste verhaaltje kun je lezen dat ik bij anton beijer in vogelkliniek drachten ben geweest waar eigenllijk alle onderzoeken zijn gedaan. hij weet het nl. ook niet meer omdat de vogel bij hem in de kliniek helder uit zijn ogen keek en actief bezig was.


Peter G.
Website Member
Posts :10

Website Member
2010-09-06 - 14:49:11 send message to Peter G.

Hoi,
Als hij in de vogelkliniek actief was en bij u thuis niet zou het misschien aan de omstandigheden kunnen liggen hoe de vogel gehuisvest is denk ik. Anders moet je ze eens proberen te verplaatsen als dat gaat.
Grt. Peter.



rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-09-06 - 17:25:09 send message to rajar

Klinkt als een allergie door iets bij jouw in huism en/of in de voliere.


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-09-07 - 08:05:51 send message to joossie1

hallo rajar
het vreemde vind ik dan wel dat het koppel al meer dan 1 1/2 jaar in dezelfde voliere zit en er totaal niets verandert is, zowel binnen als buiten niet?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede