Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kamervoliere vogels : geluiden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kamervoliere vogels : geluiden
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-24 - 19:38:37 send message to EdensB

Ik Zit straks voor mijn kamervoliere te denken aan Zilverbekjes (of/en Bandvinken) en Harleklijnkwartels maar kan niet echt veel vinden over geluid van deze vogels, hoeveel en wat voor geluid produceren deze vogels eigenlijk, ik ben bekend met het gebrabbel van zebravinken en zachte gepruttel van Japanse Meeuwen, hoe verhoud het geluid van Bandvinken en Zilverbekjes zich tot deze bekendere vogeltjes? Het geluid van Chinese Dwergkwartel is ook wel te vinden op youtube maar de Harlekijn kan ik zo niets van vinden..is dit vergelijkbaar met de CDK?

ps Als iemand nog sites weet over kweek/gedrag ect gericht op Bandvink/Zilverbek/Harlekijnkwartel...t is altijd goed om zoveel mogelijk informatie over de vogels te vergaren voor ik ze in huis neem.

(wil n hoekvoliere nemen in de woonkamer van zo'n
160 x 160 x 200cm dus niet AL te veel lawaai)


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2010-07-25 - 10:31:50 send message to digipeet58

het mannetje van de zilverbekjes kan een leuk zacht geluid/gezang laten horen.
(kan je ook zien; keeltje fibreert iets)
met de andere vogels heb ik geen ervaring.
Peter.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-29 - 00:04:08 send message to EdensB

Moet ik dan denken aan iets van een Japans Meeuwtje of nog zachter?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2010-07-29 - 10:07:24 send message to meyer

Als de vogels in je kamervoliére niet al te veel geluid mogen maken dan zou ik al niet aan de Harlekijn kwartel beginnen. Zoals de meeste kwartels zal ook bij deze soort de haan van zich laten horen. Het geluid is vele malen hoger dan wat je nu gewend bent. Maar als je dan toch een paar kwartels op de bodem wil laten lopen kun je beter een paar hennen van de Chinese dwergkwartel nemen die maken in verhouding het minste geluid.

Groeten Meyerwink ;)


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-29 - 10:47:07 send message to EdensB

Het gaat me er meer om dat er niet constant lawaai is...heb vroeger wel eens grasparkieten gekweekt en de herrie die die maakten (voliere stond op het balkon naast m'n slaapkamer) was niet leuk meer, zo af en toe gekraai van n kwartetlhaan vind ik niet erg, zolang ik maar af en toe tv kan kijken zonder gekrijslaugh :D


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-07-29 - 14:03:18 send message to EdensB

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Heb zelf al het geluid van de Bandvink weten te vinden, ook van mijn 2e keus na de Zilverbek de Sint Helena fazantjes, net iets meer kleur dan zilverbek en maken leuke nestjes en dus ook leuk geluid (en lees op internet dat ze de Zwartmaskerroodbekwevers positie van meest voorkomende vogel in zicht hebben)

Maakt een harlekijn haan nu veel meer lawaai dan een cdk of valt het een beetje te vergelijken met elkaar?
Weet iemand mij trouwens te vertellen of de Harlekijnkwartel haan nu wel of niet aan broedzorg doet, internet staat daar wel en dan daar weer niet ben n beetje in de war nu, zorgt de haan voor de jongen of jaagt de hen hem weg (in welk geval ik zeker voor cdk ga)

Bandvink
http://www.xeno-canto.org/africa/species.php?query=cut-throat+finch

Sint Helena Fazantje
http://www.xeno-canto.org/africa/species.php?query=Estrilda+astrild


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-08-08 - 17:43:55 send message to EdensB

Je leest hier en daar dat Bandvinken vervelend kunen doen tegen andere vogels, hoe ernstig (als het al altijd gebeurt) is dit gedrag? Zou namelijk wel Bandvinken en Sint Helena fazantjes willen nemen maar wil niet dat de Helenas constant worden lastig gevallen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 279 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede