Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > waarom komt de grijze roodstaart man niet naar buiten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : waarom komt de grijze roodstaart man niet naar buiten
joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-08-12 - 14:02:42 send message to joossie1

hallo
bij mijn koppel grijze roodstaarten komt de man al meer dan een jaar niet in de buiten voliere.
de pop zit wel buiten, hoe krijg ik de man naar buiten. ik heb hem een keer gevangen en toen door het vliegluik naar buiten gedaan, waar hij het volgens mij wel naar zijn zin had. (klimmen en fluiten),luik afgesloten. maar s'avonds ging hij weer naar binnen en komt hij niet meer.zou dit ook de reden kunnen zijn dat de pop nu al voor de derde keer 4 onbevruchte eieren heeft iemand een tip?


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-08-12 - 15:51:36 send message to jeeg

hey hallo.ik heb misschien ook een beetje het zelfde probleem.mijn pop zit nu op 5 onbevruchte eitjes(denk ik)en daarvoor kwam de man ook echt niet buiten.nou heb ik ze wel pas 3 maanden.dus ik kan er pas echt na de tweede nest eitjes over mee praten.mits ze natuurlijk weer onbevrucht zijn.wat ik wel doe is vaak de pop na 18.00 uur weer naar binnen doen zodat ze nog tot 23.00 uur samen zitten.mijn koppel klikt wel heel goed zie ik op de cam.dus daar ligt het niet aan.gr jeeg


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-08-12 - 16:00:25 send message to joossie1

het koppel klikt wel goed wat voeren betreft, maar ik heb ze nog niet zien treden. de pop gaat wel regelmatig naar binnen, dus opsluiten hoef ik ze niet.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2010-08-12 - 16:04:32 send message to oli4

Mijn oom heeft een twaalftal koppels,
Vijf daarvan kunnen in buitenvluchten en hebben twee keer per jaar jongen en brengen deze succesvol voort. De andere koppels kunnen ook naar buiten, maar doen dit niet, zij hebben onbevrucht eieren. Wat hij nu van plan is, is het volgende; Hijzelf heeft de indruk dat de vogels schrik hebben om naar buiten te gaan, hij gaat het doorvlieggat vervangen door een luik dat groter is zodat de vogels eenvoudiger doorkunnen en een beter zicht hebben op hun buitenvlucht. Ook gaat hij voor de voliere allemaal coniferen planten zodat de vogels een beetje ingedekt zitten. Bij die vijf eerste koppels heeft het geholpen en hij denkt dat als hij het bij die andere koppels doet, dat het daar ook bij zou helpen.


joossie1
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-08-12 - 16:11:36 send message to joossie1

de voliere ligt al op 8mtr van het terras omgeven door bomen en struiken. wat ik misschien nog wel kan vermelden is dat het een huiskamervogel was. de pop trouwens ook.


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2010-08-12 - 17:50:24 send message to jeeg

dat het huiskamer vogels zijn dat moet niet zoveel uitmaken.mijn koppel komt ook uit de huiskamer.de pop gaat zo wie zo vaak naar buiten alleen de man heeeeel soms.gr jeeg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede