Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blokken van betonplex of multiplex??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Blokken van betonplex of multiplex???
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-08-12 - 20:36:38 send message to jaap van de pol

Hallo,

Ik wilde graag even weten waar jullie de blokken van hebben, van betonplex of multiplex. Ik heb zelf bij de grijze roodstaarten betonplex, maar heb niet echt goede ervaringen hiermee, met name over de luchtvochtigheid. Het neemt namelijk niet echt goed vocht op waardoor de eieren niet goed uitkomen. Bij een ander koppel heb ik een multiplexblok, hier heb ik nooit geen problemen.

Graag jullie reacties hoe jullie het hebben.

Groeten,

Jaap van de Pol


africangrey
Website Member
Posts :37

Website Member
2010-08-12 - 21:28:40 send message to africangrey

Mijn blokken zijn allemaal betonplex, behalve de bodem is in multiplex, nog geen problemen gehad. Betonplex als bodem vind ik te glad, geeft snel gebroken eieren


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2010-08-12 - 21:52:35 send message to jp57

bij mij zijn blokken in betonplex met onderaan een beuken plaat van 4 cm een beetje uitgehold in het midden.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-08-13 - 17:36:21 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

luchtvochtigheid kan je eventueel behelpen door keuze bodembedekking in je blok verse wilgentakken bijv die kortgeknaagd worden bevatten vocht, en als deze erg lang liggen kan je wat verversen als het koppel dat toelaat.
Eventueel wat benevelen ( van bodemmateriaal) met plantenspuit kan ook uitkomst bieden.
verder de vogels flink beschikking geven over badwater, of natspuiten, de pop neemt dan het water van het verenpak ook mee in het blok als je mazzel hebt.
verder als ik mag tippen: www.julsa.nl mooie blokken tegen redelijk betaalbare prijs, deze man stuurt netjes en op tijd, en werkt de blokken keurig ( naar maat/wens) af.
heb inmiddels nu mijn 3é blok in bestelling bij hem.


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2010-08-14 - 11:32:12 send message to postvogel

Ik heb de meeste blokken ook van betonplex,bevalt mij prima ook als je alles weer gaat schoonmaken als het broedseizoen over is.
Groet Chris.


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2010-08-14 - 20:19:43 send message to blottekop

mijn blokken voor grijze en aras zijn van multiplex 22mm gebruik toch reeds een tiental jaren heb hier zeer goede ervaring mee na elke ronde worden zez gereinigd en ontsmet met virkon s



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede