Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt zwolle 18 september Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


graaf277
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-09-21 - 17:31:41 send message to graaf277

Wil in het algemeen iets zeggen over de organisatie van de zwolse vogelmarkt.

Ten 1e komen daar zo'n 6000 bezoekers op af
in een relatief hele korte tijd

Ten 2e die markt wordt georganiseerd door zo'n 70 vrijwilligers die s'morgens om half 6 al in de hal aanwezig zijn, en die wonen allemaal niet in Zwolle, dus vergeet ik de vertrektijden van velen maar even..

Ten 3e iedere markt word geevalueerd en ook deze
en daar zal zeker aan de orde komen dat de kaartverkoop, ondanks we een poos 8 kassa's open
hebben gehad... niet geheel vlekkeloos is verlopen,
de vorige markt konden we met 5 kassa's eea af, nu was 8 nog te weinig, dus dat betekent het publiek nog in grotere getale op dezelfde tijd komt..we gaan zeker proberen ook daar weer een oplossing voor te vinden...

Ten 4e: over het niet kunnen reserveren van een plaats, de bij de organisatie bekende mensen die vaker gehuurd hebben krijgen allemaal een brief
waarin staat vermeld: ik haal aan uit de betreffende brief:!! Als u uw komst voor 4 SEPTEMBER a.s. bevestigd dan is uw plaats weer gereserveerd als voorheen, de indeling is als SEPTEMBER 2009......MAAR VOL IS VOL DIT KAN OOK EERDER ZIJN!!
dus de 'sprookjes' dat mensen niet kunnen reserveren zijn pertinent niet waar, echter als je nadat je de brief hebt ontvangen wacht tot om en nabij de 4e september, ja dan is de markt qua reservering vol.

dit namens een emdewerker van de markt die er inmiddels 30 heeft meegemaakt als medewerker...


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-21 - 17:54:42 send message to Ton Koek

Vogelliefhebbers mopperen nu eenmaal graag.

Er kan altijd nog wel iets beter maar als je 6000 bezoekrs trekt, doe je toch wel iets ook heel goed...

Klasse dames en heren!
Mag ook wel weer gezegd worden na het op zich (deels) terechte gemopper.


graaf277
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-09-21 - 19:20:19 send message to graaf277

Dank je voor je reactie Ton en natuurlijk wachten is altijd vervelend en we zullen ook deze markt evalueren en kijken of we door dingen nog weer anders te doen sneller het publiek wat om 8;30 staat te wachten naar binnen kunnen krijgen.


Harrie01
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-09-21 - 23:46:29 send message to Harrie01

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

@graaf277

Natuurlijk is het logisch dat je als organisatie deadlines moet stellen, maar deze regel in de brief die de organisatie stuurt is natuurlijk wel heel erg verwarrend.
Beginnen met voor 4 september reageren en dan kun je je eigen plaats krijgen en daarna een regel "Vol is vol dit kan ook eerder zijn".
In mijn ogen een beetje tegenstrijdig. Mensen die vanaf de eerste markt aanwezig zijn krijgen nu te horen dat ze niet kunnen komen( dit was veel eerder dan 4 september). Ik heb vele mensen gesproken en ik heb niemand gesproken die dit een normale gang van zaken vind. Bij iedere markt kun je tot een bepaalde datum reageren en daarna is de organisatie vrij om de plaatsen aan anderen te geven (logisch). Situatie in Zwolle geeft heel veel scheve gezichten en is volgens mij heel simpel op te lossen door een deadline te stellen en als deze een maand voor de markt is of 2 weken dat maakt niet uit. Ik heb veel respect voor de vrijwilligers, maar denk dat dit beter kan tenzij u mij kunt overtuigen van het nut van deze in mijn ogen vreemde gang van zaken.


graaf277
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-09-22 - 19:24:48 send message to graaf277

Beste Harry, dit is niet nieuw, het is al jaren zo dat de mensen die op de vorige markt gestaan
hebben een brief krijgen met de blijkbaar onduidelijke tekst. Daarna ruim 1 week later volgend pas de advertenties in o.a. de beide bondsvogelbladen die altijd na de 20e van de maand verschijnen. Dus de mensen die op de vorige markt hebben gestaankrijgen als eerste de kans om te weer te reserveren.
En vanaf dat de beide bladen bij de abonnees zijn kan iedereen dus reserveren. En het is voor
de organizatie ondoenlijk, omdat van veel mensen
die reserveren alleen naam en woonplaats bekend is en geen adres danwel telefoonnummer om iemand te vragen U heeft niet gereserveerd! Dus een ieder benaderen die de vorige keer wel reserveerde en nu nog niet (stel je zou dat na 4 september nog moeten doen)dan kom je in tijdnood en de meesten zijn dus niet te benaderen. Men heeft er geen notie van hoeveel tijd het kost om 2600 meter marktkraam in te plannen zodat ieder de meters krijgt die hij reserveerd en zo dat de markt ook inderdaad volstaat. Dat kost meer dan 1 week werk dus vandaar die 4 september! m.i. word er nu door een aantal mensen nogal heftig gereageerd die zelf niet meteen reserveren zodra ze die brief hebben gekregen omdat de te verhuren meters nu heel snel vol waren, dit was echter disndag de 31e augustus en de brieven waren omstreekds de 14e augustus bij de betrokkenen. happy :)


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-09-22 - 21:33:03 send message to RICHARDVHASSELT

Ik sta er al jaren met een paar meter paar vogels perfect altijd weer bellen WEL OP TIJD NATUURLIJK ook dit jaar weer geen enkel probleem.
Oook mijn petje af voor iedereen die het elk jaar maar wil en kan doen onm zoiets groots te organiseren perfect gezeur houd je toch je kan en kunt het bij niemand goed doen, maar verbeter de wereld en begin bij jezelf.


Harrie01
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-09-22 - 22:40:35 send message to Harrie01

Beste Graaf277,
Ik zeg ook niet dat je iedereen moet bellen, dat zou absurd zijn, maar de iritatie bij de mensen die willen reserveren ligt aan de omschrijving in de brief:

Als u uw komst voor 4 SEPTEMBER a.s. bevestigd dan is uw plaats weer gereserveerd als voorheen, de indeling is als SEPTEMBER 2009......MAAR VOL IS VOL DIT KAN OOK EERDER ZIJN!!


Als organisatie lijkt het mij dat je deze discussie helemaal niet wilt hebben. Door de brief aan te passen kun je dit probleem verhelpen. Mijn inziens 2 mogelijkheden.

1. Je verstuurt de brieven nog iets eerder en geeft de mensen die altijd komen de mogelijkheid binnen 1 of 2 weken te reageren. Reageert men na deze datum dan heeft men pech als het vol is, maar dan kun je ze ook op de brief wijzen.

2. Men zet er helemaal geen datum in en zet erbij dat de reserveringen op volgorde van binnenkomst behandeld worden.Eventueel wel met een sluitingsdatum.

Misschien iets om mee te nemen naar de evaluatie van de markt....

@richardvavhasselt:
Als organisatie lijkt het mij dat je wilt proberen het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken. Daarom moet je opmerkingen/klachten ook serieus nemen en niet negeren. Ik heb van iemand binnen de organistaie gehoord dat er nogal wat klachten zijn geweest wat betreft de reserverinngen en hier moet je wat mee doen. Gezeur en begin bij jezelf lijkt me wat een vreemde uitspraak in deze discussie. Hier los je niks mee op.



girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2010-09-23 - 19:36:09 send message to girlits

Was er altijd als bezoeker en heb samen met vrienden dit jaar voor het eerst 4 mtr gehuurd.Bijtijds gereserveerd en geen problemen.
Petje af voor de organisatoren.

groeten eddie


graaf277
Website Member
Posts :7

Website Member
2010-09-23 - 20:56:50 send message to graaf277

Beste Harry

inderdaad brief zal worden aangepast der zal geen
einddatum mbt reservering meer genoemd worden
en de mensen die deze brief ontvangen hebben al bijna 2 weken eerder de kans om te reserveren

maar ik onthoud mij van verder commentaar ik weet hoeveel werk en inspanning de vrijwilligers leveren om ieder jaar 2 markten te organiseren
en het vergelijken met andere markten heeft m.i.
geen nut der is geen markt in nederland die in de buurt komt qua grootte en dus ook niet qua organisatie


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2010-09-23 - 21:13:05 send message to kaapsen

Dag Hr Graaff,ik heb ook veel respect voor het werk dat er verricht wordt door de diverse vrijwilligers,maar zoals U zelf al aangaf kwamen er WEER MEER mensen op HETZELFDE tijdstip.

Ik zeg dus,heel simpel gooi die Kassa,s gewoon EERDER op,NIET PAS om 8.30,dus een half uur voor aanvang,Dan is het uiteraard LOGISCH dat je een puinhoop ktijgt.

Kassa,s open om,bv PLM 7.oo uur,probleem opgelost,omdat dan de vroege meute al lang een kaartje heeft als de rest komt en dat alleen maar hoeft te laten afscheuren,ik kan hier,nog wel een heel epistel vol typen,maar ditlijkt mij redelijk simpel,maar zws ook doeltreffend wat de doorstromingt betreft,want DAAR praten we over.

VRgr Kees.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2010-09-25 - 08:57:34 send message to bert1974

al doen ze de kassa al om half 6 los dan nog blijft het dringen
het probleem is gewoon dat bijna iedereen op het zelfde moment naar binnen wil oomdat ze bang zijn dat dan de mooie vogels allemaal al weer verkocht zijn.
dit rare beeld zit bij heel veel mensen tussen de oren.

ik was er pas om half 11 geen probleem met parkeren geen rij voor de kassa en de wereld mooie vogels gezien.
dus gewoon een zeer plezierige dag gehad.
en dat er dan al handelaren weg gaan om 1 uur nou ja dat is hun probleem.
en een gebrek aan fatsoen in mijn ogen.
als er wordt gezegt dat de markt tot 15.00 uur duurt dan vind ik ook dat men niet eerder moet weg gaan als handelaar.
maar daar ga ik niet over in discussie want dat loopt toch op niks uit.
ik stap toch niet van die mening af.

groet bert


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2010-09-25 - 10:40:57 send message to Glansspreeuw

Even iets anders. Welke vruchten- en insectenetende vogels waren er zoal te zien?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-26 - 22:32:16 send message to Ton Koek

Een zeer uitgebreide collectie, ik zag baardvogels, verschillende lijstersoorten, scharrelaars, kardinalen, tangara's, en nog meer soorten. Echt ongelooflijk veel. Ik was er flink verrast door.


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2010-10-05 - 18:00:16 send message to fiepol

ik vind het een zeer interesante beurs
men komt in kontakt met zeer veel buitenlandse
kwekers. de ongemakken neem ik er met de glimlach bij,en de 8 uur auto rijden ook


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2010-10-06 - 22:18:03 send message to gouldamadine

de vogelmarkt in meppel hanteerd zo goed als het zelfde reserverings systeem als zwolle, ook de handelaren van de vorige markt een nieuwsbrief sturen waarna gereserveerd kan worden, maar vele denken ons plekje word niet verzegt en we kunnen later nog wel ff bellen/mailen en als dan de plek weg is worden ze boos en roepen dat ze al jaren komen. Zoals in zwolle is het in meppel ook vol=vol en er kan tot 1 week voor de markt woren gereserveerd als de markt niet vol is, dus dit is niet een probleem in zwolle maar dit geld waarschijnlijk voor alle vogelmarkten.

ps meppel is 9 oktober en de stand ruimte is ook hier uitverkocht

arjan



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede