Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Prijsbepaling Pennant Rosella's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Prijsbepaling Pennant Rosella's
hjanssen
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2004-08-16 - 18:52:19

Vorig jaar kreeg ik 2 koppeltjes penant Rosella's van mijn vader overgedaan,waarvan 1 koppel inmiddels 4 jongen heeft ( mei 2004 uitgekomen ).
helaas is mijn voliere niet groot genoeg om ze alle 8 te kunnen huihouden, en ben ik dus genoodzaakt om de 4 jongen van de hand te doen.
Mijn streven is natuurlijk een goed huishouden voor hun te vinden, maar wil ze ook weer niet tegen een te lage prijs weg doen..........echter ik kan geen reeele prijs bepalen, want ik weet hem namelijk niet. Hoe bepaal ik een reeele prijs, of waar kan ik hem achterhalen ???


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-08-16 - 19:24:01

Misschien kun je het eens op www.huisdierenprijzen.nl proberen. En mocht je wat meer geduld hebben een paar weken verkoopsites volgen.

Succes !


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-08-16 - 19:32:28

kijk ook maar eens op de volgende;
www.parkietensocieteit.nl/
onder richtprijzen. Dit zijn de gemiddelde prijzen die leden van de parkietesocieteit doorgeven voor jonge koppels.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-08-16 - 20:34:53

Je kunt ook even kijken onder richtprijzen op:

www.birdway.nl/



weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2004-08-16 - 21:08:24

Wel beste vrienden,ik ben ook effe gaan kijken naar de richtprijzen op de sites door jullie gegeven en laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D. Wat heb ik lol gehad. Of misschien ook niet. Als ik de prijzen moet hanteren die hier gegeven worden,verzeker ik jullie dat ik geen enkele vogel verkoop en jullie ook niet vrees ik. Ik kweek forpussen en het kan zo zijn dat men in de handel deze prijzen hanteert,maar probeer als gewone hobbykweker maar eens 25 euro voor een wildkleur te vragen.Je mag al blij zijn dat je er 5 voor krijgt.Verder veel succes gewenst met de kweek en de verkoop natuurlijk


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-08-16 - 21:39:21

heb je zulke slechte kwaliteit vogels zitten dan ??????laugh :D


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-08-16 - 21:46:07

Hallo weggy,

Het zijn vaak richtprijzen per twee, al of niet een koppel, en dan is die euro 25 gemiddeld per paar zo gek nog niet als ik de vraagprijzen en biedingen op bijvoorbeeld Marktplaats zo zie.

Hier na marktplaats:

Aangeboden: Forpussen
Prijs: € 15,00
Beschrijving: Te koop diverse broedrijpe forpussen:

1 x pop geel pastel, € 40,-
1 x pop wildkleur, € 15,-
2 x pop blauw, € 20,-
1 x man wildkleur/split voor geelpastel, € 20,-
3 x man wildkleur, € 15,-

Alles in één koop: € 120,-




tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-08-16 - 22:20:27

Pennanten doen ik de handel snel 50 euro per stuk of meer. De helft is dan een prima prijs zou ik zeggen. (toch 55 gulden).

Groeten, Ton.


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-08-17 - 00:39:55

ik bied u 20 euro per stuk en dan moet u ze brengenen dan mag er niks aan mankeren(alle nagels neo en niet ziek.


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2004-08-17 - 08:23:34

Je mag altijd eens komen kijken leekgloster.Aan de vogels mankeert niet de minste nagel en ze zijn gezond.Anders denk ik er nog niet aan ze weg te doen.
Oke marnic,maar wat dacht je van een koppeltje blauwe voor 100 euro?
Of lutino voor 400 euro?
Als je 2 blauwe tegen elkaar zet,gaat de kwaliteit achteruit (vogels worden almaar kleiner,...) Ik prefereer dan ook een wildkleur split tegenover een kleurmutatie te plaatsen.
maar neem nu nog blauw x blauw, dat maakt altijd nog max 50 euro.
En als je lutino x lutino doet hoef ik niet te zeggen dat je blinde jongen krijgt zeker?(2 roodogen weet je wel?). En een lutino, Daar kan je toch max 50 a 60 euro voor krijgen hoor.Maar als er zich iemand geroepen voelt om het dubbele of nog te betalen,breng ik ze graag bij u thuis.
En wat die 15 euro voor een wildkleur betreft, hier gaat het meestal om splitvogels.
Frensie als u mij 20 euro geeft voor een wildkleur dan beng ik ze graag bij u langs.Vogels zijn prima in orde en goed van formaat.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2004-08-17 - 11:42:04

Hallo medevogelliefhebber,

De prijs van wildkleur Penantrosella's is voor jonge vogels van dit jaar ongeveer 35 a 40 Euro per stuk particulier aangeboden tussen de ene liefhebber en de andere liefhebber.
Als je ze echter naar de handelaar brengt ligt het er net aan of hij ze snel nodig heeft of niet, kan deze de vogels meteen doorverkopen dan is hij bereid om meer te geven dan wanneer hij de vogels langere tijd vast moet houden, dit i.v.m. het risico dat er vogels uitvallen ( sterven).
Op dit moment zijn er volop jonge vogels te koop daarom zitten de handelaren niet echt op jou vogels te wachten, de prijs die ze op dit moment bieden is waarschijnlijk laag.
Mijn advies is dan ook als je de ruimte hebt laat ze lekker nog even zitten en probeer je vogels via b.v. Vogelarena of via advertentie's particulier te verkopen, naar de handelaar brengen kan altijd nog.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-08-17 - 16:20:53

Als je de ruimte hebt zou ik er een aantal bewaren, de praktijk leert dat je ze nu voor een habbekrats weg kan doen, en als je er zelf 1 nodig hebt(bv ivm overlijden van een oudervogel) je weer heel duur kunt aankopen.
De prijzen die nu voor de pennanten "gangbaar" zijn, zijn naar mi te laag voor goede kwaliteit vogels.
Maar in deze geldt vaak vraag en aanbod, maar heb je toch wat ruimte vrij, dan aanhouden tot bv volgend voorjaar.

succes


leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2004-08-17 - 21:31:38

de richtprijzen die op verschillende site's staan kun je eigenlijks niet van op aan.
de prijzen verschillen zo per deel in nederland dat hier bij ons in het noorden de vogels goedkoper zijn dan in het westen en zuiden van het het land.
kijk maar eens op de verkoopafdeling tijdens de bondsshow van de nbvv wat ze daar voor woeker prijzen vragen


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-08-19 - 11:29:43

Op de pagina van de PS komt duidelijk naar voren dat de prijzen per provincie een beetje kunnen verschillen. Misschien is het inderdaad goed om de verkoop sites te bekijken, wat hier gevraagd wordt. Pas op, dit is niet heili, weet ik ook.

Wat ik doe om MIJN juiste prijs te bepalen;

Ik vraag of weet wat de opkoper ervoor geeft. Dan vraag ikzelf iets, wel redelijk, meer of ik vraag wat de opkoper vraagt als je ze daar koopt.

Zo blijf IK redelijk en heb toch nog meer als bij de opkoper.
wink ;)
Succes
Peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-19 - 17:29:02

Als ik geen prijs zou weten voor een vogel die ik wil verkopen dan zou ik eerst gaan kijken op verschillende sites wat men gemiddeld vraagt voor dezelfde soort. Deze gemiddelde prijs zou toch zekers een goede richtlijn moeten zijn?
Denk ik zelf dat dit te hoog is dan ga ik daar acceptable onder zitten.

Erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede