Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > zijn vroutjes edels echt krengen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zijn vroutjes edels echt krengen?
pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-09-14 - 14:42:11 send message to pakietje

men zegt dat vrouwtjes edels krengen zijn. nu heb ik een vrouwtje en ja ze bijt. eigenlijk "knijpt "ze meer.ze pakt je vinger en begint dan te knijpen met haar snavel,hoe leer je haar "lief"te zijn?
ze is grootgebracht in een winkel waar ze alleen voeding heeft gekregen maar weinig aandacht.ik heb haar gekocht toen ze nog op 1a2 voedingen zat.ligt het eraan dat ze weinig contact heeft gehad?
is een mannetje idd. liever van karakter?


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2010-10-09 - 21:01:06 send message to Ann*

Het is zo dat bij de edels het vrouwtje dominant is tegenover het mannetje. En dat opzicht kan een edelvrouwtje een 'kreng' zijn in de zin van dat zij eten uit het bakje gooit en hij op de grond moet gaan zitten eten, of dat hij niet om het even wanneer moet denken eens dicht bij haar te gaan, want dan loopt hij risico een grauw en een snauw te krijgen. Althans, dit is mijn ervaring met mijn edelkoppel, tot een jaar geleden ongeveer. Intussen heeft de man geleerd zich niet meer zo snel te laten intimideren en is zij naar hem toe iets milder geworden.
Maar ik begrijp dat u het niet echt over een edelkoppel en hun onderlinge relatie hebt, maar eerder over een tam edelpopje voor in de huiskamer. Dan, nee, een edelpopje is geen kreng. Ver van, ze zijn lief en zacht. Alleen zijn er wel vaak problemen als ze broeds worden, zoals plukken, schreeuwen, emmers eieren leggen en niet van broedsheid af te krijgen zijn. Op dat gebied zijn de mannetjes dan makkelijker, zij leggen geen eieren wink ;)


pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-10-20 - 13:17:17 send message to pakietje

bedankt voor je reactie.ik heb idd een "huiskameredel" ze is nu een jaar oud en ze voert mij en hakt op mijn hand alsof ze een specht is.hoe oud is ze als ze broeds wordt? en kan ik er een man bij zetten of worden ze dan minder tam? ik heb ook nog een tamme grijzeroodstaart maar die kunnen uiteraard elkaar niet uitstaan(de edel is de baas), ik wil niet met de edel kweken wil ze alleen als gezelschap.


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2010-10-22 - 13:17:31 send message to Ann*

Het feit dat ze je bijt lijkt mij eerder een opvoedkundig probleem. Of onzekerheid, of iets in haar omgeving wat voor stress zorgt. Kijk eens rond op internet, er zijn heel veel sites over omgaan met papegaaien, over hun gedrag en hoe je het kan bijsturen.

Wel even dit: hoe reageer je al ze bijt ? Door je hand weg te trekken ? Niet doen. Da's makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk wink ;) maar je zou je hand in een handdoek kunnen wikkelen, of met een opstapstok werken. Ze moet ontdekken dat bijten geen effect op je heeft. Da's dan een eerste stapje ...


pakietje
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-10-26 - 13:02:22 send message to pakietje

bedankt voor de tip ga wat surfen.heb al het boek van tilly moor maar daar kwam ik niet verder mee. moet zeggen dat ze niet hard bijt ze knijpt meer met haar snavel en ik ben dan best stoer en trek dan niet terughappy :)het zal hopelijk wel weer een fase van haar leven zijn.eerst wilde ze ook niet netjes opstappen maar ook daar is ze nu overheen.mischien vergelijk ik haar teveel met de grijzeroodstaart dat is echt een eitje.ik geef de moet niet op ze is tenslotte nog heel jong.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 179 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede