Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > conifeer in de voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-09-28 - 14:49:15 send message to Rogert

Nee, niet per definitie jonge planten. Ook net geplante planten / verplaatste planten.

Als je bv een conifeer verplaatst die al enkele jaren oud is dan is deze kwetsbaar. Je moet hem niet alleen veel water geven om opnieuw te wortelen maar ook beschermen tegen vraat van de vogels.

Te veel beschadiging in één keer (wortelschade en bladschade) maakt een plant kwetsbaar en vatbaar voor ziekte of sterfte.

Daarom eerst je volière beplanten voordat je er vogels in doet. Dan kunnen je planten aanslaan en hun wortelgestel herstellen. Pas dan kan een plant een invasie van knagende vogels aan (mits niet te veel vogels en type vogels)

Om vogels af te leiden van je nieuwe planten kun je ze ook malse wilgentakken met knoppen of blad geven net zo lang tot ze niet meer zo massaal aan je planten knagen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-09-29 - 12:33:55 send message to Ton Koek

Nog een voorbeeld: een bruidssluier is een supersnelle groeier. Als je zo'n plant koopt, is het vaak een miezerig takje met maar een paar blaadjes. Zet je dat onbeschermd in een hok met vogels, dan blijft er niets van over.
Bescherm de plant, bv met gaas dus, eerst een paar maanden en je hebt binnen de kortste tijd een prachtige groene wand.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-09-29 - 13:35:44 send message to freddy321

zie net op een site staan dat het melk van de paadebloem matig giftig is. geloof er niks van, weet iemand hier meer vanaf.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-09-29 - 15:36:05 send message to Rogert

Volgens mijn kruidenboek uit 1997 kun je, voor menselijk gebruik, de hele paardenbloem plant gebruiken.

Het stimuleert de lever, vergroot de aanmaak van gal, helpt bij huidaandoening als eczeem, bevordert de afscheiding van urine en is het een goede Kaliumbron (scheikundig: K).

Maar dit geld dus voor mensen. Of er veel verschil zit voor dierlijke gebruik dat durf ik niet te zeggen. Er wordt niet gesproken over een toxische werking.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-09-29 - 17:41:15 send message to freddy321

ik geef mijn vogels vaak paardebloem blaadjes en uitgebloeide bloemknoppen(zaad)zie het namelijk ook vaak vermeld dat dit juist goed is voor vogels.zijn ook veel mensen die dit aan de vogels geven.zijn er hier ook mensen die het niet geven omdat het "matig giftig" is


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2010-09-29 - 18:25:20 send message to Galah46

Ik geef paardebloem al jaren aan de vogels, nooit geen probleem mee gehad tot nog toe, integendeel, ze zijn verlekkert erop. Geef wel alleen de bladeren ervan, dat wel.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede