Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogeltraining Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogeltraining
noah
Website Member
Posts :16

Website Member
2010-09-27 - 12:48:21 send message to noah

Hallo. Graag zou ik willen weten of er hier mensen zijn die een birdbox vogeltraining bezitten van babyvogels.nl. Of mensen die hier ervaring mee hebben.
Het lijkt mij een mooi pakket (boeken en dvd's) maar zou graag eerst wat meningen willen horen van mensen die er al ervaring mee hebben.

Alvast vriendelijk bedankt,

Michel


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-09-27 - 15:22:00 send message to Ubernoob

Ik ken het niet maar ik word altijd een beetje allergisch van die websites die het beste van het beste beloven te geven als je maar snel genoeg bent voor de helft van de prijs introductiekorting enz.... bla bla bla. Net zo als ik allergisch word van vogelverkopers die 984750984732609847 advertenties per dag op de bekende webstites plaatsen.

Als ik je een boek mag adviseren over vogeltraing kijk dan eens naar dit boek:

http://www.ciao-shopping.nl/Probleemgedrag_bij_papegaaien__1150803

Een vrij compleet boekje over papegaaientraining vind ik.


noah
Website Member
Posts :16

Website Member
2010-09-27 - 23:55:16 send message to noah

Ziet er ook goed uit dat boekje.Heb zelf ook wel al wat boeken en dvd's over training maar dat is meest allemaal in het engels (van wel zeer bekende vogeltrainers) en dit leek me wel interessant in het nederlands.



jovanweert
Website Member
Posts :1

Website Member
2010-09-30 - 10:28:00 send message to jovanweert

goedemorgen allemaal,

zag toevallig de vraag naar de birdbox en jawel ik heb deze sinds begin vd maand in huis! Dus heb ik wel wat recht van spreken denk ik?
De hele familie is er enthousiast over. Het is misschien niet een super HD film wat je krijgt, maar daar heb ik het ook niet voor gekocht.

Het is ook geen boek zoals hierboven omschreven, maar echt een hoop video materiaal wat we erg prettig vinden om naar te kijken.
Je ziet ook precies hoe je bepaalde vaardigheden kan aanleren en onze Rico ( een witbuik caique die we ook bij babyvogels vandaan hebben) leert elke dag wat nieuws bij.

Wat mij betreft dus een aanrader ( en nee ik heb geen aandelen bij de birdbox!).

Wat betreft de 50% korting, ik wordt daar bepaald niet allergisch van, maar het scheelt flink in de portemonnee en gezien de enorme hoeveelheid werk die ze erin hebben gestopt, krijg je zeker waar voor je geld!

je wordt ook automatisch lid van een forum voor medecursisten en dat is ook erg leuk, zo leer je de mensen en vogels kennen die ook de birdbox cursus volgen.

dat was het dan even,
gegroet en veel plezier met de vogels,
Jo


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-09-30 - 15:57:14 send message to Ubernoob

Eerste post en meteen een product en bedrijf de hemel in prijzen. Maar goed dat je geen aandelen hebt want anders zou ik toch denken dat.....

Ik wil iedereen die zich wil verdiepen in vogeltraining aanraden om eens lekker het internet op te gaan. Youtube barst van het videomateriaal over dit onderwerp. Ik zelf heb me geabboneerd op iemand die filmpjes maakt van twee papegaaien die hij traint. Daar gaat ook heel veel tijd inzitten en hij stelt het gratis beschikbaar. Ik wil geen reclame maken voor de gozer maar zoek maar eens op 'kili senegal parrot" en je komt het wel het een en ander tegen.

Een dvd maken zal zeker wel een hoop tijd kosten maar er zijn genoeg liefhebbers die het gratis het web opslingeren dus mijns inziens is het niet nodig.

Waarom ik dan wel een boek adviseer? Omdat je dan nog snel eens even iets op kan zoeken als je een specifieke antwoord zoekt. En in een boek van 50 pagina's gaat veel meer informatie dan in een dvd van 1,5 uur.

Internet marketing is een wereld op zich en ze weten de sentimentele dierenliefhebber maar al te goed te vinden. Ze beloven van alles als je hun materiaal maar aanschaft en/of hun methode volgt. Wat dat betreft zijn het net dieetgoeroe's.

Ik train zelf nog geen papegaai maar dit weet ik al wel. Je moet investeren in tijd en aandacht en samen met het www kom je dan een heel eind.

PS. Ik ken babyvogels verder helemaal niet hoor. Misschien (of waarschijnlijk) zijn het hartstikke aardige mensen en ik bedoel het ook niet negatief. Ik vind alleen het feit dat ze mensen ergens voor willen laten betalen wat ook gratis (of in ieder geval behoorlijk goedkoop) te verkrijgen is wat minder fraai.


noah
Website Member
Posts :16

Website Member
2010-10-01 - 14:14:33 send message to noah

Hallo. Ik ben het eens met de mening dat het trainen van een papegaai of welke vogel dan ook tijd, inzet en aandacht kost.
Waar het mij vooral om gaat is dat je de dingen juist doet en als je daar dan wat voor moet betalen heb ik er niet zoveel problemen mee.
Heb zelf nu 1dvd van Barbara Heidenreich (de 2e is onderweg) en die zijn zeer duidelijk, alleen in het engels. Ook heb ik het boekje van Bonnie Talsma wat ook zeer goed is.
Alleen ik las dat de birdbox een compleet pakket is (en dus een stuk duurder) en zodoende wilde ik graag ervaringen en meningen weten van mensen die dit pakket hebben.
Ik zal ook eens op youtube kijken naar die persoon (of vogel) die jij noemt Ubernoob.



Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-10-01 - 15:54:20 send message to Ubernoob

Barbara Heidenreich is iemand met heel veel kennis en ervaring. Ikzelf heb het boekje Good Bird van haar. Dit boekje is ook in het engels maar wel duidelijk en eenvoudig. Je zal zien dat hoe meer lectuur of dvd's je koopt je er steeds minder van leert omdat dezelfde principes weer terug komen. Soms lijkt iets heel anders maar word er gewoon een andere term gebruikt voor iets wat al bestaat.

Dit is de youtube account van de papegaai waar ik het over had:
http://www.youtube.com/user/kiliparrot

Als Engels geen bezwaar is kan ik je ook deze site aanraden. Hoofdonderwerp is free flight maar daarvoor word ook als trainingsmethode positive reinforcment gebruikt en daarmee kan je eigenlijk alles aanleren:
http://wingsatliberty.com/articles/flightarticles.html


noah
Website Member
Posts :16

Website Member
2010-10-01 - 17:28:31 send message to noah

Ik bestel daarom tot nu toe ook eigenlijk alleen maar van Barbara Heidenreich. Vind wel dat je een beetje gelijk hebt met het feit hoe meer je leest en ziet (vooral van verschillende mensen)hoe meer je begint te twijfelen.
Maar de kunst is denk ik ook om de goeie dingen er uit te halen.
Wings at Liberty heb ik al helemaal doorgelezen en grotendeels ook al uitgeprint daar ik zeer geinteresseerd ben in free flight en ook al een beetje heb gedaan vorig jaar.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-10-01 - 20:17:57 send message to Ubernoob

Kijk een zielverwant. Ik heb helaas nog geen papegaaien omdat ik eerst mijn tuin aan wil leggen en dan in een keer volieres mee wil nemen maar ik wil in de toekomst zeker free flight training gaan proberen. Of het dan ook echt van vrij vliegen komt durf ik niet te zeggen maar recall training op zich is al leuk en nuttig.

Met welke vogel heb je gevlogen dan? En onder welke omstandigheden?


noah
Website Member
Posts :16

Website Member
2010-10-03 - 11:24:13 send message to noah

Ubernoob, heb je een pm gestuurd!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede