Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Waarschuwing!!!!! kanarievleugelparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Waarschuwing!!!!! kanarievleugelparkieten
hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2004-08-19 - 12:34:34 send message to hoogervorst

Hierbij wil ik waarschuwen voor de verkoop van kanarievluegelparkieten, welk eigenlijk witvleugels zijn. Ook ik ben hiernaar op zoek, maar na de foto's bekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat het witvleugels zijn, die goedkoper zijn. Wie kan mijn ervaring bevestigen of vertellen waar zeker kanarievleugels te koop zijn.
Een kanarievelugel heeft nimmer witte veren in de vleugelslagpennen zitten en is anders groen dan een witvleugel. Kanarievleugels zijn ook zeldzaam.
Pas dus op wat je koopt, vraag naar de latijnse naam en dan specifiek de 2e ondersoortnaam.
Met vriendelijke sportgroeten, Ronald.


h.o.h.
Website Member
Posts :98

Website Member
2004-12-01 - 10:43:03 send message to h.o.h.

hallo,

Waar vaak de fout wordt gemaakt is bij de engelse vertaling. Zo wordt de brotogeris versicolorus versicolorus in het nederlands witvleugelparkiet genoemd maar in het engels canary-winged parakeet.
Terwijl de brotogeris vesicolorus chiriri de kanarievleugelparkiet is


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2005-10-09 - 22:05:11 send message to hoogervorst

Ik ben blij U te kunnen meedelen, dat zoeken loont. Eindelijk na ruim een jaar zoeken heb ik dan een onverwant nakweek koppel echtekanarievleugelparkieten kunnen kopen. Ik hoop dat de kweek gaat lukken. Ze zijn er dus wel de echte. Gisteren op Meppel weer een hok vol witvleugels gezien, evenals tuiparkieten.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-09 - 23:55:03 send message to tonnl

Mooi zo, geduld beloond dus. Heel veel succes gewenst met de vogels.
Ton


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2005-10-10 - 12:38:12 send message to mreyder

"Gisteren op Meppel weer een hok vol witvleugels gezien, evenals tuiparkieten."

Wat is er mis met Witvleugels of Tui's? Snap wel dat als je op zoek bent naar Witvleugels en men biedt je onder die noemer Kanarievleugels aan, dat je baalt, maar een aantal jaren geleden was het weer veel gemakkelijker om aan Kanarievleugels te komen dan aan witvleugels. En Tui kon je toen helemaal niet bemachtigen. Elke Brotogerisliefhebber wilde graag Tui, maar de enkelen die er waren gingen voor 800 tot 1000 gulden over de toonbank. Nu zijn er enkele importen van geweest (ze worden aangeboden voor 75 tot 100 euro per stuk) en opeens is er bijna niemand meer in geinteresseerd. juist nu zouden de liefhebebers zich moeite moeten getroosten om ze tot voortplanting te brengen. Anders gaat het met hen net zo als nu met de Kanarievleugels, die dus een aantal jaren geleden ruimschoots voorhanden waren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede