Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaart 11 weken wil niet eten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart 11 weken wil niet eten
parkieto
Website Member
Posts :3

Website Member
2010-10-11 - 15:03:00 send message to parkieto

Door omstandigheden heb ik een roodstaartje met de hand opgebracht. Hij is nu 11 weken, zit op 2 voedingen per dag, maar ik heb alles al geprobeerd, geweekte pellets, stukjes appel, kiemzaad, gewoon zaad, behalve er wat aan prutsen eet hij er niet van. Ik geef hem smorgens en savonds een voeding met de spuit. Kan iemand me raad geven. Liefst mensen met papegaaien. Iki heb hier al gelezen dat de meeste op 12 weken al zo goed als zelfstandig zijn.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-11 - 15:23:08 send message to jaap van de pol

Hallo,

Misschien denk je dat hij er alleen maar aan frutselt, maar krijgt hij wel het éen en ander binnen. Vaak maken mensen zich zo rond de elf weken te druk en eet de vogel al wel. Ikzelf heb er ook één grootgebracht die op twaalf weken ook nog één voeding kreeg en het leek net alsof hij niet at, maar hij viel ook niet af. Elf weken is een leeftijd waarin ze niet meer verhongeren, dat is mijn ervaring.

Met elf weken kun je trouwens ook al wel gewoon zaad neerzetten. Daar beginnen ze ook wel aan rond die leeftijd.

Groeten


parkieto
Website Member
Posts :3

Website Member
2010-10-11 - 15:55:56 send message to parkieto

Hij zit op een standaard, en ik zie dus duidelijk aan het gemorste zaad, dat hij nog niets gepeld heeft, enkel rondstrooit, en aan de krop voel ik dat er totaal niets inzit. Als hij me ziet,
bedelt hij ook regelmatig om eten.


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-11 - 16:41:39 send message to jaap van de pol

Ja, het best is toch in een kooi met een paar voerbakjes, stuk of twee á drie. Trosgierst, stukjes fruit met eivoer en gewoon zaad aanbieden. De twee voedingen zou je gewoon een week door kunnen zetten en dan overgaan op één. Zolang jij hem blijft voeren gaat hij niet zelf eten, dus je moet langzaam af gaan bouwen.

Groeten


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2010-10-11 - 19:02:14 send message to avo

Ik kweek al 25 jaar met grijzen en ik geef ze met 8 weken na de voeding een bakje met grof papegaaien voer omdat ze dan net pap hebben gehad beginnen ze juist aan het voer te eten,hoe dat komt weet ik niet maar ik heb weleens gehoord dat het jong nog het honger gevoel hebt.Ik geef ze grof papegaaien voer met 30 procent zonnepitten omdat als ze van de pap overgaan op zaad ze dan 10 procent van hun gewicht afvallen en ze dat weer bijeten met veel zonnepitten,en dat slechte kan gebeuren er weleens een vogel bij kan zitten die een terugval en die dan weer een paar hapjes per dag een paar lepeltjes pap wil.Maar zolang ze niet gaan bedelen dat ze pap willen zou ik me geen zorgen maken.
Gr André van Overdam


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2010-10-11 - 19:25:30 send message to frehen

hallo ik ken je probleem heb het zelf ook ondervonden en heb toen ook raad gevraagt.Ik heb toen eivoer ddor de pap gedaan dan zitten er wat pitjes in en gaan ze sneller zaad eten. En iedere keer wat dikker maken door er meer eivoer toe te voegen werkte bij mij prima.Maar dan moet je wel met de lepel voeren.groetjes freek


parkieto
Website Member
Posts :3

Website Member
2010-10-11 - 19:49:12 send message to parkieto

eivoer door de pap heb ik al geprobeerd, dan wil hij gewoon de pap niet meer. ik zou hem naar 1 voeding willen brengen, om hem zo nog meer te verplichten, maar ik ben toch een beetje bang.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2010-10-11 - 20:59:02 send message to jp57

gewoon smorgens wat minder pap geven zal in de loop v/d dag wel aan de pitten beginnen, ik geef soms een beetje gepelde zonnepitten om de smaak te leren.
wel het gewicht nazien elke dag.
gr,
johan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 260 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede