Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Overleden jonge lori Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Overleden jonge lori
Lorikeet
Website Member
Posts :21

Website Member
2010-10-15 - 21:54:40 send message to Lorikeet

Beste liefhebbers,

Ik heb een koppel roodneklori's die een nest van twee onlangs op stok hebben gekregen. Vanavond echter vond ik één van de jongen dood op de vloer van het binnenhok. Een behoorlijke tegenvaller dus en ik baal er goed van. De jongen waren nu drie weken uit het blok. Ze werden goed door de ouders gevoerd en aten ook al zelfstandig uit de voerbak. De jongen plus ouders verblijven in een nachthok dat in open verbinding staat met de buitenvoliere.

Wat mij wel opvalt is dat de jongen geplukt (op borst en schouders) het nestblok hebben verlaten en dat ze sindsdien slecht of eigenlijk niet in de veren komen. Ik heb de pop al regelmatig betrapt op het plukken van de jongen. Mogelijk dat het overleden jong door het slechte verendek in combinatie met de open verbinding naar de buitenvoliere onderkoeld is geraakt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb verder nog een aantal vragen:

- Hoe krijg ik het overgebleven jong in de veren?
- Moet ik mij zorgen maken over het andere jong?

Graag advies.





ktmgek
Website Member
Posts :113

Website Member
2010-10-16 - 10:45:25 send message to ktmgek

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

hallo peter

ik zou het jong apart zetten en ook op een warme plaats.
binnen een week of 6 geloof ik, moet hij wel weer nieuwe veren hebben.
heb je het dode jong onderzocht?
ik weet niet hoe lang jou voliere is maar zou het kunnen dat hij zich dood heeft gevogen tegen de achterwand van het binnenhok,nek beschadigd of gebroken.
heel erg jammer voor het dode jong.
sterkte er mee.

groet leon


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2010-10-17 - 12:21:51 send message to parrotmaniak

als het dode jong goed in conditie was ,is doodvliegen een goede mogelijkheid.je kan dit heel makkelijk controleren door de veertjes op de kop te plukken ,een sneetje met een stanlymes over de schedel maken de huid kelemaal opzij schuiven.je kan dan een bloeduitstorting zien zitten als het jong zich heeft doodgevlogen.als alles er goed uitziet is het waarsch. wat anders .
als je het overgebleven jong snel in de veren wilt hebben kun je hem het beste eruit halen,en dan goed controleren of hij zelf eet
bij een volgend koppel kun je overwegen om de jongen er na 6 weken bij weg te halen en met de kropnaald verder te voeren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede