Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Binnen voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Binnen voliere
LH
Website Member
Posts :18

Website Member
2004-08-19 - 18:18:28 send message to LH

Ik ben van plan om in mijn grote studentenkamer (30 vierkante meter) een kleine voliere te plaatsen met enkele broedkooien. Levert dit problemen op mbt tot de gezondheid van mijzelf of mijn vogels? of zijn er andere problemen die hier komen kijken ten opzichte van een buitenvoliere?
Zijn er mensen met ervaring hiermee of die tips hebben?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-19 - 19:27:53 send message to Hawkeye_NL

Het houden van dieren in een kleine ruimte is altijd gebonden aan verhoogde risico's. Niet alleen voor ons maar ook voor de dieren. 30 m2 is natuurlijk maar een hele kleine oppervlakte. Wil je meerdere dieren gaan houden in een volière met meerdere broedkooien dan heb je het al snel over een volière van 1 mtr x 1 mtr x 2 mtr. Mogelijk ja maar ook verstandig?
Gezondheid klachten kan je om meerdere redenen krijgen. Bijvoorbeeld door de stof die vogels houden met zich meebrengt. Op zich absoluut geen probleem maar als je aanleg hebt voor asma of bronchites dan kan dit funest zijn!

Persoonlijke mening!
Ik zou niet meerdere koppels vogels houden in een woonruimte van maar 30 m2. Ik zou dan eerder 1 of 2 vogels nemen.

Respect,
Erwin


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-08-19 - 20:46:21 send message to goffini

In mijn oude woning had ik de logeerkamer omgebouwd tot vogelkamer. De kamer was 5 bij 3 meter. Daar stonden 2 volieres van 1 x 2,5 x 2 m en 1 van 0.8 x 1,6 x 2m verder stond er nog een dubbele broedkooi.
Ik had er altijd het raam open staan voor frisse lucht. verder gebruikte ik een ionisator. regelmatig stofzuigen. Ik had een stofborstel onder de deur geplaatst. Geen probleem.
Ik wil je het hele verhaal wel mailen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-19 - 21:03:28 send message to Hawkeye_NL

goffini,

Ik ben er in dit geval van uitgegaan dat LH zelf ook nog in dit vertrek woont cq leeft. Als de kamer uitsluitend bedoeld is voor de vogels dan zou ik een heel ander advies hebben gegeven.

Respect,
Erwin


LH
Website Member
Posts :18

Website Member
2004-08-20 - 00:00:05 send message to LH

Nee idd hawkeye,
ik moet zoals het er nu naar uit ziet ook in die ruimte leven.


LH
Website Member
Posts :18

Website Member
2004-08-20 - 00:32:59 send message to LH

Ik ben in zijn geheel geen last van astma of iets dergelijks, denk dat dat dus geen probleem op zal leveren.
Het gaat trouwes om 3 a 4 koppels neophema's.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-08-20 - 21:41:42 send message to goffini

Ja, dan word het een ander verhaal.
Ik dacht je studeerkamer een aparte kamer was.

De volieres stonden bij ons eerst in de woonkamer van 50m2. Maar toen mijn vriendin wat naar lucht begon te happen zijn de volieres naar de logeerkamer verhuisd.
Het ligt er ook een beetje aan wat je erin plaatst. Wij begonnen met kaketoes en grijze roodstaarten. Grotere stofwolken zijn er geloof ik niet.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede