Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ark van Noach gevonden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ark van Noach gevonden?
whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-18 - 17:29:42



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-18 - 17:39:26

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey, da's nog eens oud nieuws. Haha, voor mij ten minste wink ;).
Heb Gerrit en Ricky al gesproken.
Heel mooi verslag. Is al door oosterse laboratoria onderzocht waardoor authenticiteit aangetoont kan worden. De nieuwe expeditie is echter nodig omdat het westen deze onderzoeksresultaten niet aanvaarden.

Trouwens een moeilijke en gevaarlijke expeditie. Ligt midden in oorlogsgebied.

Ja, en zonder Ark zouden vele dieren niet overleeft hebben. (oke, daar kan/mag men over discussieren.)

Van 5 maanden geleden: http://www.youtube.com/watch?v=M3UokoGKJb4

wink ;) Peter


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-18 - 21:44:32

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Ja, en zonder Ark zouden vele dieren niet overleeft hebben. (oke, daar kan/mag men over discussieren.)



Als dit daadwerkelijk ( en alles wijst voorlopig daarop) de ark is, dan is dat bewijs dat hij heeft bestaan, met het bijbehorende verhaal toch tastbaar/bewijsbaar geworden? Hoeveel meer bewijs wil je hebben dan? ( retorisch)

het stond afgelopen zaterdag in de Telegraaf


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-10-18 - 22:41:28

't zal wel een of andere ijstijd zijn geweest met daarbij een lokale scheepsbouwer die wat beesten en mensen in zijn groot uitgevallen schuit meenam razz :p
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-19 - 10:18:18

Yep, en we kunnen die scheepbouwer dan eigenlijk net zo goed Noach noemen. laugh :D wink ;)

Maar natuurlijk is dit alleen belangrijk voor hen die er waarde aan hechten. Ik weet dat er net zovelen zullen zijn die dit niet zullen/willen/kunnen aannemen. Tja, zelfs onder al de wetenschappers is er verdeeldheid.
Wie kun je dan nog geloven/vertrouwen.

happy :) Peter


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-20 - 21:06:53

of je het wel of niet wil annemen, daar kan je inderdaad over discuseren, en dit lijkt mij een interessant genoeg ondewerp, temeer er veel mensen zijn geweest die dit altijd als een fabeltje hebben beschouwd, maar nu ie gevonden is toch heel stil zijn, en nog zullen ze het niet willen geloven.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-10-20 - 22:25:55

Of die hebben juist uit respect niet gereageerd, kan ook...


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-10-20 - 23:01:35

laugh :D Ja Ton, en de aarde bestaat nog maar 5000 jaar en de dino's die ze vonden zijn joris de drakenrazz :p.

Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-21 - 09:44:26

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ah, verdorie, kan ik het toch niet laten wink ;).

Ik weet dus niet wie jou vertelt heeft dat de aarde 5000 jaar zou bestaan, maar dat is in ieder geval niet bijbels te ondersteunen. Dus wie je dat vertelt heeft moet nog maar eens in de boeken. wink ;)

Eigenlijk wil ik dit soort discussies persoonlijk helemaal niet op een vogelpagina voeren, maar er bestaan zoveel onwaarheden waarvan gezegt wordt dat die bijbels zijn dat hierdoor in mijn ogen dit boek helemaal ontkracht wordt. Vaak zelfs door mensen die de bijbel zelf niet eens gelezen hebben. Let wel, de Bijbels(Gods woord) en religieus (menselijke interpreatie met welke achterliggende gedachte dan ook) zijn twee héél verschillende dingen.

laugh :D Moet ik nu weer nieuwe schoenen gaan aandoen, ben er weer met mijn grote dinopoten ingetrapt. wink ;)

ps. En Ton, dat is fijn, respect voor elkaar, daar ontbreekt het de laatste tijd in de wereld toch al chronisch aan. Zo is VogelArena misschien het begin van een betere wereld. wink ;)


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2010-10-21 - 09:55:21

Hmmm 'bewijs' ....vind het een beetje het zelfde soort bewijs als het zogemaamde 'gezicht' op mars.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-10-21 - 12:22:04

- Wie vast gelooft heeft geen bewijzen nodig.

- Wie een gelovige respecteert, eist geen bewijzen.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-10-21 - 12:39:03

Gevonden op 4000 meter hoogte, heeft er een flinke plas water gestaan.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-10-21 - 16:38:07

Niet echt des vogels, maar als een gelovige het van belang vind om natuurwetenschappelijke of historische uitspraken te doen, dan wordt daarmee vanzelf ook (wetenschappelijk) bewijs relevant. Mijns inziens moet hij of zij niet zo'n belang hechten aan dergelijke uitspraken. Of een klein of groot aantal historische uitspraken van de bijbel nu kloppen of niet lijkt me niet echt relevant voor de religeuze boodschap.

Iemand, zoals de onderzoeker, die uit religieuze motieven al 35 jaar op zoekt lijkt naar bewijs heeft in mijn ogen een wat rare vorm van 'geloof'; net zoals een wetenschapper die de onmogelijkheid van God, geloof e.d. tracht te bewijzen een rare vorm van wetenschap hanteert.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-21 - 22:54:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

net zoals mensen die proberen een ander wel bewijs te laten zien /leveren zijn er minstens zoveel die er een sluier voor willen hangen.

frappant is wel dat in de bijbel , zelfs in de hele oude exemplaren precies is voorzegt op welke berg de ark zich zou moeten bevinden, en laat ie nou ook daar gevonden zijn.

maar voor de gene die het nog steeds niet willen geloven, probeer maar eens op die hoogte ( zuurstofproblemen et cet c) wat te gaan bouwen, zeker onder die omstandigheden.

dat mensen het niet snel eens zullen worden op dit soort discussie zal vorlopig nog wel zo blijven, alleen worden langzaam steeds meer dingen achterhaald/en of bewezen.
Zo ook blijft de evolutietheorie nog steeds een stevig discussiepunt.

En Peter,
Eigenlijk mag de discussie hier best plaatsvinden? , want ongetwijfeld zijn onze gevederde vrienen ook meegegaan op de ark.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-10-22 - 09:18:40

Natuurlijk, Michel, mag je hier best zo'n discussie houden. Is op zich ook helemaal niks mis mee. Gewoon doen hoor. Voor mij persoonlijk zit daar een geschiedenis aan, maar dat ga ik nu niet uitleggen. wink ;)

Overigens wel een zeer treffende uitspraak van Johan, hoewel het wel aardig nieuws kan zijn voor hen die dit nog als laatste struikelblok zagen om toch te gaan geloven. (zonder religie erbij te betrekken. Want dat is zoals ik al eerder schreef)

wink ;) Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2010-10-22 - 10:31:07

Tja Michel,

Er zit toch enig discrepantie in het verhaal van de bijbel en de werkelijkheid.

En juist de evolutie-theorie heeft het bijbelse juist veel afgezwakt. Tot nu tot heeft deze evolutie-theorie weinig in waarde ingeleverd.

En discussies over dit soort onderwerpen in de kroeg moeten zeker kunnen.
Gert



Pagina : 1 2 3 4 5
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede