Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voliere bonte boeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voliere bonte boeren
berre
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-10-20 - 11:05:51 send message to berre

Ik ben van plan om een jong koppel bonte boeren te kopen.Zou hiervoor een deel van mijn voliere uitbreiden. Nu is mijn vraag of dit verstandig is om in hout tedoen? Zou wel het gaas aan de binnenkant hangen en eventueel stroken trespa over het hout werk bevestigen?
Zou het aan de linkerkant van mijn voliere bouwen daar deze al in hout zou dit het mooiste uitkomen. het oog wil ook watwink ;). Buitenvoliere zou 2/2/2 worden en het binnenhok 1m/1.30/2m hoog. Denk dat dit wel groot genoeg zou zal zijn? Wat is jullie mening en ervaring hiermee?

MVG BERT


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-20 - 11:09:23 send message to jaap van de pol

Hallo,

Als je trespa over het hout heen maakt en daar overheen het gaas is er niks aan de hand. Alleen gaas over het hout kunnen ze tussendoor bijten. Dan krijg je lelijke hompen uit je hout.

Dus zou ik eerst met trespa bekleden en daarna gaas.

Vriendelijke groet,

Jaap


Twuijver
Website Member
Posts :13

Website Member
2010-10-20 - 13:32:30 send message to Twuijver

Zou toch heel goed nadenken voor ik met hout aan de slag ga bij deze vogels. Heb zelf ook verschillende koppels en mijn ervaring is dat het flinke knagers zijn. Je kan natuurlijk ook aluminium panelen kopen/ maken en aan de zicht kant (buiten)een afwerking van hout maken. Heeft het oog ook wat, maar hoef je niet steeds op te letten dat ze alles slopen


berre
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-10-20 - 16:17:21 send message to berre

Zou wel trespa van 1cm dik tegen het hout plaatsen. Zouden ze deze ook nog stuk knagen?


berre
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-10-20 - 16:20:53 send message to berre

Als ik aluminium profielen zou nemen zouden profielen van 2/2 en dikte van 1.5mm dan voldoende zijn?


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-10-20 - 17:12:13 send message to jaap van de pol

Met trespa kan het en met wat je het laatste zegt ook (aluminium). Ik heb de ervaring dat ze meer aan de zitstokken knagen dan in de hoeken van de voliere.

Groeten


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-10-20 - 18:43:33 send message to RICHARDVHASSELT

De trespa kan wel dunner zijn 3/4 mm is prima het alluminium ook prima gaas 19*19*1.45 ook prima ik heb hier gaas 19*19*2.05 buiten maar is meer voor een keer een bal erop oid ik heb een 36 bonte boeren gehad in het verleden de hoeken gongen eraan en hout door het gaas maar nog nooit 1 zitstok kapot gehad.



berre
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-10-20 - 19:00:17 send message to berre

Zou hout met een dikte van 4cm op 6cm breed gebruiken. Maar zou daarop 1st mijn gaas bevestigen op de dikte kant van 4cm en dan stroken trespa erop met een breedte van 6cm. Zodanig dat de trespa langs weerzijden 1cm breder is dan het hout. Zal trespa van 1cm worden omdat ik een gratis lot witte trespa gekregen van 1cm dik. Nu ja wanneer je de prijs van hout tov aluminium bekijkt is er wel een verschil MAAR de kostprijs om hout tebehandelen is ook iets waar ik rekening mee moet houden?
Nog een vraagje die kunstoffen hoekprofielen zijn deze niet gevoelig aan weers invloeden?
MVG berthappy :)


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2010-10-20 - 19:27:04 send message to yaro

houten voliere van bankiray is goed te doen
de mijne is nu 12 jaar en alles nog in takt
er zitten ook bonte boeren in ,maar ook grijze alexanders en halsbanden .
wel moet alles voorgeboord worden ivm splijten van het hout
voor foto,s kijk bij de voliere van yaro


berre
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-10-20 - 19:37:57 send message to berre

hallo yaro

Heb net een kijkje genomen naar je voliere ziet er prachtig uit man. Ben toch nog wat aan het twijfelen tussen hout en aluminium.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-10-20 - 21:11:52 send message to whitebulldog

heb hetzelfde probleem gehad, in gedeelte waar parkieten in hebben gezeten een span bonte boeren geplaatst.
Ik heb alle hoeken van de houtenbalken voorzien van een hoekprofiel van aluminium, en aan het einde van de zitstokhouders een stuk trespa geplaatst, en aan de wanden zelf kunnen ze niet komen, deze is van hout, maar hebben ze geen houvast aan.
Al;s je wat stokken om te zitten van wilgentakken zaagt, zijn ze daar best zoet mee, en laten ze de rest wel met rust, althans bij mij, uiteraard zoals gezegd de ribben van de balk met hoeklijntjes bekleed, en het doorvileggat van het nachthok rondom ook, en onderste deel stukje hardhout op geplaats, en daar knagen ze wél aan, dus wordt nu ook van aluminium.
Succes


berre
Website Member
Posts :39

Website Member
2010-11-12 - 10:58:23 send message to berre

hallo

Na veel denk werk heb ik een kooi gemaakt die ik in mijn garage ga plaatsen. Deze heeft een afmeting van 120*65*200. Met aan de voorzijde een alu kader met gaas. De zijkanten zijn dicht gemaakt met witte trespa. Deze staat in mijn garage, aan de linkerkant van de kooi is er een raam. Zou het beter zijn als ik de linkerkant van mijn kooi ook in gaas doen. Zodannig dat er wat meer natuurlijk licht in de kooi komt? Of is het beter om een iets wat donker hok tehebben voor bonte boeren.
Wat is jullie mening?
MVG bert


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2010-11-12 - 20:20:34 send message to Jan van Dessel

Hallo Bert.
Mijn oud inport koppel heb ik in een kuubkooi op een rustige en niet in het volle licht ,doen het daar goed in.
De E.K vogels zitten in de voliere.
GR Jan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede