Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ringen gezocht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ringen gezocht
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2010-10-23 - 10:06:28

Ik ben op zoek naar ringen voor twee jongen papagaaien deze zijn nu niet geringd door omstandig heden, maar ik wil ze laten sexen via dna maar dan wil ik er wel een ring om doen
Wie weet wat ik hier voor kan gebruiken

Alex


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2010-10-23 - 11:15:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

beste,
een van je eigen ringen open zagen in de maat 7,5 of 8 mm deze uiteen buigen en met een klein vijltje goed de bramen eraf vijlen. de ring dan voorzichtig om de poot heen knijpen met een goede tang die soepel gaat. de ring mag niet te strak om de poot heen zitten dit om afklemmen te voorkomen.
Als je de vogels endoscopisch laat sexen zal de dierenarts er een sexring om heen knijpen dit is misschien ook een optie. de kosten zijn nagenoeg het zelfde.

hopelijk heb je er iets aan groetjes egon


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2010-10-23 - 12:17:02

evt endoscopisch laat sexen kan wel , maar er is mij verteld dat het pas na een jaar kan .
ik had begrepen dat er ringen waren die je om kon doen en dan als ze vast zitten niet meer los kunnen

alex


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2010-10-23 - 13:41:21

Endoscopisch seksen kan vanaf 4 à 5 maanden, gewoonlijk heeft de dierenarts zelf knijpringen die hij dan meteen kan aanbrengen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-10-23 - 15:23:33

Je bedoeld Zwitserse ringen. Dit zijn ringen die dmv een borgpen dicht geknepen worden. Als de deze pen verwijderd dan zijn je ringen dusdanig beschadigd dat je ze niet kan hergebruiken.

Hedwig van der Horst uit Veldhoven (bijzondere dierenpraktijk "Den Horst") heeft deze ringen en ze kan de vogel ook voor je seksen. En volgens mij maakt het niet uit hoe oud de vogels zijn.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2010-12-24 - 18:52:09

we hebben de vogels ( kraagpapegaaien ) Endoscopisch laten seksen het is een man en pop
de jongen zitten nog bij de ouders maar dit gaat niet zo lang meer denk ik
wie kan mij een richtprijs geven wat jonge kraagpapegaaien doen
we kunnen ze ivm ruimte gebrek helaas niet zelf aan houden

alex


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2010-12-24 - 19:40:57

Beste mede vogelliefhebber, ik wil je toch even attent maken dat er toch wel risico’s zitten bij gebruik van open gezaagde ringen.
Een aantal jaar geleden heb ik een dergelijke open sekse ring bij een dwergara met spoed moeten verwijderen omdat de vogel deze bij elkaar had geknepen waardoor de doorbloeding van de poot gestremd was.
Van een medevogelliefhebber heb ik ook gehoord dat 1 van zijn vogels met een dergelijke ring ergens achter was blijven hangen.
Dit zijn natuurlijk doem scenario’s waar je niet op zit te wachten.
Als ik een vogel ongeringde vogel laat seksen laat ik een microchip plaatsen, dat is wel zo veilig als je dit meteen bij het seksen laat doen kun je het chipnummer op het certificaat laten zetten.
Een nadeel hierbij is dat je bij meerdere ongeringde vogels zelf een chiplezer zou moeten hebben om te kunnen zien welke vogel bij het betreffende certificaat hoort, maar het is wel veel veiliger.

MVG Kees


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2010-12-24 - 20:03:22

de vogels hebben nu sex ringen om

alex


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-12-25 - 14:58:13

beste Bonteboer,

vraag me enkel en alleen af waarom je voor endoscopisch seksen gekoze hebt terwijl je met 5 tot 7 borst veertjes STRESS loos klaar bent ( de vogel tenminste ) geen gedoe met wanneer en welke leeftijd ?
gr arjan


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2010-12-26 - 10:11:19

we hebben de vogels endoscopisch laten seksen
omdat ze dan gelijk een ring omkregen .
ik ben met je eens dat via DNA makelijker is

alex



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede