Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > oranje kuifkaketoes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-11-05 - 11:50:30 send message to molineti

Oranjekuiven zijn vogels die veel prikkels nodig hebben om geen stereotype gedrag te gaan vertonen.

Dit is mijn inziens in een kleinere kooi niet mogelijk.

Het verschil tussen een kleine of grote kooi kan ik niet zeggen,want ik zet vanuit principe geen vogels in kleine kooien en heb hier dus geen ervaring mee.

@Dan;Die kwekers die jij kent,kweken die natuurbroed oranjekuiven in kleine kooien?

Bij mijn weten worden er zowiezo ontzettend weinig natuurbroed oranjekuiven gekweektsad :(

Ik zou in nederland iniedergeval geen 3 kwekers op kunnen noemen die natuurbroed jongen hebben,helaas!.

Groeten René





Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-11-05 - 15:50:12 send message to Daniel

Ze claimen natuurbroed te kweken of dit waar is durf ik niet te zeggen daarvoor ken ik ze niet goed genoeg. Maar ze claimen dat hun vogels rustiger zijn en minder agressie vertonen in kleinere kooien. Daarom mijn vraag, ik was benieuwd naar meer ervaringen op dit onderwerp. Ik ken namelijk dezelfde aannames bij Bonte Boeren, maar bij deze soort kan ik het weerleggen met persoonlijke ervaringen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-11-05 - 18:03:54 send message to mijnkaketoes.nl

Ik ken er wel 3 die natuurbroed kweken gelukkig.
Verder ben ik het eens met Renee uit principe ze niet klein te zetten. Nooit gehoord van diverse collega's dat ze dan beter zouden kweken. Aan de andere zag ik iemand staan die hier 20 jaar ervaring mee heeft. Maar goed belangrijk is ook wat je zelf wilt . Gaan voor een mooie ruime voliere met prachtvogels want dat zijn ze . Of alleen maar gaan voor de resultaten met erg krappe kooien alla fokfabriekjes.

Henk


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-11-05 - 19:00:52 send message to Daniel

Henk ik ben het volledig met je eens, maar als er aanwijzingen zijn dat het beter voor de kweek en het verminderen van de agressie is dan is het de moeite waard om dit nader te bekijken en indien dit klopt dit meenemen in het ontwerp van onze grote volieres.


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-11-05 - 19:09:49 send message to W.Kenzo

beste,
met dit mee nemen in onze grote volieres boedoel je dan eerder opsplitsen in compartimenten?
og gewoon grote buiten en kleine binnen vlucht.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-11-06 - 10:05:19 send message to Daniel

Mijn ideeen zouden dan meer gaan naar het creeeren van de beslotenheid van een kleine voliere maar wel de ruimte houden voor ze om te vliegen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-11-06 - 10:37:13 send message to molineti

Hoe moet ik mij dat voorstellen,@Dan ?

Groeten Rene


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2010-11-06 - 13:07:25 send message to Daniel

Daar ben ik nog niet volledig uit, in het verleden heeft bijvoorbeeld het loro parque gewerkt met vluchten met compartimenten, maar zij zijn daar weer vanaf gestapt. Ik zelf zat te denken aan te experimenteren met de vorm van je voliere (L-vorm bijvoorbeeld) of een idee van de roofvogel wereld, waar met name bij valken als bij sperwers en havikken er geen gaas is maar dichte wanden zodat de vogels niet gestoord worden door dingen buiten de voliere. Maar in dat geval offer je de zichtbaarheid van je vogels op en dit is wel een groot offer.


W.Kenzo
Website Member
Posts :70

Website Member
2010-11-07 - 00:22:47 send message to W.Kenzo

beste,
ik zou het project van de T vorm wel eens willen uitproberen.
dit vind ik wel de moeite waard om eens nader te bekijken.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2014-04-05 - 17:37:09 send message to COCOTJE

Een vraagje heb koppel oranjekuiven zitten vorig jaar zaten constant op elkaar klikt super. Nooit problemen. Nu dit jaar doet de pop moeilijk en jaagt constant op de man omgekeerde wereld hoor iemand een goede tip?



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede