Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > databank ringnummers opstarten ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-05 - 17:43:02

Dit bericht is 1 keer gewijzigd




quote
Een databank met ringnummers is al in werking bij de organisatie van postduivenhouders. Daar kun je door het ringnummer in te geven de eigenaar vinden. www.npo.nl bij "duif gevonden?"
Zo'n systeem zou ook nuttig zijn denk ik voor dit idee.
Wel zullen alle bonden moeten meewerken, dat zal niet meevallen.





beste Ton,
Maar om dat te realiseren zou er een begin gemaakt moeten worden, en door er nu over te bomen, kan er een begin ontstaan, en wellicht gaan mensen inzien dat een ieder er alleen maar beter van wordt toch?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-05 - 17:47:22

quote
de seksbewijzen moeten eerst gemaakt worden dat ze niet meer kunnen vervalst worden en dan heeft een databanb wel zin,anders zal er verder gesjoemeld worden
sjoemelaars die gekend zijn en er bewijzen van zijn moeten geweerd worden door de bonden zodat ze geen ringen meer krijgen ,dat zou ook al veel helpen om bedrog in te dijken
labo die bewijzen binnen krijgen moeten ook kordater optreden tegen deze mensen en ze vervolgen




een sexbewijs zo maken gaat je niet lukken zeg ik je, het kan wel, maar zou niet te betalen zijn! Kijk maar naar het Nederlandse paspoort als voorbeeld.
Bovendien, is door de registratie te achterhalen of het bewijs vervalst is, omdat de vogel ingeboekt is op leeftijd, en geslacht, en eventueel (vorige) eigenaar ( s)


En inderdaad op die manier kan er een onderscheid gemaakt worden tussen goede , en malafide handelaren/liefhebbers,
Wellicht ook nog een soort keurmerk voor professionele kweekstations ( net zoiets als een bovag label oid)


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-06 - 08:56:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Daarom is het denk is verstandig om geen gekleurde ringen met opdruk te bestellen maar aluminium ringen waar de code is ingeslagen.

Als het even kan natuurlijk RVS.


Beste Goudparkiet, hiet staat toevallig een mooi stukje over in het ander forum ( kweek en verzorging) bij het kopje ringen parkietensoiciteit 2011


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2010-11-06 - 11:57:16

een reliefstempel kost niets en zou al veel helpen


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2010-11-06 - 19:25:53

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat je de bond mee moet krijgen voor een goed systeem .
Een idee is misschien dat als iemand ringen besteld er op het formulier ingevuld kan worden of zijn of haar kweeknummer in een online database op bijvoorbeeld de site van de nbvv openbaar mag worden gemaakt .

gr jan


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-07 - 09:43:23

ja , als de bond er ook achter staat, staan we alleen maar sterker, maar we hebben alleen te winnen, en niets te verliezen, want slechter als nu zal het er niet op worden.
We moeten alleen oppassen voor schijnveiligheid, want helaas is er er maar weing ( zo niet niets) 100% waterdicht.
maar hoe moeilijker het kwaadwillende worden gemaakt, hoe beter, en enkel de chte diehards zullen er zoveel geld , tijd, en energie in willen stoppen, en de "gewone"zwendelaar zal afhaken, en elke "oplichter"die afhaakt, is een overwinning toch?


jvr
Website Member
Posts :106

Website Member
2010-11-07 - 10:43:10

misschien is er hier iemand op vogelarena die iets bij een van de bonden doet , bestuur of zo die kan dan evt even peilen hoe de gedachten van de bond hier over zijn

jan


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2010-11-07 - 12:57:49

quote
Ik denk dat je de bond mee moet krijgen voor een goed systeem .
Een idee is misschien dat als iemand ringen besteld er op het formulier ingevuld kan worden of zijn of haar kweeknummer in een online database op bijvoorbeeld de site van de nbvv openbaar mag worden gemaakt .

gr jan



Dit is wel het idee om zo snel mogelijk van je vogels af te komen door middel van diefstal.
Iedereen is alweer vergeten dat er met behulp van google earth volieres werden gezocht en leeggeroofd
Ik hoop echt dat het nooit zover komt dat ringnummers en de daarbij behorende info voor iedereen beschikbaar zullen zijn.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-07 - 16:40:40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

daar heb je op zich wel een punt, maar zoals in begin geopperd, kan je ook enkel een ringnummer aan geslacht koppelen, en soort vogel.
Dus de eigenaar hoeft niet persé vermeld te worden.

Voorbeeld, ik koop een vogel aan, laten we zeggen een bonte boer, en ik krijg daarbij het certificaat, ik toest in de databank het soort vogel, en ringnummer in ( desnoods met een speciale code erbij) dan komt er tevoorschijn waar, en wanneer deze vogel gesext is, en wat de uitslag is, mannelijk of vrouwelijk.
komt er in de database man te staan, en op jou certificaat staat pop, dan weet je al dat er iets niet klopt, en kan je je koop daarop afstemmen.
dus door er nu over te discuseren kan er ook een deugelijke opzet van de grond komen hoop ik.
En ik hoop ook dat de bonden dit signaal als serieus willen opppakken.


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2010-11-08 - 10:15:21

als de bonden meewerken en mensen waarvan zij het bewijs krijgen dat ze sjoemelen uit de bond zetten en andere bonden inlichten ,zodat geen enkele bond nog ringen leverd aan deze, dan lost het zich voor het grootste deel vanzelf op.
ook labo mogen wat allerter zijn en als zij bewijzen krijgen van liefhebbers dan hard optreden tegen de sjoemelaar inplaats van zomaar
naast zich neer te leggen
zij vergeten dat zij daardoor ook een slechte reputatie krijgen


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-11-08 - 16:27:16

jawel , is wel leuk, maar als jij bijv ringen verkoopt die over zijn, om een ander te plezieren ,dan is jou naam al snel besmet, en als de vogel die ooit bij jou geboren is bij de derde eigenaar van geslacht veranderd wordt, is jou dat natuurlijk niet aan te rekenen.
Toch kan zo'n systeem als een databank wel degelijk zijn nut bewijzen.
Dus ideën zijn welkom, en nogmaals een signaal naar de bonden hier eens serieus naar te kijken.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-04-27 - 20:13:16




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede