Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > chinese dwergkwartel kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : chinese dwergkwartel kweek
michiel_1992
Website Member
Posts :326

Website Member
2010-11-14 - 18:30:31 send message to michiel_1992

weet iemand hoe ik er natuurbroed van krijg:
-de hen is natuurbroed
-ze hebben nu een nest gemaakt tussen klimop met kokosvezel en hebben er nu 5 eieren in liggen maar moet ik ze gewoon laten doen of kan ik het best de haan wegvangen ( de op waar ze op zitten is 1m op1,5m)
ik heb vroeger al geprobeerd toen maakten ze ook nesten maar toen zat de haan met 2 hennen en een hen vertrappelde toen de nest van de ander toen ze zat te broeden

graag een reactie


dddddd
Website Member
Posts :92

Website Member
2010-11-14 - 20:22:36 send message to dddddd

ik zou de man alleen weg halen als hij vervelend gaat doen
u moet hem niet voor de zekerheid weg halen want alleen met de kuikens sjouwen is nog zwaarder


Honsbeek
Website Member
Posts :88

Website Member
2010-11-15 - 18:54:31 send message to Honsbeek

Wij hebben, na 1 jaar, regelmatig natuurbroed CDK.
In het begin waren de hennen alleen maar aan het eieren leggen en verder geen controle.
Na 1 jaar hebben we wat eieren uitgebroed dmv een broedmachine en daarna direct er een hen bij geplaatst. Dat ging super want bij deze hen werden de moeder gevoelens optimaal geactiveerd. Daarna hebben we nu regelmatig nesten met CDK.
Let op: Eerst kunnen er wel 10- 12 eieren gelegd zijn, daarna worden ze verzameld en gaat de hen het uitbroeden. Het kan ook zo zijn dat wanneer de hen jullie hoort aankomen dat ze van de eieren afgaat.
Ten slotte:
Heb geduld en zorg voor voldoende schuilplaatsen met voldoende droog cavia/ konijnen gras.

Succes

Peter




medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2010-11-16 - 19:46:08 send message to medaar

das waar peter. met rust laten. laat die hen maar doen. alleen puur droog zand. ze zal wel, zelf kiezen waar ik broedt. want . zijn haar eitjes hé. laat ze maar boeren. komt zeker in orde. veel kweek leute en veel kleinemosbies zeggen we hier. want die kruipen overal door. gr medaar.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede