Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > mijn waterslagerkanarie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijn waterslagerkanarie
Jonach
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-11-24 - 13:25:31 send message to Jonach

Hoi beste mensen

Ik hoor van veel mensen dat een waterslagerkanarie heel gevariëerd en mooi kan zingen. Ik heb zelf al twee jaar een waterslager, maar zijn zang is niet bijstergoed: het is maar een zacht brabbelend geluidje en soms hoge piepgeluidjes als hij op zang komt. Ik vermoed dat het nog altijd de voorzang is.
Regelmatig sta ik dan met mijn gsm aan mijn volière, en laat hem waterslagers horen van op youtube, maar deze zijn dikwijls met achtergrondgeluiden bij, waardoor hij afgeleid geraakt, of ze zijn niet zuiver van klank.
De eerste keer dat ik dat deed, was hij wel mooi op zang gekomen. Maar de laatste tijd klinkt het maar heel zachtjes. Ik doe dat ook niet elke dag, want ik zit op internaat. Kan dat de rede zijn?
sinds kort zitten er wel een aantal andere kanaries bij, die hem toch uitdagen om te zingen.

Tips zijn altijd welkom, om mijn waterslager op zang te krijgen. Er zitten ookal popjes bij, sinds een paar weken.

Bedankt voor de hulp
Mvg
Jonach


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-24 - 18:15:27 send message to Ton Koek

Bijna altijd zingt een kanarie, ook een waterslager, het best als hij helemaal alleen zit. Het zijn van nature enkelingen, alleen in de broedtijd zoeken ze de vrouwtjes op.

Dus alleen zetten en regelmatig mooie geluiden laten horen geeft de meeste kans. Op youtube staan vast ook wel mooie voorbeelden.


Jonach
Website Member
Posts :2

Website Member
2010-11-24 - 19:29:05 send message to Jonach

Bedankt voor de reactie Ton Koek

Vroeger zat hij alleen in een kooitje, en nu in de volière zingt hij zeker niet minder vaak. Er was toen wel een ding zeer opvallend:
Als we de kooi onder het afdak van ons tuihuis hingen, was hij niet echt actief, maar binnen voor het raam en buiten in de zon wel. Heeft waarschijnlijk te maken met de lichtintenciteit?
Hij is ook veel agressiever dan de andere kanaries, en maakt dan een ratelachtig geluidje. Maar hij begint denk ik te wennen aan zijn huisgenootjes.happy :) Hij hoort ook graag het geluid van een groenling/-vink, waarschijnlijk omdat een kanarie ook een vinkachtige is... Maar ik hoop echt dat ik hem nog op zang kan krijgen: hij is al twee jaar.

In elk geval al bedankt.

Mvg
Jonach



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede