Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Problemen met ringen van Grijze Roodstaartjes. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Problemen met ringen van Grijze Roodstaartjes.
jappie
Website Member
Posts :5

Website Member
2004-08-23 - 21:48:16 send message to jappie


Dit jaar 2 jonge Gr.Roodst. gekweekt[ na vele keren onbevruchte eieren] Na 3 weken het eerste jong geringd, een dag later weer controle en tot m,n grote schrik zie ik dat het jong dood gebeten is[ pootverminking]. Het andere jong heb ik daarom maar niet geringd uit angst dat hem het zelfde zou overkomen. Komt dit vaker voor, en wat kan ik eraan doen om dit te voorkomen. Betereen een ongeringd jong[ want dit gaat wel goed] dan dood.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-08-23 - 22:04:37 send message to Dennis Fr.

wat u kunt doen is een paar ringen los in het blok leggen stuk of 3 a 4 zodat de vogels hieraan kunnen wennen ruime tijd voor de jongen gringd moeten worden een dag of 6a 7 van te voren.en dan gewoon ringen meestal gaat het dan wel goed.

Groeten Dennis


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-23 - 23:00:51 send message to Niltava

Ik heb helaas nog niet met de grijzen gekweekt, maar ben je niet verplicht deze te ringen????

Niltava


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-08-24 - 12:42:28 send message to Jacqueline

happy :)

Het ringen van vogels die niet op een lijst voorkomen van bedreigde diersoorten is niet verplicht.
Wel is het sterk aan te raden om nakweek wel te ringen.
Zodat je ook kunt bewijzen dat het nakweek is, zonder ring word het al wat moeilijker.

wink ;)


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-08-26 - 12:34:51 send message to Riny

even reageren op het ringen van grijze.Plak de ring eerst van de buitenkant afplakken met grijze plakband .Alles wat blinkt pakt de grijze roodstaart maar als je ze afplakt met grijze band dan valt het niet op dat de vogels een ring omhebben en ring ook met handschoenen aan zodat de reuk van je handen niet aan de vogel zit.Zo heb ik het altijd gedaan en GEEN PROBLEMEN.
SUCCES ERMEE.


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2004-08-26 - 17:35:29 send message to Triton

Wat je ook kan doen is als je de vogel geringd hebt de ring een beetje insmeren met ontlasting van de vogels. Niet zo fris maar ik heb nog nooit een grijze gehad die de babys verminken na het ringen.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2004-08-28 - 21:01:23 send message to vandervliet

het meest effektieve is een stukje ventielslang om de buitenkant ring. Je haalt het bij de fietsenmaker, en doet het om een priem. Puntje van de priem in opening ringetje, en om ringetje stropen.

sportgroeten
Jan


August
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-09-10 - 18:14:57 send message to August

Normaal moet je de ringen steeds enkele dagen in water leggen. Je gaat zien dat ze dan uitslaan en niet meer blinken. Anderen wrijven ze in met zwarte schoenblink dat schijnt ook te helpen.
Het is wel meestal eigen aan de vogel zelf. Slechts weinige doen het.
August wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 82 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede