Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Opletten met persoonlijke gegevens!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Opletten met persoonlijke gegevens!!!
Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-23 - 23:45:11

Gisteren avond ben ik naar een bijeenkomst geweest van extreme PC hardware en software en kwam daar een vroegere klasgenoot tegen die ik al jaren niet meer gezien of gehoord had en hij vroeg mij of mijn PC goed beveiligd is : ik zei ik denk van wel want ik heb een firewall,virusscanner anti spyware enz...
Toen lachte hij eventjes en zei ik ga eens een kleine demonstratie geven:

Na enkele min wist hij mijn nieuwe adress,gsmnummer,e-mail accounts;IP-adress en alle sites waar ik de laatste tijd opgeweest was.

Ik sterk onder de indruk maar dit was nog niet alles :

Hij vroeg mij te bellen naar mijn vriendin om mijn PC aan te leggen en dat gebeurde :

Even later zag ik de inhoud van mijn harddisk op het scherm voorbij lopen en e-mailberichten verstuurd worden via mijn pc en alle info over mijn hardware en software passeren

Wat met mijn windows en nortonfirewall en virusscanner en de antispyware blokkers???Gewoon gemakkelijk te omzeilen

Hij wist mij te vertellen dat de software voor dit alles gewoon vrij circuleerd op het internet en dat iedereen die wat van programeren kent dit kan (mis)gebruiken.Bovendien wordt alles wat je op het net bezocht,getypt of geplaatst heb altijd opgeslagen of 'zweeft' ergens verloren rond en kan terug opgevraagd worden.

Besluit : wees voorzichtig met het plaatsen van persoonlijke gegevens zoals namen,adressen,tel.nummers ed... ook die gegevens via e-mail versturen is geen garantie dat ze niet opgevraagd of onderschept kunnen worden.

Een gewaarschuwd man(vrouw) is er 2 waard.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2004-08-24 - 08:31:31

Windows is inderdaad, ook met alle mogelijke toeters en bellen, niet bepaald het best beveiligde systeem. Linux scoort wat dat betreft een heel stuk beter.
Ongeacht het besturingssysteem kan het dataverkeer met het internet inderdaad altijd wel onderschept worden. Dit betekent dat alle berichten en alles wat je intypt door anderen gelezen kan worden. Tenzij je een versleutelde (SSL) verbinding gebruikt. Het is aan te raden voor mail een versleutelde verbinding te gebruiken.



Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-24 - 11:20:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Na enkele min wist hij mijn nieuwe adress,gsmnummer,e-mail accounts;IP-adress en alle sites waar ik de laatste tijd opgeweest was.
Zonder dat hij van jou ook maar iets van gegevens heeft gehad? Jij hebt hem echt helemaal niets verteld en hij tovert alles over jou uit zijn pc?
Heb jij een vast ip-adres thuis dan dat hij dit kan zien zonder dat jij je pc aan hebt staan?



ens
Oud Lid
Posts :47

Oud Lid
2004-08-24 - 16:52:43

mmhhhhhmm heb er nooit zo over na gedacht
hoop dat ze met mijn gegeven een hoop lol hebben want wat moeten ze er mee bankzaken doe ik zo wie zo nooit op het net vertrouw het ook voor geen meeter dus met de rest plezier er mee. ens


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-24 - 17:39:16

Net als hawkeye denk ik toch dat hij gegevens had, was deze kennis ook al eens op jepc beziggeweest? Misschien dat hij toen en keylogger heeft geinstaleerd, en heb je bij je firewall wel alles uitgeschakeld(behalve de browser natuurlijk)?
Al eens je computer laten checken op gaten? Dat kan je op een bepaalde site laten doen, weet helaas niet meer precies welke.


Niltava


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-24 - 18:41:04

Hij had enkel mijn naam nodig en laten checken op gaten is relatief daar firewalls ed... enkel tegenhouden wat voor hen verdacht is.
Dus de truc ligt erin om iets door te sturen wat niet verdacht lijkt.
Je moet eens met een ander merk van virusscanner of anti-spyware prog. scannen ze vonden bijna altijd wat en juist dat wijst erop dat momenteel geen enkel programma veilig genoeg is.
Hoe komt het anders dat ze bij bedrijven en zelfs overheidsinstanties binnengeraken.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-24 - 18:44:48

Hawkeye nl zei :

Zonder dat hij van jou ook maar iets van gegevens heeft gehad? Jij hebt hem echt helemaal niets verteld en hij tovert alles over jou uit zijn pc?
Heb jij een vast ip-adres thuis dan dat hij dit kan zien zonder dat jij je pc aan hebt staan?

De meeste providers werken met vaste IP-adressen en veel website slaan die ergens op dus ze zijn gemakkelijk te achterhalen.
Het beste is om je verbinding te verbreken als je op je pc werkt maar niet op internet moet.
Bij ADSL en een gewone lijn is dit gemakkelijk te doen maar hoe het bij telenet zit weet ik niet.(ik geloof dat je bij telenet constant online blijft).


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-24 - 19:46:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mario, je kan ook gewoon achter een firewalled router gaan zitten. En ik weet heel erg goed hoe het werkt met pc's en internet. Dus ik vind het heel knap dat iemand die jij geen gegevens hebt gegeven a zomaar binnen een minuutje jouw ip-adres weet te achterhalen (terwijl je pc uit stond) en al je stappen weet te traceren! en b je pc direct kan binnendringen zodra je vrouw daarna de pc aan zet en dan zonder dat je vrouw dit merkt je pc kan leegroven en e-mails verzend.

wink ;)
Erwin


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-08-24 - 19:48:04

kijk is op www.crg.com bij shield up
daar kan je zien welke poorten er open staan

Henk


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-08-24 - 19:48:54

kijk is op www.grc.com bij shield up
daar kan je zien welke poorten er open staan

Henk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-24 - 19:52:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry eerste link was fout!
Bedankt


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-24 - 20:03:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een firewall houdt alles tegen wat binnenkomt en eruit gaat en jij bepaald wat eruit gaat. Mijn firewall houdt het in ieder geval tegen! Als je een firewall niet goed gebruikt heb je er niet veel aan, net als een virusscanner die je niet update.

bovendien is het net als Hawkeye zegt knap om zomaar een ip nummer te vinden die bij jou hoort zonder andere gegevens te geven. Je hebt hem zelf het ipnummer gegeven??


Niltava


PS er zitten ook heel wat bluffers bij de zgn. hackers. Of ze troggelen je wat af wat ze nodig hebben om te hacken of ze weten al meer doordat je elders meer gegevens hebt vrijgegeven.




Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-24 - 20:16:48

quote
Je moet eens met een ander merk van virusscanner of anti-spyware prog. scannen ze vonden bijna altijd wat en juist dat wijst erop dat momenteel geen enkel programma veilig genoeg is.
Ik heb de test gedaan en het is ok!! Beide keren!

quote

Hoe komt het anders dat ze bij bedrijven en zelfs overheidsinstanties binnengeraken.
Omdat mensen slordig zijn en vaak gegevens geven aan veel (verkeerde) mensen.

Aan een kluis heb je ook niets als je de sleutels bovenop legt!

Niltava


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-08-24 - 21:59:27

Ik heb alle mogelijke tests op GRC.com gedaan en er was nergens een lek te bespeuren volgens hen.laugh :D


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-08-25 - 08:54:16

Ik heb dit alles even gelezen.
En heb deze vraag/stelling+reacties ook doorgegeven bij www.computeridee.nl

Niet alle vragen worden daar beantwoord, maar misschien deze wel. En die komt dan in het blad wat 2-weekelijks uitkomt.
Afwachten dus.....

mvg,
Wilbert


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-09-23 - 21:34:45

Er is een virus op internet via e-mails

Nooit open doen als u niet weet of ziet van wie het komt ........ Lees verder !!!!!!!!!!!!

Iemand anders op het Internet neemt jouw naam en password over.

Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag.

Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte zijn.

Deze gegevens werden dinsdagmorgen door Microsoft vrijgegeven.

Nogmaals, stuur het aan iedereen in jouw adresboek door zodat dit gestopt kan worden!!!

AOL zegt dat het een heel gevaarlijk virus is waartegen momenteel geen remedie is.

Aangekondigd door CNN :

"Het ergste virus ooit bekend. Een nieuw virus werd pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest vernielend ooit!!!!!!!!! Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen bescherming ontwikkeld.

Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is.

Het virus werkt als volgt : Het verzendt zich automatisch naar alle adressen van uw address book onder de naam "A Virtual Card for You".

Zodra de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de gebruiker heropstarten. Op het ogenblik dat de toetsen "ctrl+alt+del of de reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een definitieve vernietiging van de harde schijf

betekent".

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid in New York.

Open dus geen e-mail met als onderwerp "A Virtual Card for You", maar delete deze.

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus aangekondigd.

Indien u een e-mail ontvangt met als onderwerp " An Internet Flower for You", moet u deze onmiddellijk deleten, zonder te openen.

Het virus vernielt alle dynamic link libraries" files(.DLL). Uw pc zal onmogelijk kunnen

heropstarten!



Stuur dit bericht naar al uw kennissen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 279 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede