Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kaytee breeder papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-12-06 - 01:10:11 send message to eckers

hallo,
ik gebruik zelf zaden,het bevalt mij goed,maar zo heeft ieder zijn voer,en ieder zijn manier,maar ik denk dat je kippen,fazanten en eenden voer niet kunt vergelijken,deze voeders bevatten hoofdzakelijk granen


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-12-06 - 08:39:33 send message to Ruben31

Kippen,fazanten en eenden kun je ook niet vergelijken met papegaaien en andere kromsnavels.

Ik ben ook geen wetenschapper en typ hier alleen maar mijn mening ergens over.Net zoals voorstanders van pellets hun mening ook hier neertypen.Maar ik neem aan dat jullie weten hoe gevarieerd kromsnavels en trouwens elke vogel eet dan gaat het pellet verhaal er bij mij niet in.
Ik vind pellets een verschraling van hun dieet en leven.Kan me voorstellen dat fazanten en eenden kwekers pellets gebruiken,wat is er nu makkelijker om de bakken vol te storten met pellets.geen omkijken naar.

Nogmaals ik zal het niet snel gaan gebruiken.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-12-06 - 11:34:14 send message to wiechmann

ok henk dan zullen bepaalde mensen het verkeert hebben gehoord of niet gehoord .weet wel dat er een hoop mensen niet alles bezocht hebben op het congres om dat het gewoon te veel info is.

dus ik weet het nu ook niet meer.


edou
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-12-06 - 19:01:12 send message to edou

@eckers,

ik heb nog nooit een eend om graan zien zoeken in de natuur, ik weet wel dat de meest moeilijke en zeldzame eenden na vele jaren onderzoek het tegenwoordig goed doen op een pellet waar alles voor ze in zit.

mischien niet helemaal een juiste vergelijking maar het zegt genoeg


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-12-06 - 19:28:45 send message to Niltava

quote
als je kijkt naar de fokkerij van kippen, fazanten en eenden ( wat ook echt niet van zelf gaat), dan wordt daar al een jaar of 30 echt succesvol met pellets gevoerd.

sterker nog, 99 procent van deze dieren krijgt alleen maar pellets,

verklaar dat eens dan?

Honden ook en daar lijkt het erop dat veel hedendaagse aandoeningen het gevolg zijn van de pelletvoeding!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2010-12-07 - 11:21:12 send message to johanblok

De stand van wetenschap op het gebied van voeding is voor mensen al niet zodanig dat we precies weten welke bestanddelen in welke hoeveelheden op de lange termijn gezond zijn. Laat staan dat we dit bij dieren weten. Daarom is de claim dat een pellet alles bevat wat het dier nodig heeft om op de lange termijn gezond te blijven ongefundeerd. Als je kijkt naar het wetenschappelijk onderzoek op het gebied van pellets en papegaaienvoeding dan is de enige conclusie dat er nog vele jaren van onderzoek nodig is.
Dit neemt allemaal niet weg dat pellets een heel goede aanvulling of zelfs basisbestanddeel kunnen zijn. Maar voor de claim van 'compleet' heb je een treinlading zoutkorrels nodig. Het is zeker completer dan uitsluitend en alleen een zadenmengeling, maar er is (hopelijk) niemand die uitsluitend het laatste voert.
Conclusie: vertrouw niet op 1 merk pellets. Kaytee breeder is ongetwijfeld een goede aanvulling.

Verder, hecht niet te veel waarde aan ervaringen van individuen met een bepaald merk voer aangezien een bijna oneindig aantal andere factoren ook mee hebben gespeeld met die goede of slechte ervaringen. Het is in wetenschappelijk onderzoek op dit terrein al vrijwel onmogelijk om al die andere factoren uit te sluiten. Daarom is een resultaat uit 1 wetenschappelijk onderzoek al niet beslissend, maar moet deze door onafhankelijke andere onderzoeken bevestigd worden. Wel geeft het een indicatie, maar ook niet meer dan dat.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2010-12-22 - 20:23:24 send message to rajar



ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2010-12-22 - 21:23:15 send message to ginoheeren

hallo het zijn zaad eters geen brokken eters
laat het gewoon vogels zijn en geen honde
goed zaad fruit en groenten

al die onzin met brokken geven straks gaan ze blaffen in de kooi


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-12-22 - 22:02:25 send message to Ruben31

Rajar.

Zeer interesant stuk!!!
Daar word precies geschreven hoe ik er over denk.

Bende!!


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2010-12-22 - 23:16:42 send message to wiechmann

gino
heb 2 grijze roodstaarten in huis die geen brokken krijgen en toch blaffen ze .happy :)


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-12-23 - 00:10:55 send message to remon


Honden aten vroeger ook geen brokken hoor net zoals katten maar daar zijn we bijna allemaal over eens dat dat beter is. Maar owee pellet voor vogels nee dat kan niet al die mensen die al meer als 30 jaar onderzoek doen, wat het beste is voor een vogel die doen maar wat. Maar wat mijn de laatste jaren opvalt is dat de kwekers die wel aan de pellets zitten over het algemeen beter kweken dan kwekers die alleen zaad geven. Misschien puur toeval maar toch. Kijk als je er niks mee heb prima maar altijd de pellet afzeiken slaat nergens op. Ook bijna alle VA geven tegenwoordig aan dat pellets beter zijn als alleen zaad.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2010-12-23 - 02:08:48 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Maar wat mijn de laatste jaren opvalt is dat de kwekers die wel aan de pellets zitten over het algemeen beter kweken dan kwekers die alleen zaad geven. Misschien puur toeval maar toch


Eerlijk gezegd snap ik niet waarop jij dit baseerdshocked 8O

Ik kweek al meer dan 25 jaar papagaaien maar ken nog niet 1 kweker(laat staan natuurbroedkweker)die echt en alleen maar pellets promoot.

Diegene die ik ken en pro pellet zijn zijn veelal ,,kwekers,, die eerst anti waren maar nu voor zijn omdat ze ze verkopen of familiewink ;) hebben,of goede bekende hebben die ze verkopenwink ;)

Ik heb diverse pellets maandelang geprobeerd.

Maar ik zie het nog steeds als een product wat niks of niet veel toevoegd behalve geldverkwisting en het lokken van muizen(zaden worden niet mee in de buiten voliere genomen ,pellets wel om ze daar dan als nog te laten vallen.

Om positief pellet te eindigenhappy :)

mijn vruchten en insecteneters eten wel goed de unicomplet pelletshappy :)

maar uitsluitend de rooie,de groene willen ze om een voor mij onduidelijke reden niet eten.

GRoeten rene



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-12-23 - 06:43:14 send message to mijnkaketoes.nl

Conclusie:

- Er zijn dus kwekers die pellets aangevuld met zaad gebruiken

- Je hebt kwekers die alleen pellets gebruiken

- Je hebt kwekers die alleen zaad gebruiken.

Hopelijk aangevuld met groente, fruit , noten etc.

Laat een ieder voor zich de goede keuze hebben gemaakt en hopelijk de vogels in goede conditie houden.

Fijne feestdagen

Henk


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2010-12-23 - 12:54:07 send message to remon

Het was zo op plekken waar ik ben geweest en zag dat verschil wil niet zeggen dat het zo is maar het viel mijn op. Hier krijgen zo ook twee keer per zaad en elke dag wat noten en fruit. Maar als je sommige hier hoort is pellet echt rotzooi en dat is na mijn mening niet ze onderzoeken niet voor niks. Het belangrijkste is dat we allemaal het beste met onze vogels hebben en de een doet op zaad en de andere op pellets


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2010-12-23 - 14:20:39 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

shocked 8O



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede