Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > lichtcomputer / tijdklokken / schakelaars Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lichtcomputer / tijdklokken / schakelaars
Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-02 - 18:48:17 send message to Rogert

Ik heb lange tijd een tijdcomputer van Rimo(ESR 500) gehad en deze is mij gedeeltelijk bevallen.

Ik vind het erg praktisch om om een computer alle tijdschakelingen te kunnen regelen. Bij bovengenoemd apparaat kon ik de ochtendtijd en avondtijd dmv een draaiknop eenvoudig aanpassen.

Ook de nachtverlichting werd mooi gedimd en opgevoerd en de sterkte van de nachtlamp was ook goed in te stellen.

Er zat een nood accu op voor als het stroom een uitgevallen was. Dan herstelde hij na herstel van de stroomtoevoer de instellingen.

Ik kon op dit apparaat ongeveer 10 Tl lampen aansluiten.

Het enige nadeel vond ik het instellen en controleren van de tijd. Dit was slecht te controleren.

Nu is dit apparaat bij mij kapot gegaan en ben ik op zoek naar een nieuwe.

Maar wat zijn jullie ervaringen en de voor en nadelen van jullie gebruikte apparaten? En graag een linkje met het apparaat waar het om gaat, als dat mag.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-12-02 - 18:57:00 send message to RICHARDVHASSELT

Hoi ik heb hier een rimo 2000 al een aantal jaren vanaf dat ze er waren bij dijks een van de eerste apparaten ,een perfect apparaat nooit een probleenm mee gehad.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-12-02 - 19:12:52 send message to whitebulldog

ik werk met de verlichting van deze mensen, zeer tevreden, en goede en snelle levering, en ook na aankoop niet te moe om je met raad bij te staan.
prima service, en prima prijs/kwaliteitverhouding.

http://www.mr-jaehne.de/nl/wir-ueber-uns/


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-02 - 21:11:14 send message to Rogert

Het ziet er inderdaad netjes uit.

Ik heb net splinternieuwe T-5 lampen in stofdichte armaturen gekocht en opgehangen. www.birdlights.vpweb.nl) Ben daar erg tevreden over. Eén lamp geeft veel meer licht als 2 Tl-balken van 36 watt samen. Gegeven stroomverbuik is maar 28 watt, en gemeten maar 22 watt. Is maar 3 cm dik. Aan = aan, het licht geeft geen trillingen meer. En staat erg chique.

Dus zoek eigenlijk een 220 V lichtcomputer die deze verlichting aan kan sturen.

Maar ik ben wel eens benieuwd naar een demonstratie van dergelijke LED lampen.
Het lijkt mij dat een voorgeprogrammeerd lichtschema niet helemaal handig is.

Het meest ideaal lijkt mij een lichtcomputer die net als de lichtcurve in de natuur te programmeren is. Maar deze heb ik tot op heden nog niet gevonden.


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2010-12-03 - 11:25:06 send message to bakeliet

Hallo ik heb al jaren deze licht dimmer, en bevalt er goed .
groetjes Herman


http://www.geonshopping.nl/


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-12 - 13:06:01 send message to Rogert

Ik heb inmiddels een Automatic Dimmer gekocht bij Geon. De dimmer van Rimo is niet meer te krijgen. Ook geen opvolgende types. Alleen types waar je met tijdklokken moet gaan werken, maar dat vind ik te omslachtig.

Op internet wordt ook nog een computer aangeboden met als logo een vogel. Maar deze zijn helemaal niet meer te krijgen.

Bij Neerhof verkopen ze er ook een maar hier kan ik geen referenties over vinden.

Bij Geon heb ik daarom de klok/computer besteld en dit apparaatje is kleiner dan ik dacht. Dus neemt weinig ruimte in. Maar de bijgeleverde snoeren vond ik wel erg kort. Ik heb dus inwendig nieuwe snoeren moeten installeren en dit was wel een behoorlijk klusje. Maar het is gelukt.

Ook het instellen van de tijden was mij niet goed duidelijk. Ik heb de klok 3 keer opnieuw moeten instellen voor ik door had hoe het werkt. Maar nu het werkt ben ik erg tevreden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede