Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > maken van kweekvolieres Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : maken van kweekvolieres
eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-12-03 - 19:17:36 send message to eckers

hallo ik ben misschien van plan om verschillende volieres te gaan bouwen in een oude schuur,als het allemaal doorgaat,wil ik de wanden van de volieres dicht maken,zodat de vogels elkaar niet zien,dus elkaar niet kunnen storen,nu zit ik te twijfelen welk materiaal ik ga gebruiken,welk materiaal is het gunstigst kwa eigenschappen en kwa prijs?
ik zit te twijfelen tussen:
-sandwichpanelen
-frame van aluminium profiel,met hier tegen trespa,ze werken tegenwoordig ook vaker met kunstof,nu weet ik niet wat het beste,of het goedkoopst is
-misschien een houtsoort wat ik wit kan verven,(ik ga er in eerste instantie geen kromsnavels in houden,maar het moet wel mogelijk zijn),dus als iemand een houtsoort weet
heeft iemand ervaringen of tips over een van deze of andere materialen?ik wil een goed materiaal,waar de prijs ook van meevalt(hoezo ben ik een hollander,ha,ha),
alvast bedankt voor de reacties,
groetjes jan willem


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2010-12-03 - 21:55:54 send message to ineznick

Ik zou het van trespa maken als ik jou was , is makkelijk schoon te maken en verder onderhouds vrij.
Als je 4 mm platen gebruikt , dan valt de prijs nog wel mee hoor.
Succes met je kweekvoliere's .

gr gerben


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2010-12-04 - 09:15:46 send message to Jan van Dessel

Hallo Jan.
Mijn binnenkooien heb ik gemaakt van witte meubelplaat 18 mm de hoeken zijn afgekit met beglazingkit.
Ik heb de kooien nu al 17 jaar, mijn vogelbestand is allerlei kromsnavels.
gr Jan


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-12-05 - 10:26:53 send message to eckers

hallo gerben,
mijn voorkeur gaat op het moment eigenlijk ook naar trespa(heb ik hier thuis ook mijn volieres mee gemaakt)het enigste nadeel vind ik,dat je dan evengoed aluminium frames moet maken,waar je de trespa tegen aan bevestigd,het voordeel bij sandwichpanelen,is dat dit niet hoeft
hallo jan,
aan meubelplaten heb ik ook zitten denken,maar,klopt het,dat de breedste maten die ze leveren 80 cm zijn?
beide trouwens bedankt voor de reactie,s en alle informatie is nog welkom,
groetjes jan willem


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2010-12-05 - 11:00:19 send message to mreyder

Ik heb in m'n nieuwe hok de tussenwanden van 4 cm dikke sandwichplaten (kijk maar ns bij m'n voliere): bevalt me prima. Je bent geen alu-profiel nodig, geen balkenwerk: sandwichplaten zijn sterk genoeg om dragend te zijn. Bijkomend voordeel: zitstokhouders,voerplanken,broedblokken en andere zaken kun je zo met schroeven aan de sandwichplaten bevestigen. Bij Trespa zal dit niet zomaar gaan denk ik. Overigens: sandwichplaten zijn er ook van bv 1 cm dik.


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-12-05 - 15:00:53 send message to eckers

hallo mryeder,
inderdaad sandwichpanelen zijn ook zeer ideaal,ook makkelijk zuiver te houden,zoals je ook al aan geeft,je hebt geen aluminium frame nodig,dus ik denk dat je uiteindelijk ook goedkoper uit bent als met trespa,nog een bijkomend voordeel is dat ze ook nog als extra isolatie dienen,
ik heb trouwens bij je voliers gekeken en ziet er perfect en mooi uit,
groetjes jan willem


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-05 - 16:31:43 send message to Rogert

Ik heb mijn verblijf met betonplex gemaakt. Ook zeer goed te reinigen en makkelijk te verwerken. Maar de andere materialen als hierboven zijn net zo goed.

Een hok hoeft niet per see wit te zijn. Dieren voelen zich beter in een groen of bruin hok (meer denkbeeldige schutkleur). En je ziet niet direct al het vuil.

Maar waarom wil je alle vogels geďsoleerd van elkaar houden? Heb je er wel eens aan gedacht dat het een verrijking is als er interactie is tussen tussen twee koppels vogels? Uiteraard moet je wel een stuk afschermen van elkaar en moet je ook opletten welke soorten je naast elkaar gaat houden. Maar voor de geestelijke verzadiging van een dier is het beter om ze in elkaars zicht te houden.

Hoe meer ze elkaar kunnen zien hoe minder frustratie er uit komt naar hun partner toe!


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-12-05 - 19:37:55 send message to eckers

hallo rogert,
aan betonplex heb ik ook zitten denken,maar ik hou persoonlijk van een lichtere achtergrond,dan kun je de vogels beter opserveren,kwa schutkleur klopt het wel wat je zegt,maar ik wou ze andere mogelijkheden geven,zoals nestkastjes,kistjes en (kunst)beplanting,dit is alemaal afhankelijk van de soort
de bovenkanten worden van gaas,voorfronten ook,dus ze kunnen elkaar goed horen,maar ik wil de zijkanten dichthouden,ik heb hier volieres waar de zijwanden voor de helft dicht zijn en voor de helft open,en heb ik volieres waar de wanden helemaal dicht zijn,voor de kweek bevalt mij de dichte wanden beter,want anders heb je wel eens dat de mannen meer bezig zijn met het mannetje naast hun,dan met een eigen vrouwtje,maar dit zal ook aan de soort vogels liggen,
groetjes jan willem


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-12-08 - 00:59:38 send message to eckers

heeft er trouwens iemand ervaring met kunstofplaat i.p.v trespa,en wat zijn de voordelen of nadelen,en wat is het gunstigst kwa prijs,
groetjes jan willem


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2011-12-30 - 22:35:02 send message to eckers

hallo ik heb vorig jaar kweekkooien gemaakt van aluminium flenskoker en hier in trespa(trespa valt dan in de flens)deze volieres bevallen me heel goed,maar nu had ik een vraag,heeft er iemand ervaring met gewone aluminium koker en hier de trespa tegen aan lijmen?(ik heb het over koker20x20 en trespa van 3mm),er schijnt speciale lijm voor trespa te zijn,maar sommige mensen die ik kan zeggen dat het gaat en sommige zeggen dat het aluminium krom trekt of de trespa uiteindelijk knapt door de werking van de trespa,heeft hier iemand ervaring mee?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede