Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Goede voeding red vented Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Goede voeding red vented
RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-12-24 - 23:58:14 send message to RICHARDVHASSELT

Welke voeding voor red vented wat is het beste te geven welke soort.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-12-26 - 08:21:49 send message to RICHARDVHASSELT

Het gaat mij erom welk zaad is het beste ik geef nu hetzelfde als de splendid s himbergen 206 en teurlings 228 maar zitten geen zonnepitten in vandaar zijn ze die perse nodig.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2010-12-26 - 08:35:27 send message to ej roelofs

hallo richard

heb je de redventeds buiten of binnen zitten
ik gaf ook altijd een mengeling met weinig zonnepitten
maar als ze nu buiten zitten gaf ik een paar pitjes extra vanwege de kou

mvg erwin


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2010-12-26 - 08:49:52 send message to RICHARDVHASSELT

Hoi Erwin

Ik heb ze binnen zitten en overdag buiten ik geef ze nu een paar gepelde zonnepitten erbij ook al speciaal voor de kou op dit moment maar gisteren zaten ze buiten maar even later al weer binnen zijn slimme vogels lijkt mij.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-01 - 17:46:19 send message to RICHARDVHASSELT

Iemand nog een idee wat te geven zodat ze het goed doen en blijven doen ik heb deze soort voor het eerst dit jaar vandaar.

BVD GR Richard


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2011-01-01 - 18:05:08 send message to mreyder

Je hebt toch een tijd roodruggen gehad? In principe doen ze het goed op hetzelfde voer als de roodruggen. Alleen omdat ze buiten zitten en in een vlucht ipv in kooien kun je ze wat vetter voeren, een paar zonnepitten extra met de kou. Ik voerde mijn koppels altijd valkparkietenzaad van Konacorn, dit is een zaadmengeling voor grote parkieten, er zitten ook zonnepitten in. Daarnaast voerde ik natuurlijk krachtvoer,grit/maagkiezel/sepia. En dagelijks wat groente of fruit. Pas op met teveel stimulerende zaden als hennep, haver en negerzaad, hiervan worden de mannen extra fel en de Blue Bonnet mannen zijn van zichzelf al fel genoeg...


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-01 - 18:20:28 send message to RICHARDVHASSELT

Ja dat klopt ik geef nu wat gepelde zomnepitten erbij voorde kou buiten ze gaan wel naar binnen s nachts altijd ook in de zomer straks,extra zaden zoals hennep enz zal ik ze niet gaan geven de man niks nu nog mooi rustig is verder een goed klikkend koppel zitten en slapen bij elkaar gaat prima zo.

Bedank voor je info.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2011-01-02 - 08:34:15 send message to pennantrosella

Van nature vroege broeders , (eind februari), kan ze vanaf begin februari het eivoer wat gaan opvoeren, een blok aanbieden met voor het invlieggat een stukje schors ervoor, de pop zal dit weg gaan knagen en ook de broeddrift krijgt een extra stimulans, het invlieggat moet maar net groot genoeg zijn dat de pop er alleen in kan, de man is normaal wat forser, en p[ersoonlijk hou ik die liever uit het blok bij mijn koppels, voeren doe hij dan vanuit het invlieggat waar de pop erom kom. alle fruit eten ze bij mij en groenten, paprika, andijvie, sla, komkommer, kiwi appel, peer,tomaat,witlof,enz enz, maar alles met mate uiteraard, buitenom het broedzeizoen een karig , maar net genoeg zaadmengsel met in de winter periode wat zonnepitten.


RICHARDVHASSELT
Website Member
Posts :232

Website Member
2011-01-02 - 18:40:42 send message to RICHARDVHASSELT

Mooi bedankt voor je reactie ik zal mijn best doen het is een jong vroeg koppel zouden die het nu ook al gaan doen dit jaar of zou het te voeg zijn en waneer zou ik het blok moeten ophangen staat al klaar op zolder is al gemaakt B 20 D 20 H 55 schors moet er nog voor dan.

Gr Richard


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2011-01-02 - 23:41:04 send message to pennantrosella

Bij jonge poppen oppassen voor legnood, het zijn vroege broeders en krijgen bij mij half tot eind februari hun blok, toch wel het weer een beetje in de gaten houden, geef ik hun het blok bij mij in maart kan ik kinne kloppen en zullen echt niet meer gaan broeden, maar dat is mijn ervaring bij mijn koppels, maar het is goed mogelijk dat ze nu komend seizoen al gaan broeden, maar een jaartje geduld zou het mooiste zijn bij jonge vogels



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede