Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Zwerf katten en natuur Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-12-27 - 22:22:17

@X_anita_X

De tijd dat er massaal met katten gefokt werd en dat er daarom nu een overschot is een verhaal uit het jaar 1810.

Probleem dat er zoveel verwilderde katten zijn komt doordat ze zich makkelijk voortplanten en het meer geld kost om ze niet te fokken (sterelisatie) dan ze wel te fokken.

De (verwilderde) katten planten zich te makkelijk voort en doen zich te goed aan onze natuur. Daarom is het denk ik goed om een paar WW'ers als kattenmeppers aan te stellen. Vervelend voor de kat maar goed voor de natuur.happy :)

@Goulds
Beetje vreemd dat jij mensen die het onderwerp 'zwerfkatten' aankaart uitmaakt voor hypocriet. Wie zegt dat bijvoorbeeld 'oliewinning' peanuts is? Het is appels met peren vergelijken. Het is mij verder helaas onduidelijk wat je met je posting wil zeggen.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-12-27 - 23:45:57

Zwerf katten zijn een probleem en het wordt veroorzaakt door mensen, maar je moet je kop niet in het zand steken en het proberen goed te praten door er andere misstanden bij te halen.
Het hoort hier op het forum omdat wij "vogel liefhebbers" zijn, of je nu vogel of katten liefhebber bent, ik ben ervan overtuigd dat je probeert om overlast te voorkomen.
Sinds ik de katten van de buren, niet gechipt, naar het asiel gebracht heb, vliegen er weer vogels in mijn tuin.
Zwerf katten moeten gevangen worden omdat ze veel schade veroorzaken aan de nog over gebleven natuur.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-12-28 - 09:25:50

quote
Nou, uhh die katten komen uiteindelijk van mensen.

Dus dan bstaat evolutie toch? laugh :D LOL
quote
en niet hier op een vogelpagina erover zeuren want dat helpt geen ene donder.

Nu is de kroeg precies voor dit soort discussies.
Wel met respect naar elkaar toe a.u.b


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-12-28 - 09:48:54

het probleem met zwerf katten word steeds groter
als er niks aan word gedaan
en als het te laat is gaat iedereen klagen


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2010-12-28 - 10:01:29

quote
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Nou, uhh die katten komen uiteindelijk van mensen.
--------------------------------------------------------------------------------


Dus dan bstaat evolutie toch? LOL

I told you so wink :) lol

quote
ja ik vind het hier een gezeur ja
als je er zo,n probleem mee hebt moet je ermee naar een gemeente of what ever gaan. en niet hier op een vogelpagina erover zeuren want dat helpt geen ene donder.
dus zou zeggen ga handtekeningen verzamelen of een antie katten pagina openen.
mischien boek je dan succes en wordt jouwn probleem/irritatie opgelost.

1) Wat is het probleem? Als je dit zeuren vind, zeur dan niet en sla dit topic over wink :)
2)Hier melding maken en praten helpt wel, veel mensen (willen niet)weten wat het probleem is. Dit met (mogelijk )meer draagkracht wordt het eens duidelijk
3) gemeente / politiek doet hier niets aan, liever mekkeren / oordelen over de vos(natuur) en het doodgaan vanheckrunderen etc, dan de burgers(katteneigenaren) tegen de haren instrijken terwijl dat vele malen beter is.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2010-12-28 - 10:50:46

Meld bij de politie/gemeente/dierenasiel dat je last hebt van zwerf katten en vraag of je ze mag vangen en of je ze kosteloos naar het asiel kunt brengen, waarschijnlijk krijg je ook nog een vangkooi ter beschikking gesteld, anders eentje kopen of maken, http://www.google.nl/search?q=vangkooi&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls
Mijn hond loopt nu aangelijnd, kost anders 60 euro boete en na een keer betalen werkte het perfect.
Een kat uit het asiel halen kost rond de 35 euro.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-12-28 - 11:02:48

Het artikel gaat hier niet om zwervende katten maar om verwilderde katten.

Zwerfkatten hebben geen eigenaar. Het heeft dus helaas weinig zin om zo'n beest te vangen en naar het asiel te brengen.

Barraband liet weten dat er momenteel 20.000 op de Veluwe rondlopen. Daar zijn heel wat vangkooitjes voor nodig.


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2010-12-28 - 11:19:23

Die Google vertaler werkt niet zo goed he? happy :)

Afgelopen jaar was er toch zoveel tegenstand toen ze wilde katten op een waddeneiland wilden afschieten? Ik hou van katten, maar ik ben daar toch een voorstander van. Vooral in een gebied zo bijzonder en kwetsbaar als het waddengebied, is het heel belangrijk dat we de natuur beschermen tegen onnodige overlast van katten.


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-12-28 - 12:57:10

hoi rik dat artikel stamt uit 2006
dus ik denk dat er nu wel 40 000 rond lopen daar


zias
Website Member
Posts :69

Website Member
2010-12-28 - 14:08:52

vr 18 jun 2010, 11:11 telegraaf

SYDNEY
Australië doodt katten om vogels te redden.
De Australische overheid probeert in twee wildparken de wilde katten uit te roeien. De dieren doden te veel grondpapegaaien, een vogelsoort waarvan nog minder dan 140 exemplaren in het wild leven. Dat meldden Australische media vrijdag.

Vliegtuigjes verspreiden giftig voedsel voor de wilde katten in de parken. Met zenders wordt gekeken of de katten inderdaad doodgaan en wat dat voor invloed heeft op de papegaaienpopulatie.

De westerse grondpapegaai, die zoals de naam al zegt voornamelijk op de grond leeft, komt alleen nog voor in de nationale parken Fitzgerald River en Cape Arid in het westen van Australië. De katten zouden de voornaamste oorzaak zijn van de steeds kleiner wordende populatie, aldus het departement voor Milieu en Conservatie.



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2010-12-28 - 20:00:53

zag vanmiddag 1 zwarte kat midden op de weg vlak buiten een dorp .

Zo dood als een pier en vlak bij woningen .

Of dat nu een verwilderde of niet was kan je niet zien maar dat er niemand aanstalten maakte om dat kadaver weg te halen was wel erg opvallend .

Zeker geen liefde voor dieren anders laat je die niet los lopen


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2010-12-28 - 20:05:31

ach dat zijn de mensen he
kopen een kat en laten die hele dagen
buiten lopen
er word niet na omgekeken


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2010-12-28 - 20:11:27

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ach ja...met dit koude weer kan zo'n dood beestje wel even blijven liggen. Daar kan weinig meer mee gebeuren.

Het is juist wel liefde voor dieren om ze los te laten lopen. Dat vinden die dieren fijner dan opgesloten te worden. Het zijn er alleen veel te veel.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2010-12-28 - 20:39:49

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ipv alleen maar irritatie en geklaag te schrijven kom eens met haalbare oplossingen?

Zo was ik afgelopen zomer op fuerteventura daar werden alle zwerf en verwilderde katten gevangen "geholpen" knipje uit rechteroor als teken dat ze behandeld zijn,her en der waren voedsel stations waar toeristen/inwoners hun mochten verwennen met iets lekkers.

Zo hou je al iets van controle,en @Rik appels met peren,nee niet echt het begint met appels en voor je het weet beginnen ze aan de peren gewoon een stap vooruit denken is dat.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-12-28 - 20:46:51

Nou mooie oplossing toch. Wat ook kan chippen eigenaar belasting laten betalen net als honden, nemen ze er minder dan nu denk ik. Geen chip in dan opruimen.

Henk

P.s geen hekel aan katten en zeker niet aan poezenwink ;) Wel allergisch als de kolere voor katten.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede