Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verlichting tijdens kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Verlichting tijdens kweek
tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-01-03 - 16:10:29 send message to tibi

Ik heb een aantal kweekkoppels zitten in mijn tuinhuis mee, ik heb hier ook twee tl-lampen hangen. Mijn vraag nu: zouden de kweekresultaten beter zijn als ik ze tijdens de kweekperiode 10 uur licht per dag geef door middel van de tl-lampen met timer, of maakt dit geen verschil. Als de lichten niet aanliggen is het wel redelijk duister in mijn tuinhuis daar dit niet echt voorzien was om vogels in te houden.

Alvast bedankt voor de reactie's
Thibaut.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-01-03 - 17:53:40 send message to jp57

Over welke vogels gaat het?happy :)
gr, johan


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-01-03 - 18:19:07 send message to tibi

*Roodvoorhoofdkakariki's
*Valkparkieten
*Roze collis
*catharina's
*Engelse grasparkieten


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-01-03 - 20:00:10 send message to Jan van Dessel

13 a 14 uur licht geven !!
gr Jan


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-01-04 - 10:07:02 send message to gravaka

ik broed elke winter met mijn vogels, en heb 2 TL lampen in het verblijf hangen.deze staan van smorgen 7-9uur en savonds 16-22uur aan.

verder heb ik het verwarmd en erg goed geisoleerd.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-01-05 - 00:30:37 send message to meyer

Dit zijn niet echt winter broeiers maar meer voorjaarbroeiers. Het heeft dan ook niet veel zin om de dagen in de winter langer te maken voor deze soorten. Als je verlengd vanaf februari naar 16 uur zullen de resultaten beter zijn. Zorg wel dat je in een kooi zonder daglicht voldoende licht aan je vogels kunt geven zodat ze in deze koude dagen voldoende voedsel binnen kunnen krijgen om de nacht door te kunnen komen. +/- 13 uur.

Groeten meyerwink ;)


gravaka
Website Member
Posts :283

Website Member
2011-01-05 - 10:44:21 send message to gravaka

deze soorten doen het bij mij in de winter perfect en zie geen verschil in de zomer!

kweek nu alleen nog met grasparkieten en valken en deze doen het nu ook perfect!


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-05 - 10:59:05 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Meyer , ?? een A.roseicollis GEEN winterbroeier ??de rest zou ik idd gewoon maart/ april laten beginnen ( mits ze zelf willen he )


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-01-05 - 18:09:21 send message to tibi

bedankt voor de reactie's.

Mvg tibi


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-01-05 - 22:13:39 send message to meyer

OOooow wat zijn we scherp. Ik kijk niet alleen naar de vogels maar ook naar het verblijf waar Tibi zijn vogels in heeft zitten. Een tuinhuis zonder daglicht. Als je met deze soorten zou willen kweken rond deze tijd dan zullen er toch meerdere maatregelen genomen moeten worden zoals bv. voeding,temperatuur en lichturen.


Groeten Meyerwink ;)


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-01-05 - 22:24:15 send message to tibi

Er is wel daglicht maar vermits de ramen van blauwglas zijn laten ze het natuurlijk licht niet helemaal door. Ik hou m'n vogels in kweekkooien van 118x50x50.

Mvg tibi


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2011-01-06 - 08:22:19 send message to Jan van Dessel

Waarom geen blankglas plaatsen ??
gr Jan.


tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-01-06 - 10:11:15 send message to tibi

Het is nog altijd de papa die alles betaald en daar hij blauwglas mooier vindt dan blankglas zag bhij het niet echt zitten om het te vervangen.

Mvg tibi


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-06 - 14:53:30 send message to arjandaf

meyer . ik ben niet scherp zeg alleen hoe het zit . wat verwachten mensen nou kweken zonder fatsoendelijke verlichting amper daglicht enz . eerte problemen met kweek kunnen al voorkomen worden door de natuurlijke kweek periodes aan te houden !!

gr arjan


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2011-01-06 - 19:21:14 send message to P.Rooth

Kakarikis in dergelijke kweekkooien is niet zo slim


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2011-01-06 - 21:04:13 send message to meyer

quote
een A.roseicollis GEEN winterbroeier ??de rest zou ik idd gewoon maart/ april laten beginnen

Beste Arjan, Als je even goed leest wat ik schrijf snap je misschien wat ik bedoel.
Hoe kun je met verschillende soorten welke van naturen ook nog op verschillende tijdstippen broeden ,deze vogels ook nog op verschillende tijden laten broeden. Ik kijk dan niet alleen naar de vogels maar ook naar de behuizing van deze vogels en zoals je hierboven kunt lezen is die niet optimaal.Eigenlijk niet meer dan een donker hok. De vraag was dan ook hoe te verlichten als er gebroed gaat worden. Ik ben van mening om dan beter te gaan kweken over een paar maanden als de temperaturen beter zijn. Je kunt niet appart kweken met de verschillende soorten omdat je niet de ene soort meer licht kunt geven dan de andere soort omdat dit niet zal gaan in deze ruimte.
Beter zou zijn om aan dit tuinhuis een paar vluchtjes te maken zodat ze ook naar buiten kunnen.

Groeten Meyer wink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede