Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > HELP !!!!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : HELP !!!!!!!!
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-08-28 - 21:36:22 send message to Swaas

Ik krijg morgen 3 ara eieren om verder uit te broeden in mijn broedmachine, de eieren zijn al 1 week bebroed en zullen met de grootste voorzichtigheid en zonder warmteverlies gebracht worden.
Kan iemand mij zeggen op welke temp. de broeikast moet staan, en de vochtigheid, mogen de eieren ook constant gedraaid worden zoals kippeneieren, mijn broeikas is volautomatisch.
Momenteel staat ze op een constante temp. van 38° celcius, is dit goed of moet die hoger, voor kippen is het 37° heb me laten vertellen dat voor ara's 1° hoger moest????
Weet iemand een antwoord?????


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-28 - 21:43:18 send message to Hawkeye_NL

Neem hiervoor eens contact op met Bert Smedinga. Hij heeft verschillende ara's en weet hier een hoop vanaf.

Erwin


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-08-29 - 23:03:40 send message to Swaas

Hartelijk dank voor de link hoor, happy :)happy :)happy :)
Ik heb contact gehad en alle nodige informatie ter beschikking, er liggen nu 4 ara eieren in de broedmachine, normaal zouden ze moeten kippen rond 10-12 september.....
En nu maar afwachten en hopen in spanning, komen ze uit of sterven ze af, de eieren zijn geschouwd en alle 4 dragen ze jong, eentje is misschien afgestorven maar het is niet zeker, ik zal moeten afwachten tot 10 september.
Ik ben in elk geval een stuk geruster nu ik de nodige informatie heb gekregen, nogmaals bedankt


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-08-31 - 09:04:26 send message to natasja

veel succes met de broed happy :)

ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden dat de eieren in de broedmachine gaan , hou je de jongen straks zelf of stel je alleen je broedmachine ter beschikking ?


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-01 - 01:22:45 send message to Swaas

De eigenaar van het koppel ara's moest de eieren weghalen omdat de man het broedsel elke keer vernield na 3 weken broeden, omdat hij klachten kreeg van de buren wegens lawaai, verkocht hij zijn koppel en haalde eerst de eieren weg, hijzelf heeft reeds 2 maal geprobeerd om ze verder uit te broeden en telkens sterven ze af in het ei.
Deze keer heeft hij de eieren aangeboden, in de hoop dat mijn broedmachine, die volautomatisch is, en tot nu toe voor 100% eieren uitbroed, de eieren kan uitbroeden.
Indien de eieren kippen, neem ik de taak op mij om de jongen met de hand groot te brengen tot een leeftijd van ongeveer 8 weken, daarna zouden ze naar hun nieuwe thuis gaan.
De financiele kant werd niet besproken, is eigenlijk niet van belang....ik vind het reuze spannend en ben vol hoop dat de eieren met succes bebroed worden, ze zijn alle 4 bevrucht, en zouden over een 10tal dagen moeten kippen


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-09-01 - 08:50:15 send message to Karel

quote
De financiele kant werd niet besproken, is eigenlijk niet van belang
Dat is heel mooi en zo zou iedereen er eigenlijk over moeten denken, maar.........

Het is toch verstandig om een en ander nu al even met elkaar te bespreken. De ervaring leert (mijn ervaringsad :() dat als het zover is, de partijen er verschillende ideeen op na houden.
Het lijkt wat hard en zakelijk, maar duidelijk is in dit soort gevallen zeker geboden.

Even wat uitspraken:
-"het waren mijn eieren, dus zijn het mijn vogels!"
-"Jij had niets aan deze eieren, dus door ze uit te broeden zijn het mijn vogels!"
-"Ik heb ze uitgebroed en opgevoed!"

Zo kun je er nog wel wat verzinnen.....

Maak dus nu al de nodige afspraken, zodat we jullie straks niet op tv bij "de rijdende rechter" terug hoeven zienwink ;).


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-09-02 - 00:19:23 send message to Swaas

Er hoeft voor mij geen afspraak te worden gemaakt hoor, hij betaald het eten en leverd de verwarmde baby-kooi, eens 8 weken oud, eventueel 12 gaan ze naar de nieuwe eigenaars en daarmee is de kous voor mij af.....
Ik doe dit puur uit dierenliefde, de meeste van mijn vogels gaan gratis of bijna gratis naar hun nieuwe thuis...maar ik zoek WEL eerst uit waar ze gaan terechtkomen, en indien niet goed, mogen ze altijd terug komen, geen probleem.
Volgend jaar ga ik zelfs mijn valkparkieten jongen aan de stichting "maak een kinderdroom waar", die parkieten vraagt voor opfok voor zieke kinderen, schenken.
Ik vind dat geld veel te veel het plezier bedreft bij het houden van vogels, dit klinkt misschien "raar", maar ik ben nu eenmaal zo


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-09-02 - 09:37:53 send message to Hawkeye_NL

Ik ben blij te zien dat er nog mensen zijn zoals jij Swaas!

Be prout for beďng who you are!

Respect,
Erwin


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-09-02 - 12:22:40 send message to Karel

Absoluut mooi van je Swaas!

Hij mag trots zijn op zo'n vriend(in)!


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2004-09-03 - 07:37:49 send message to Riny

ben wat laat met mijn reactie.Ik heb een automatische vlakbroedmachine die om het uur draait alleen de laatste 3 dagen leg ik ze op de uitkomst la.De temp is 37 gr en de eerste weken de vochtmeter op 60 procent en daarna tot ze uitkomen opvoeren tot 80/90 procent(laatste week)kijk maar naar mijn voliere daar zie je de broedmachine en de jongen kuikens.De broedmachine niet open maken alleen om ze op de la te leggen anders sterven de jongen in het ei .
veel succes Riny



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede