Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zebravinkje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zebravinkje
svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-11 - 17:04:52 send message to svg123

ik heb zebravinken, 1 zebravinkje heeft zijn veren niet zo strak zitten, maar een beetje opgezet, hij zit er ook niet zo fit uit als anders, maar als ik dichtbij hem kom vliegt hij nog wel en hij eet ook nog.
ik heb wat eivoer bij het voer gedaan zodat hij daar misschien van opknapt.
zal ik hem binnenhalen? of is hij misschien ziek?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-11 - 17:36:37 send message to ParkietenPeter

Een vogel die dik gaat zitten is doorgaans ziek of zwak.
In dit weer kan hij ook verzwakt zijn en is wat vetter voeren wel wenselijk. Je zou hem ook alvast warm kunnen zetten.
Doorgaans zijn zwakkere vogels hier wel bij gebaat.
Als je hier te lang mee wacht, kan het al te laat zijn.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-11 - 17:56:07 send message to svg123

oke, bedankt voor je snelle reactie.
maar ik heb niet zo'n goede ervaringen met vogels binnen zetten bij verwarming, dan in tuinhuis en dan in voliere, ik heb dat denk ik drie keer ofzo eerder gedaan en alle drie overleden, helaas. ik laat hem wel buiten zitten en ik geef hem eivoer en dan hoop ik maar dat hij weer opknapt. ik zie net op internet dat het al weer warmer word deze week, dus dat komt mooi uit.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-14 - 15:54:16 send message to svg123

ik heb hem eergisteren toch maar binnen gezet want hij zat nu echt de hele tijd te slapen en hij vloog ook niet meer. nu hij 2 dagen binnen zit ziet hij er al stukken beter uit. hij eet weer en hij huppelt weer rond. ik heb gevoeld op zijn borstbeen maar dat voel ik niet dus hij is niet te dun geworden.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-14 - 18:04:16 send message to ParkietenPeter

Oke, misschien dan toch nog op tijd ingegrepen. Nu zou ik hem wel binnen laten zeker tot eind maart.
Afhankelijk van het weer.

Succes,
wink ;) Peter


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-14 - 21:59:33 send message to svg123

ja, ik wacht tot dat het weer warm genoeg is voor hem, ik hoop dat hij het haalt, maar ik denk het wel. ik hoop ook dat ik er mee kan kweken dit jaar, het is tenslotte 1 van mijn beste mannen..


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-15 - 16:10:20 send message to svg123

vandaag 15-01-2011 zit hij 3 dagen binnen, hij zit niet meer dik maar strak in de veren, hij eet goed, hij huppelt weer rond in zijn kooitje en hij 'fluit'(ik weet niet hoe dat geluidje van zebravinken heet) ook weer. Nu maar afwachten tot het weer wat warmer word, dan een dag of 2 in het tuinhuis en dan de voliere weer in.


svg123
Website Member
Posts :244

Website Member
2011-01-21 - 20:42:23 send message to svg123

ik heb hem weer buiten in de voliere gezet, maar hij heeft dus een week in een laag kooitje gezeten en dus niet gevlogen. toen in hem in de voliere zette (gisteren) vloog hij niet omhoog. vandaag nog steeds niet naar boven gevlogen. wanneer zou hij weer gewoon kunnen vliegen?
ik heb wel water en voer op de grond gezet voor hem.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-01-21 - 23:20:45 send message to mreyder

Als hij nog niet vliegt, zou ik 'm weer binnen halen. Afgelopen nacht heeft het hier gevroren, als hij bij vorst op de grons zit, zal hij daar niet beter van worden. Bovendien: als hij niet vliegt,is er dus nog steeds iets met hem aan de hand. Kan komen omdat hij ziek is, maar hij kan ook iets beschadigd hebben,waardoor hij niet kan vliegen (kan tijdelijk of permanent zijn). Ik zou hem weer binnen halen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede